Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#629833
Heeft iemand dit wel eens gebruikt?!
Ik had het al een tijdje in de la liggen met de bedoeling mn katten er mee te behandelen ipv. met frontline maar in plaats daarvan heb ik een hele poos helemaal niets gebruikt.
Nu was ineens de vlooienpleuris toch uitgebroken hier en heb ik de 2 katten dit in de nek gedaan.
Later dacht ik, ik moet toch echt even echt gif halen want anders zitten mn hondjes er dadelijk ook onder, evenals ons hele huis :-\
Zo gezegd zo gedaan, gister naar de da om frontline en lintwormgif (44 euro lichter :o) op te halen. Ik check de katten vanmorgen nog eens goed met de vlooienkam, geen vlo meer te bekennen ???
Zou dat kruidvat spul dus toch geholpen hebben!? Ik heb geen flauw idee wat er allemaal in zit, maar er staat op dat het geen insecticide bevat en er staat ook niet dat het dood, maar dat het vlooien en teken weert!!
Daarom had ik het ook meegenomen, het is stukken goedkoper en dacht minder giftig. Als het echt zo is, koop ik ook de hondenvariant. Maar is er iemand die weet wat voor goedje het is?! (ik heb de omverpakking niet meer ::))
Door Joshii
#634582
Jojo schreef: Zou dat kruidvat spul dus toch geholpen hebben!? Ik heb geen flauw idee wat er allemaal in zit, maar er staat op dat het geen insecticide bevat en er staat ook niet dat het dood, maar dat het vlooien en teken weert!!
Daarom had ik het ook meegenomen, het is stukken goedkoper en dacht minder giftig. Als het echt zo is, koop ik ook de hondenvariant. Maar is er iemand die weet wat voor goedje het is?! (ik heb de omverpakking niet meer ::))
Ik heb hier de verpakking van de kattendruppels nog, en er staat niet op wat er in zit. Er staat alleen:

Werking van het product:
- weert vlooien en teken
- 3 behandelingen - biedt bescherming tot 12 weken

inhoud:
Dit product bevat geen insecticide en is geen geregistreerd medicijn, maar het heeft uitgebreide klinische tests ondergaan en is veilig wanneer het volgens de gebruiksaanwijzing wordt toegepast.


Ik heb deze druppels 1x voor mijn oudste kat gebruikt, helaas had ik het iets te ver achter in de nek gedaan en kon hij er dus net bij. Zodra dit spul in aanraking kwam met de slijmvliezen begon het als een gek te schuimen...enorm veel knalgeel schuim! :o
Gelukkig had het verder geen nare gevolgen, maar ik gebruik het dus niet meer.
Laatst gewijzigd door Joshii op ma 18 sep 2006, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#638010
Ziet er vies uit, maar volgens mij kan dat schuimen geen kwaad, dat gebeurd ook als er essentiele olien per ongeluk in de mond terecht komen. Ze vinden dit vies  :-X en de reactie is dan slijmen om het kwijt te raken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door