Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#633224
Bas heeft al een tijdje vage klachten; prutogen (niet erg, maar het is er), puspiem (ook niet erg maar het is er tot mijn verbazing), slecht eten (laat de eerste maaltijd staan, zelfs een snack wil hij niet), zijn ontlasting is dun en weinig.....

Iemand enig idee hoe ik hem een handje kan helpen of waar hij last van heeft? Al met al loopt ie nou meer dan een week te "klooien".
Door Eidos
#633241
Ik zou het niet weten .... Maar wil je wel veel sterkte en beterschap wensen voor je lieve lobbes :-* :-* :-*
Door 202Spots
#633260
Is ie afgevallen? Wanneer ie al 'n week zo is dan
misschien toch maar effe naar de DA ?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#633266
hij is volgens mij niet afgevallen (maar al zou hij wel een beetje afgevallen zijn dan vind ik dat op zich niet erg want hij is wel een tikkie te zwaar  :-[).

Ik kijk het nog even aan; ik had de hoop dat iemand dit een beetje herkend omdat er bijv. een virusje heerst of wat anders.
Ik vond gisteren al weer een soort bultje bij hem (een verdikkinkje) en daar schrok ik van maar de trimster voelde het dingetje niet maar ik heb dat ding vandaag weer gevoeld.... pfft... nah ja, ik kijk het allemaal even aan denk ik maar ...
Door jolly64
#633395
Mischien kan je beter toch maar naar de DA gaan
Het kan een virusje zijn maar als je een verdikking voelt beter ff bij de DA laten nakijken
Mischien een opgezette lympf vanwege een virus
je weet maar nooit

Beterschap en een poot van Chucky
Door Lizzy
#633508
Je kunt wat probiotica + vitamine C geven, tijdelijk. Maar misschien kun je zekerheidshalve beter ook ff naar de DA. Zou hij misschien ook last hebben van de benauwdheid? (ik vind het zo vies buiten en merk dat mijn honden ook wat last van het weer hebben..).
Door Dtje
#633826
Voor de ogen en puspiem even naar de DA. Dit is niet ernstig maar het zijn klachten die niet vanzelf overgaan. Zeker die puspiem.

succes ermee.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#633855
gisteravond was Bas behoorlijk aan de dunne maar vanochtend heeft ie gewoon zijn bak weer leeg gegeten.  ??? Zijn ontlasting leek redelijk vanochtend, nog niet helemaal wat het wezen moet maar beter dan wat het was.

Zul je altijd zien; als je gaat denken dat je langzaamaan toch maar even naar de DA moet, gaat het wat beter..  ;D. Ik hou hem uiteraard in de gaten verder.
Door Dtje
#633858
Ivonne schreef: gisteravond was Bas behoorlijk aan de dunne maar vanochtend heeft ie gewoon zijn bak weer leeg gegeten.  ??? Zijn ontlasting leek redelijk vanochtend, nog niet helemaal wat het wezen moet maar beter dan wat het was.

Zul je altijd zien; als je gaat denken dat je langzaamaan toch maar even naar de DA moet, gaat het wat beter..  ;D. Ik hou hem uiteraard in de gaten verder.

Fijn dat het beter gaat maar nogmaals die vieze piem moet je wat aan doen want dat gaat echt niet vanzelf over.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#633870
:-[ sorry, vergeet te melden dat die puspiem uiteraard door mij schoongehouden wordt...  :-[
Door Truus
#633893
Een knuffel voor mijn wollige beertje :-*, gelukkig lijkt het weer wat beter te gaan.
Door Dtje
#633990
Ivonne schreef: :-[ sorry, vergeet te melden dat die puspiem uiteraard door mij schoongehouden wordt...   :-[
Maar hoe houd je het schoon dan? Ik weet nl dat dit alleen overgaat als je het spoelt met een medicijn. Dat medicijn is dus vloeibaar en spuit je in de voorhuid; deze knijp je dicht en even schudden maar!  :biggrin2:
(Ben benieuwd hoeveel mannen die dit lezen hun knietjes een beetje bij elkaar knijpen... :P)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#633999
dat spullie ken ik; heb ik jaren geleden ook bij Bas gebruikt toen de puspiem voor hem "normaal" was.

Tegenwoordig maak ik kamille thee en maak daar zijn piem goed mee schoon, ik heb het idee dat het minstens zo goed werkt als spul van de DA. Kan ook komen doordat Bas zijn weerstand tegenwoordig beter is dan toen waardoor hij aan deze "sopbeurt" genoeg heeft. Duurt een paar dagen (wel iedere dag doen) en dan is het weer achter de rug.

Ik had het nu alleen wat laat ontdekt omdat ik bij Bas geen puspiem meer verwachtte en hij heeft een dikke vacht; je moet bij hem dus echt even goed kijken of alles daar onder nog oke is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door