Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fester
#630447
Ik las in het boek van Morgen Eliassen dat een pup van 4 mnd 2 vleesmaaltijden per dag mag. Heben jullie hier ervaring mee? Ze staat van af 8 weken al op kvv. Hebben jullie hier ervaring mee?
Door Lizzy
#630450
Het nieuwste boek van Mogens is iets gematigder in het idee dat een pup vanaf 8 weken geen rauw vlees kan verteren. Mijn pup heeft vanaf de dag dat ze niet meer permanent bij haar moeder hoefde te drinken tot vandaag (15 maand) nooit 1 gekookte maaltijd, puppy-supplement of dergelijke gehad.
Door fester
#630452
Maar is het verstandig om haar met 4 maanden 2 kvv maaltijden per dag te geven. Maar daar krijgt ze natuurlijk verder niets bij. Ze krijgt nu 3 kvv maaltijden per dag en ze doet het supper
Door Lizzy
#630455
[quote="fester"]
Maar is het verstandig om haar met 4 maanden 2 kvv maaltijden per dag te geven. Maar daar krijgt ze natuurlijk verder niets bij. Ze krijgt nu 3 kvv maaltijden per dag en ze doet het supper
[/quote]

Oh zo. Ik ging op 6 maanden pas naar 2 maaltijden per dag. Het is een beetje hond-afhankelijk. Men zegt wel eens dat de hond het zelf aangeeft, wanneer ie 1 maaltijd minder nodig heeft. Wat Linga betreft (mijn lekkere pupsel) had ik tot aan haar 18de 3 keer per dag kunnen blijven voeren, dezelfde hoeveelheden (oftewel: veel ;D). Merk jij aan je pup dat de 3de maaltijd maar zo-zo naar binnen gaat?
Door tieneke
#630462
[quote="fester"]
Maar is het verstandig om haar met 4 maanden 2 kvv maaltijden per dag te geven. Maar daar krijgt ze natuurlijk verder niets bij. Ze krijgt nu 3 kvv maaltijden per dag en ze doet het supper
[/quote]
Vind ik gewoon veel te weing...hier kregen ze tot 9 maanden 3 maal daags eten.
Door Fido
#630465
Eddie is nu 5 maanden en ik voer vaak 2 maaltijden per dag maar af en toe ook nog 3 maaltijden. Ik voer eigenlijk naar behoefte en soms merk ik dat hij die 3e maaltijd nog nodig heeft. Ik kijk dan naar zijn figuur(tje) wordt ie wat schraal dan voer ik een maaltijd extra.
Ik voer niet naar behoefte wat Eddie aangeeft want die wil de hele dag door eten ;)

Fido, onze andere volwassen hond, die kan ik wel voeren naar zijn behoefte. Die begraaft zijn eten wanneer hij genoeg heeft gehad. De volgende dag voer ik dan niet en als hij honger heeft dan graaft hij het op. Ik weet nu al dat deze manier van voeren met Eddie nooit gaat lukken, dit hondje eet zich dood.
Door fester
#630467
[quote="Lizzy"]
Oh zo. Ik(oftewel: veel ;D). Merk jij aan je pup dat de 3de maaltijd maar zo-zo naar binnen gaat?
[/quote]
Nee alles gaat zo naar binnen. Jammy Jammy ;D En ze komt mooi geleidelijk aan 1 tot 11/2 ( moet half zijn) kg per week. Ze krijgt 50 gr per lichaamsgewicht dus nu krijgt ze 750 gr verdeeld over 3 maaltijden. En mooie drolletjes om jaloers op te worden ;D Maar Morgens eliassen beschrijft dit zo in zijn boek. En ze heeft geen honger hoor ze zeurt niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#630477
[quote="fester"]
Nee alles gaat zo naar binnen. Jammy Jammy ;D En ze komt mooi geleidelijk aan 1 tot 11/2 ( moet half zijn) kg per week. Ze krijgt 50 gr per lichaamsgewicht dus nu krijgt ze 750 gr verdeeld over 3 maaltijden. En mooie drolletjes om jaloers op te worden ;D Maar Morgens eliassen beschrijft dit zo in zijn boek. En ze heeft geen honger hoor ze zeurt niet.
[/quote]

Och, dan zou ik niet al teveel haast hebben met het verminderen van de maaltijden. Hier een pupsel van 5 maand en die krijgt ook nog 3 x daags. Haar zusje krijgt al 2 x daags en een kleinere hoeveelheid, want die ging al spek tonen.
Door Jojo
#631247
Ik heb mn pup (bijn 6 maand) sinds anderhalve week op 2 maaltijden gezet. Niet omdat ze niet meer wilde eten smiddags (die wil wel 5 keer per dag ::)) maar meer omdat ik de hmaaltijden te klein vond worden in verhouding tot de pup. Ook vond ik het behoorlijk lastig dat ze ´s middags moest eten, want dan kan je niet meteen die boswandeling doen die we dan altijd doen. MOet je weer een dik uur wachten en dan ben je de rest van de middag weer kwijt om wat te ondernemen. Nou, het is zonder problemen gegaan hoor. Ik heb de eerste dagen dan smiddags wel wat anders gegeven, schaaltje biogarde of wat fruit, maar dat was meer voor mn eigen gevoel ;)
En eigenlijk draait ze nu mooiere drollen als met 3 keer eten, dus ik heb wel het gevoel dat het voor haar ook beter was om over te gaan naar 2 maaltijden. Bij mn andere hond ging het eigenlijk vanzelf, dat is lang niet zo´n eter :-\
Door K&D
#632834
Ik heb mn pup (bijn 6 maand) sinds anderhalve week op 2 maaltijden gezet. Niet omdat ze niet meer wilde eten smiddags (die wil wel 5 keer per dag ) maar meer omdat ik de hmaaltijden te klein vond worden in verhouding tot de pup.
Dat is ook een beetje mijn probleem. Nu geef ik 160 gram Carnibest per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Het ontbijt is nog een beetje FF brok maar daar wil ik van af. Maar 3 maaltijden van 55 gram is niks......
Het is een pup van 3,5 kg, 16 weken oud.l

Barfen kan ze nog niet. Ik moet het gemalen geven, want ze kotst de stukjes weer uit. Dus daar wacht ik nog even mee. Een eitje, yoghurt en wat vis krijgt ze al wel en wat groentemix.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#632842
Ramses, mijn pup van 4 maanden krijgt ook nog 3 maaltijden op een dag.
Hij is nogal een vreetwolf als ik hem 4 keer op een dag wat zou geven eet hij dit ook op. Zelf vind ik het wel eens lastig hem s'middags wat te geven.
Vooral omdat mijn andere hond 2 keer op een dag eet. Maar ik zal hem zeker tot 6 maanden 3 maaltijden blijven geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door