Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#631284
Voor het eerst ook eens een menu geplaatst, ben benieuwd of ik het goed doe?
Daydo eet nu eindelijk ook  ::) ::) schaap,eend, orgaan, vis en gmix.
Het was een hele tijd volharden en maar blijven aanbieden in het begin lustte hij enkel rundsvlees en kip dus toch al een hele prestatie.
Ik zou nu nog willen geit geven maar ben nog op zoek.
In mijn menu ontbreekt schaap omdat ik voorlopig zonder zit.
Daydo weegt 27kg

Ma: 600g runderpens/ 200g gmix/ 1 ei/ 50g paté(voor de gmix op smaak te brengen)
di: vastendag
woe: 350g kipnek/300g gmix
do: 800g kalkoenbil
vr: 500g kipkarkas / 125gr runderhart
za: zalmkop slechts de helft opgegeten dus 300g
zo: andere helft v/d zalmkop 250g(gemalen) en 100g makreel in koolzaadolie(smaakmaker)

ma: 600g eendkarkas/ 160g eendorganen
di: 600g rundersnippers/120g runderhart/170g rundermilt met 350g gmix(recreatiebot)
wo: 500g kvv(duck)
do: vastendag
vr: 700g kipkarkas
za: 800g kalkoenbil
zo: 800g runderpens

Daydo krijgt bijna dagelijks gekookte lever tijdens de trainingen vandaar dat hij er geen meer bijkrijgt in zijn menu
Supl 2x/week in de gmix:  zeewier/ visolie/ pompoenpitten/sesamzaad
Variatie is nog beperkt maar voorlopig krijgt hij dit, kan hij tekorten oplopen met dit menu?
gmix werd hier eerder al goedgekeurd ;)
Laatst gewijzigd door kdecoene op di 12 sep 2006, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#631429
GF mix staat voor groente en fruitmix. Als ik lees dat dit erin zit: Supl 2x/week in de gmix:  zeewier/ visolie/ pompoenpitten/sesamzaad, dan vraag ik me af wat voor mix het is en wat je bedoelt met "werd hier al eerder goedgekeurd". Op zich is er met deze mix niks mis, maar je voert dus geen groentes? Of intepreteer ik het verkeerd?

Ik kom grofweg op 8 kilo voedsel in de twee weken en de volgende (afgeronde) percentages:

25% orgaanvlees
9% vlees
54% vleesbot (inclusief kalkoenbil - ik weet niet of daar bot in zit?)
11% GF mix
1% diversen

Zelf zou ik een tikkie minder orgaanvlees geven en iets meer spiervlees. Je afwisseling is op zich al heel. Ik tel wel 5 verschillende diersoorten. Dus dat gaat helemaal de goeie kant op en ik denk niet dat je hond tekorten op zal lopen.
Door kdecoene
#631438
Klein misverstand, was eventjes niet duidelijk
Gmix is inderdaad groentemix, daar er geen fruit bij zit ;)
De mix heb ik hier vorige week of zo ter controle gezet en die was buiten enkele kleinigheden ok.
Kalkoenbil is inderdaad met bot erbij.
Supl. voeg ik er vers bij(niet ingevroren)
Orgaan loopt vlug op daar hij 1x per week een volledige maaltijd pens krijgt, hoe los ik dat dan op?
Bedankt Lizzy
Door Lizzy
#631474
[quote="kdecoene"]
Klein misverstand, was eventjes niet duidelijk
Gmix is inderdaad groentemix, daar er geen fruit bij zit ;)
De mix heb ik hier vorige week of zo ter controle gezet en die was buiten enkele kleinigheden ok.
Kalkoenbil is inderdaad met bot erbij.
Supl. voeg ik er vers bij(niet ingevroren)
Orgaan loopt vlug op daar hij 1x per week een volledige maaltijd pens krijgt, hoe los ik dat dan op?
Bedankt Lizzy

[/quote]

Ohhww, OK! Nou, ziet er goed uit hoor! En ach, geef je 23%. Ook geen drama. Ik zou alleen niet meer gaan geven.
Door Red_Hunter
#632594
Met mijn hond van 40kg zit ik aan de 700gr per dag aan eten, is dat dan niet veel voor een hond van  27 kg ???
Door kdecoene
#632709
8 kg delen door 14dagen is volgens mij toch nog altijd 571,4gr/dag ;)

behoefte/week aan 2,5% = 4725gr:7= 675gr/dag

gerekend met de rekenhulp dus is volgens mij toch juist  ;)
Of is er toch ergens een fout binnengeslopen :o :o

Hij krijgt iets minder omdat er toch nog een kg of 2 af mag van zijn gewicht.
Door Red_Hunter
#635701
Ik ga meestal uit van 2%. Mijn hond krijgt iets minder dan die 2% maar hij moet zeker niet dikker dus voor hem zal die 700 gr genoeg zijn.

Bij jou hond kom ik dan op 540 gr. Zeker omdat jij zegt dat hij nog moet afvallen zou ik die 2% aanhouden.

Oh ik zie nu in de tweede week een vastendag zitten, had ik eerst niet gezien, want vooral daar zag ik vele dagen met 800/700 gr.

Kijk hoe je hond het op doet, dan kan je het altijd nog bijstellen.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door