Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andres
#633215
Joey is vorige week zaterdag gepakt door een grote Husky reu. Deze greep hem bij de keel en slingerde hem heen en weer. En liet niet los, zijn baasje en ik hebben hem er letterlijk afgeslagen en getrokken. Ik dacht echt dat hij hem zou doodbijten, Joey gilde en kermde. Op een gegeven moment liet hij los en Joey smeerde 'm. Hij had bij inspectie een paar bijtwonden in nek en keel die er niet al te ernstig uitzagen. Sindsdien heeft hij  problemen met blaffen. Hij probeert het wel maar het lijkt of hij moet overgeven en er komt een soort geloei uit zijn strot, na een paar keer proberen produceert hij wel een blafje maar het geloei is niet om aan te horen. We zijn donderdag bij de da geweest en die constateerde een enorm abces in zijn nek, waar veel pus uitkwam. Verder waren (zijn) de lymfeklieren gezwollen, maar er leek niets met het strottenhoofd aan de hand te zijn. Hij heeft een injectie gehad en krijgt (helaas) antibiotica. Heeft iemand dit al eens meegemaakt, cq heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door andres op za 16 sep 2006, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#633220
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat als alles gezwollen is en er een infectie zit dat dit ook weerslag heeft op zijn stembanden.
Door andres
#633236
Volgens mij zit het em niet in de stembanden. Hij maakt eerst een braakbeweging en dan een geluid als braken en dan loeit ie.
Door tt-tjes
#633363
Wat bedoel je eigenlijk met loeien??

Ik zou anders toch nog een keer teruggaan naar de DA om dit toch nog een keer goed na te laten kijken en desnoods foto's laten maken.

Blijkbaar heeft die husky hem toch behoorlijk te pakken gehad en niet alleen oppervlakkig.
Door Audrina
#633692
Heeft ie niet een gekneusd strottenhoofd o.i.d. (ook al was er in de 1e instantie niks te zien bij de DA)? Je zou 'm eventueel traumeel kunnen geven, dat kan geen kwaad na zo'n vechtpartijtje en misschien iets van tijmsiroop, dat verzacht de keel.
Door MariekeLost2
#634272
Hoihoi,

Allereerst heel veel sterkte ermee. Dit soort dingen zijn niet leuk. Ten tweede, je hebt toch wel de eigenaar van de husky aansprakelijk gesteld voor de DA rekeningen he? Ik hoop toch echt niet dat je ze zelf gaat betalen. Want de andere eigenaar is namelijk in dit geval wettelijk aansprakelijk en heeft als het goed is ook een WA verzekering waar deze hond onder valt. Het zou belachelijk zijn als je zelf voor deze kosten opdraait.

Groetjes Marieke
Door Peet
#634321
Dat is niet automatisch zo, als beide honden los waren wordt het lastig te bewijzen welke hond het gevecht begon. Maar het zou wel netjes van de eigenaar zijn om het aan te bieden.
Door conleeuw
#634324
[quote="Peet"]
Dat is niet automatisch zo, als beide honden los waren wordt het lastig te bewijzen welke hond het gevecht begon. Maar het zou wel netjes van de eigenaar zijn om het aan te bieden.
[/quote]ik weet niet of het er toe doet wie het is begonnen, maar wel of de tegenpartij schaden heeft? maar dat weet ik ook niet zeker. in iedere geval sneu dat hij niet kan blaffen, ik hoop dat het om een simpele kneuzing gaat en dat het straks weer als van ouds een herrie bij jou thuis wordt
Door andres
#634487
Dank voor jullie reacties. Het gaat iets beter met Joey, het blaffen kost nog wel moeite, maar hij wordt wat tieriger.
We hebben inmiddels naam en adres van de eigenaar van de Husky, hij blijkt een paar weken terug tijdens vakantie een lam te hebben doodgebeten. Ik weet zeker dat als we hem er niet afgetrokken en geslagen hadden, Joey het wellicht niet had overleefd. Deze hond liet gewoon niet meer los, ook niet toen Joey op zijn rug lag! Hij gilde en kermde het uit en had diepe wonden. Nu loopt de Husky met een muilkorf om, dat is een hele geruststelling, ik fietste niet meer relaxed door het bos. Vanavond gaan we bellen en proberen om de kosten te verhalen en af te speken wat te doen als we elkaar opnieuw tegenkomen.
Door Fynn
#634532
Mijn Fynn is vorige week ook gebeten in zijn keel en er  zat een beet wond aan zijn zijkant.
Bij hem merkte ik dat 1 kant van zijn mond wat gevoelloos was en dat hij aan die kant kwijlde na een paar dagen is het beter gegaan en hij heeft nu geen last meer.Wel ben ik de andere dag naar de da voor een antibiotica kuur om infectie van binnenuit tegen te gaan.

Sterkte
Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door K&D
#634671
Nu loopt de Husky met een muilkorf om, dat is een hele geruststelling,
Nou, dat is zeker een hele geruststelling. Met zo'n hond is dat helaas bittere noodzaak. Ik zou zeker proberen je kosten te verhalen. Als die hond al eerder een lam heeft doodgebeten, dan had hij sneller een muilkorf moeten krijgen. Maar liep de husky los toen Joey gegrepen werd?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#634694
Beterschap met Joey, het is altijd erg schrikken zoiets!

Ik heb het een tijd terug nagevraagd bij mijn verzekering.
Daar kreeg ik als antwoord dat als de hond van iemand, bij een ander schade aanricht, de eigenaar altijd aansprakelijk is voor de kosten.
Het maakte niet uit wie er begon, of ze los of aangelijnd waren.
Door andres
#634764
We hebben vanavond kontakt gehad met de eigenaresse. Volgens haar heeft het ermee te maken dat kleine honden altijd in de aanval gaan?!! Ze betaalt zich scheel aan rekeningen van de da. Toch heeft ze hem nu gemuilkorfd. Dat zegt m.i. wel wat. We kunnen de rekening naar haar opsturen. Toch baal ik ervan, nou zit ie weer vol met antibiotica en heeft ie nog steeds problemen met blaffen, alhoewel het langzaam beter lijkt te gaan. Als het a.h. einde van de week niet over is moeten we terug naar de d.a.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door