Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daisy75
#632708
Ik zou van jullie graag jullie meningen eens horen over smuldier, en zeker van mensen die het geven of gegeven hebben.
Mijn moeder voert het en die is er zeer tevreden mee, maar ik heb altijd zoiets van...is het wel goed voor je hond?
Vandaar deze vraag  puur uit nieuwsgierigheid hoor.
Ik voer zelf Carnibest en ben daar heel erg tevreden mee...wil dan zeker niets afkraken wil alleen het verschil eens weten.
Door yvonne1961
#632721
Mijn honden krijgen zeker 3x per week smuldier compleet (ik wissel merken af)
De smuldier zijn ze dol op en de dag erna hebben ze keurige stevige drollen. Bevalt dus uitstekend.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#632726
Ik voer ook smuldier (ook AHV) vuile penslappen ,runderstrotten, ribben ed.Hier ook helemaal geen klagen,het gaat erin als koek,de bakjes worden 1000 x uitgelikt om toch maar niets achter te laten.De ontlasting is prima.Ik ben er zeer tevreden over.
Door wonkybonk
#632787
wonka krijgt ook heel regelmatig Smuldier. Wissel het af met Bibi en vers vlees. Er zit geen verschil in de ontlasting als hij Smuldier heeft gegeten en hij vindt het zeker net zo lekker. Geef niet alleen de compleetversie maar ook de enkelvoudige. Vind alleen de enkelvoudige pens er niet zo fris uitzien (Wonkybonk heeft hier wat minder last mee :bigwink:), maar meestal koop in bij Bibi in Hoogvliet hele penslap. Het is hier bij de Jumbo erg goedkoop en ik heb er betere ervaringen mee dan met de "hamburger" KVV varianten. Denk dat je bij KVV altijd moet kijken hoe je hond erop reageert. Ben zelf het meest tevreden met Bibi KVV (heb Carnibest nog nooit geprobeerd), maar dit vind ik toch te duur om altijd te geven.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#632793
Bono en Sem hebben fulltime smuldier gegeten en deden het er prima op! Bono kreeg allemaal kale plekken van Prins procare (brokken dus) en met smuldier is het weer een lekker harig hondje geworden.
Ik koos voor smuldier, omdat ik (nog) geen grote vriezer heb en rodi ging niet goed bij hem.
Sem is toen we haar kregen lekker mee gaan smuldieren.

Maar goed, omdat je niet precies weet van 't hoe en wat (er in zit) met kvv, zijn ze (sinds maandag pas) overgestapt op Barf (fulltime)
Gebruikersavatar
Door Madera
#632801
Luck krijgt af en toe smuldier, en doet het er prima op. maar dat doet ie op bijna alle merken behalve Rodi
Door Daisy75
#632811
Oke ik lees dus best wel goede berichten...mijn moeder voert het dus wel volledig..niets anders erbij en die klaagt ook niet en kreeg zelss complimenten van de dierenarts.
Ik vind het leuk te horen, over andere merken heb ik al veel gelezen maar smuldier niet dus vandaar.
Zelf zat ik ook al te denken om zo af en toe eens smuldier erbij te geven ter afwisseling omdat ze zo veel soorten ervan hebben....
Maar als hoofdvoeding wil ik wel Cb blijven voeren dan hoor, ik heb het idee dat Smuldier alleen niet voldoende is, is dit een rare gedachte van mij????.

Barfen is hier geen optie want mijn reu trekt zijn neus op voor de meeste onderdelen...dus dan sta ik het evengoed te vermalen, dan geef ik liever kvv net zo makkelijk.
Door Lizzy
#632816
Ik voer geen versvlees, maar zou ik het voeren, dan nooit 1 merk. En al helemaal niet 1 smaak. Dus zo ook niet van Smuldier. Ik zou er minimaal een paar keer per week vleesbotten/delen van hele prooidieren (vooral ook voor de tandjes), vet visje, beetje zuivel, beetje tafelrestjes, rauw eitje, spiervlees, etc. aan toe voegen. Maar nogmaals, dat geldt voor ieder merk.
Door Daisy75
#632822
[quote="Lizzy"]
Ik voer geen versvlees, maar zou ik het voeren, dan nooit 1 merk. En al helemaal niet 1 smaak. Dus zo ook niet van Smuldier. Ik zou er minimaal een paar keer per week vleesbotten/delen van hele prooidieren (vooral ook voor de tandjes), vet visje, beetje zuivel, beetje tafelrestjes, rauw eitje, spiervlees, etc. aan toe voegen. Maar nogmaals, dat geldt voor ieder merk.
[/quote]

