Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Drossie
#632891
Ik ga Wodan deze avond de eerste keer CB geven, maar weet niet goed hoeveel ik zou geven.
Hij is net een jaar geworden en meestal zeer actief. Ik heb zowel de natuur als de actiefvariant. De actiefvarian zou voor echt actieve dagen zijn.
Hij weegt nu 23,5 kg, is een Border Collie en net een jaar oud. Ik had gedacht aan 500g per dag. Is dit te weinig?
Laatst gewijzigd door Drossie op vr 15 sep 2006, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#632920
Je kunt 20 gram per kilo lichaamsgezicht rekenen maar kijk wel naar je hond, te dik minderen en te mager meer geven.
Laat even weten of Wodan heerlijk gegeten heeft?
Door Femke
#632947
het is en blijft een kwestie van uitproberen. 20 gram per kilo lichaamsgewicht is een richtlijn, en vanaf daar kun je gaan kijken hoe je hond het erop doet.
Wordt 'ie mager, geef je meer, wordt ie dik dan geeft je minder.

Overigens kan een hond die van brokken af komt in het begin zowiezo wat mager worden (wegens de omschakeling van koolhydraat- naar vetverbranding)
Door Drossie
#633011
[quote="Truus"]
Laat even weten of Wodan heerlijk gegeten heeft?
[/quote]


Wodan heeft heerlijk gegeten! Hij was al gewoon om in het weekend Duck te krijgen, maar die CB is toch nog iets anders...
Ik denk dat het een succes is. Nu nog hopen dat zijn jeukklachten ook geleidelijk aan verdwijnen!
Door Truus
#633885
[quote="Drossie"]

Wodan heeft heerlijk gegeten! Hij was al gewoon om in het weekend Duck te krijgen, maar die CB is toch nog iets anders...
Ik denk dat het een succes is. Nu nog hopen dat zijn jeukklachten ook geleidelijk aan verdwijnen!
[/quote]
Ja dat hoop ik ook, fijn dat het lekker was, wellicht kun je het in het groot inkopen, dat scheelt weer in de prijs.
Door Daisy75
#633897
Het is inderaad even per hond aankijken...mijn hond weegt 24 kilo maar eet ruim 700 gram, en zou zelfs mee rkunnen want hij word echt nooit dik.
Kayleuigh mijn teefje weegt 18 kilo en eet 300 gram, das weer minder dan de aangegeven hoeveelheid...dus even aankijken wat jou hondje nodig heeft.
Door Drossie
#634017
[quote="Truus"]
Ja dat hoop ik ook, fijn dat het lekker was, wellicht kun je het in het groot inkopen, dat scheelt weer in de prijs.
[/quote]

Inderdaad. Ik heb 80kg ineens laten komen. Voorlopig bevalt het hem nog steeds goed!
Wel nog een goed systeem vinden om te ontdooien en klaar te zetten. Want had deze morgen een ganse worst uit de vriezer in de koelkast gezet, maar bij thuiskomen deze avond blijkt de worst nog volledig bevroren!
Door Truus
#634101
[quote="Drossie"]
Inderdaad. Ik heb 80kg ineens laten komen. Voorlopig bevalt het hem nog steeds goed!
Wel nog een goed systeem vinden om te ontdooien en klaar te zetten. Want had deze morgen een ganse worst uit de vriezer in de koelkast gezet, maar bij thuiskomen deze avond blijkt de worst nog volledig bevroren!
[/quote]
Een tip...dompel de worst in een bak KOUD water en binnen een paar uur wordt het al zacht, echt waar ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door