Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mayka
#61286
Wie kan mij vertellen of Sylvester (je-weet-wel kater) nu blaasontsteking heeft of niet, de uitslag van zijn urine-onderzoek:
s.g. 1.035, ph 6-7, leuco's 3+, eiwit 1+.
Sediment: gb

Commentaar van da: beginnende blaasontsteking door verminderde weerstand (kunnen ze dat aan de urine zien :-\) en dus een anti-biotica kuurtje voor 10 dagen.

Persoonlijk voel ik er meer voor om eerst maar eens te proberen wat meer cb naar binnen te krijgen en Roter vitamine C+cranberry combi te geven.

Doe ik hier goed aan of toch ab-kuurtje geven ???
Laatst gewijzigd door Mayka op ma 22 mar 2004, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#61308
ik heb geen idee ???

Als ik het zo lees dan denk ik idd dat CB met VitC-cranberrie wel goed zal zijn; het krikt de weerstand op en misschiien is zilverwater een oplossing ipv AB ?

Maar nogmaals, ik weet het eigenlijk niet.
Door Lizzy
#61310
Mayka schreef: Wie kan mij vertellen of Sylvester (je-weet-wel kater) nu blaasontsteking heeft of niet, de uitslag van zijn urine-onderzoek:
s.g. 1.035, ph 6-7, leuco's 3+, eiwit 1+.
Sediment: gb

Commentaar van da: beginnende blaasontsteking door verminderde weerstand (kunnen ze dat aan de urine zien :-\) en dus een anti-biotica kuurtje voor 10 dagen.

Persoonlijk voel ik er meer voor om eerst maar eens te proberen wat meer cb naar binnen te krijgen en Roter vitamine C+cranberry combi te geven.

Doe ik hier goed aan of toch ab-kuurtje geven ???
Om je eerlijk de waarheid te zeggen durf ik hier geen uitspraak over te doen.

Ik ben ook erg tegen antibiotica. Maar, ik weet ook wat voor vervelende gevolgen het kan hebben wanneer een beetje blaasontsteking een nierontsteking wordt... Je zou een second opinion aan kunnen vragen bij een Holistisch dierenarts!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 04 mar 2004, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#61340
Vorig jaar heeft hij 7 (!!!) anti-biotica-kuren gehad tegen blaasontsteking (veroorzaakt door blaasstenen) en daar was hij elke keer behoorlijk ziek van, overgeven, diarree en futloos. Nu hebben ze geen gruis aangetroffen en hij plast ook niet opvallend vaak (zoals voorheen) en hij is zo lekker fit, speels en heeft weer "gekke" buien.

Ik wil nog wel proberen om aan die ph-staafjes te komen zodat ik dat zelf een beetje in de gaten kan houden, en ben ook al begonnen met zilverwater. Mag dat in combinatie met die Vit. C ???

Kijk het nog even aan en anders ga ik idd met alle gegevens van de da een second opinion vragen.
Door Lizzy
#61341
Mayka schreef: Vorig jaar heeft hij 7 (!!!) anti-biotica-kuren gehad tegen blaasontsteking (veroorzaakt door blaasstenen) en daar was hij elke keer behoorlijk ziek van, overgeven, diarree en futloos. Nu hebben ze geen gruis aangetroffen en hij plast ook niet opvallend vaak (zoals voorheen) en hij is zo lekker fit, speels en heeft weer "gekke" buien.

Ik wil nog wel proberen om aan die ph-staafjes te komen zodat ik dat zelf een beetje in de gaten kan houden, en ben ook al begonnen met zilverwater. Mag dat in combinatie met die Vit. C ???

Kijk het nog even aan en anders ga ik idd met alle gegevens van de da een second opinion vragen.
Wat eet jouw kat? Ik zou hem zelf als de wiedewaai op een versvleesvoer zetten (Bibi of Carnibest), aangevuld met vitamine C. (ja, volgens mij kun je zilverwater combineren met vitamine C). Maar ik zou ook zeker te weten advies inwinnen bij een holistisch dierenarts of een dierenarts met verstand van rauwe voeding en blaasgruis bij de kat.

Ik denk dan aan http://www.holistischedierenartsen.nl of http://www.natuurlijkvoordieren.nl (dat zijn Tannetje de Koning en/of Wim de Leeuw). Zij zijn beide holistisch dierenarts en hebben verstand van voeding.