Ja ik voer eigenlijk alleen maar Cb op dit moment verder niets erbij...dus ik wilde wat afwisselen met smuldier, maar idd war vis enzo is ook niet weg alleen wat ik al zei, mijn ene hond vreet het gewoon niet dat is best een drama, alleen sardientjes uit blik lust ie hahaa....een eitje idd krijgen ze hier ook nogal eens.
Prooidieren kan ik wel vergeten te geven hij eet het niet....alleen mijn teefje eet het op...dus daarom was ik wel tevreden met cb...maar al zou je helemaal op smuldier overgaan...dan zou ik het idee hebben dat het niet oke is omdat het zo goedkoop is, stom he?
Oke als je dan eitje, visje enzo toevoegt misschien is het dan wel oke...maar vandaar dat ik dit even neer zette omdat mijn moeder wel smuldier voert dageijks en ik mijn twijfels over het merk had/heb
Door Daisy75
#632840
[quote="Tinker"]
Ook al is het goedkoop het is een Complete diervoeding dus geschikt om dag in dag uit te voeren.Dat zou niet mijn keus zijn maar dat KAN dus wel.Zelfde met brokken alles zit erin en het is geschikt gemaakt om 365 dagen per jaar te geven zonder dat er tekorten optreden.Je moeder kan dus als het haar wel bevalt het met een gerust hart altijd voeren. ;)
[/quote]

Oke heel fijn te horen...ik vind wel dat smuldier er redelijk mooi uit ziet vooral de vlees en kipvariant...ach misschien geef ik het eens ter afwisseling aan mijn honden...maar ben wel voorzichtig omdat ik natuurlijk met Shanden zit, weet niet of het uit zou maken voor zijn blaasgruis ...tenminste of ik zijn blaasgruis probleem onder controle kan houden als ik smuldier zou gaan voeren.....
Door *wendy*
#632845
Voor mijn honden is het als volledig voer bagger  >:(
Een paar maanden was ik financieel even niet in de gelegenheid om zelf CB en/of Bibi te halen en heb ze toen anderhalve week op Smuldier Compleet gehad. Ze hadden ruim anderhalf keer zoveel nodig en raakten er zwaar van aan de diarree (met wat bloed). Binnen 2 dagen toen ze weer over waren op CB was de ontlasting weer voor 90% in orde. Was nog ietsie aan de dunne kant.
Zo af en toe tussendoor wil ik het nog wel eens geven.

Maar ja er zijn genoeg honden die het weer niet goed op CB of Bibi doen, dus............. ;)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#632860
Ik barf nu overwegend maar geef tussendoor af en toe KVV.
Smuldier vinden ze heerlijk toch wel de lekkerste van de KVV's.
Overigens toen ik nog alleen Kvv gaf wisselde ik tussen Rodi, Smuldier, Duck en Energique dus ervaring met het voeren van een en hetzelfde merk heb ik niet.
Door Daisy75
#632926
[quote="pippy"]
Voor mijn honden is het als volledig voer bagger  >:(
Een paar maanden was ik financieel even niet in de gelegenheid om zelf CB en/of Bibi te halen en heb ze toen anderhalve week op Smuldier Compleet gehad. Ze hadden ruim anderhalf keer zoveel nodig en raakten er zwaar van aan de diarree (met wat bloed). Binnen 2 dagen toen ze weer over waren op CB was de ontlasting weer voor 90% in orde. Was nog ietsie aan de dunne kant.
Zo af en toe tussendoor wil ik het nog wel eens geven.

Maar ja er zijn genoeg honden die het weer niet goed op CB of Bibi doen, dus............. ;)
[/quote]

ja duidelijk is dat er echt geen hond hetzelfde is en reageerd idd..
Ik weet natuurlijk ook niet hoe ze erop reageren, maar volledig smuldier voeren was ik ook niet van plan, alleen wat je zegt als je financieel even wat minder zit is het altijd wel een optie...beter dan brokken.
Ik blijf voorlopig wel gewoon op Cb met zo af en toe een eitje, een sardientje, beetje yoghurt....botje hier en daar....maar was er erg nieuwsgierig naar, ik heb ook duck en energique geprobeerd, daar was ik niet tevreden over, bibi wel alleen de verpakking vind ik daar weer erg slecht van...dus toen carnibest, en vandaar mijn vraag nu over smuldier.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#632982
Ik vind smuldier compleet wel zoo smerig ruiken, het wordt hier dan ook  "een bakkie stinkdier" genoemd. Ik geef het dan ook nooit.

Smuldier kip en rund daarentegen vind ik er prima uitzien. Ik geef geregeld een bakkie rund, ik doe er dan wel een eitje en groente doorheen.
Door Daisy75
#633005
[quote="Dorothea2"]
Ik vind smuldier compleet wel zoo smerig ruiken, het wordt hier dan ook  "een bakkie stinkdier" genoemd. Ik geef het dan ook nooit.

Smuldier kip en rund daarentegen vind ik er prima uitzien. Ik geef geregeld een bakkie rund, ik doe er dan wel een eitje en groente doorheen.
[/quote]


Ja ik vind die compleet ook niets, heb het gezien bij mijn moeder...de rund idd is erg mooi vlees en de kipvariant vind ik ook wel mooi spulletje....maar wat je al zegt dat moet er wel toegevoegd worden want dat is enkelzijdig
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door