Of je kunt eens contact opnemen met John Woudstra, Dierenkliniek Westhage. Loosduinseweg 1065, Den Haag. Tel. 070-4480288 en E-mail: [email protected]
Door Mayka
#61347
Bedankt voor de adressen. Ga morgenmiddag aan het bellen. Den Haag ligt niet echt in de buurt, Almere is te doen.

Sylvester eet (onder protest) sinds ongeveer 3 weken carnibest gemengd met blikvoer. Ga eens kijken of Bibi in de buurt leverbaar is, misschien dat hij dat wel "puur" wil eten ;)
Door Loeka
#63420
Toevallig had mijn poes(die geen vers eet) ook blaasontsteking. Ik had geen urine op kunnen vangen, maar toch naar de da. Mijn da heeft geen antibiotica voorgeschreven, maar een pijnstiller/ontstekingsremmer(tolfedine). Daarbij het advies om haar extra te laten drinken. Dit moest dan door een KLEIN beetje zout door haar eten te doen. Ze zei er speciaal bij dat vroeger wel antibiotica gegeven werd, maar dat door meer te laten drinken icm een ontstekingsremmer goed resultaat geeft. En ja hoor na een paar dagen zat ze niet meer minuten lang op de bak, tig keer per dag ::)

Urine moet ik nog wel wegbrengen om te achterhalen wat de oorzaak van de blaasontsteking geweest is...
Door Mayka
#63439
Ben vrijdagmiddag even bij de dierenarts langsgewandeld om te zeggen dat ik de anit-biotica niet wilde geven maar eerst met vitamine c en vers wil proberen. Hij gaf me groot gelijk, we waren nu al zo lang aan het rommelen dat dit hem ook beter leek. :)
Hij heeft Ph-staafjes voor me besteld waarmee ik ook de leuko's kan gaan meten.
Hij vroeg wel of ik hem over 4 weken even wilde vertellen hoe het nu ging met het versvlees en de extra vitamine c.
Heb hem ook meteen maar verteld dat Mayka ook versvlees eet en ook daar stond hij niet negatief tegenover. Vroeg juist heel belangstellend door over wat er in zat e.d. ;D
Door Mayka
#63441
Loeka schreef: Toevallig had mijn poes(die geen vers eet) ook blaasontsteking. Ik had geen urine op kunnen vangen, maar toch naar de da. Mijn da heeft geen antibiotica voorgeschreven, maar een pijnstiller/ontstekingsremmer(tolfedine). Daarbij het advies om haar extra te laten drinken. Dit moest dan door een KLEIN beetje zout door haar eten te doen. Ze zei er speciaal bij dat vroeger wel antibiotica gegeven werd, maar dat door meer te laten drinken icm een ontstekingsremmer goed resultaat geeft. En ja hoor na een paar dagen zat ze niet meer minuten lang op de bak, tig keer per dag ::)

Urine moet ik nog wel wegbrengen om te achterhalen wat de oorzaak van de blaasontsteking geweest is...
Ja, doorspoelen is altijd heel goed als je blaasontsteking hebt (of je kat). Fijn voor jou en je poes dat het weer beter gaat!
Door Mayka
#63818
Was ook erg blij met zijn reactie. Twijfel nog of ik hem een kopie zal geven van het brokkenverhaal zoals staat op Chasey's website. :-\
Door Jolly
#63836
voordat je denkt dat het brokkenstuk door mijzelf is geschreven, dat is dus niet zo. Ik heb het ook weer van iemand anders gekregen. ;D
Door Jolly
#63839
maar je mag het natuurlijk wel gebruiken, geef ej da anders het adres van hier ;D, daar leert hiuj veel meer dan iets wat op papier is gezet.
Door bodasca
#64949
Of je kater wel of geen blaasontsteking heeft kan ik je niet wijzer maken.
Maar ik heb vroeger ook weleens een hond met blaasontsteking gehad. Puppieteefjes gaan meestal in het begin echt zitten, plat op de graond. Als het dan koud is dan kunnen ze een blaasontsteking krijgen. Ik heb dat eigenlijk altijd op kunnen lossen met Cantharis van VSM
Hier staat ook iets over cantharis bij 'jouw soort' kater.
http://www.sorag.nl/acrobat_files/BHD.pdf
Is het proberen waard. Je moet er alleen wel snel bij zijn (in voorraad hebben dus) maar iedere keer een penicillinekuur is ook niet zo best.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door