Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#632458
Kan ik  iets geven die blauwe plekken/kneuzingen sleller doet genezen :-\
Daydo werd vanmorgen vroeg door een auto geraakt :'(
1 van de kinderen had de deur niet of niet goed dicht gedaan.
Op het eerste zicht zie ik niets, hij mankt niet en vermijd niet om er op te lopen.
Maar hij werd wel degelijk geraakt, dus een blauwe plek zal wel volgen >:(
Hopelijk niet meer dan dat ;)
Heeft het zin om hem iets te geven of gewoon afwachten of hij al dan niet begint te manken.
Hij is wel erg geschrokken van het minste dat hij hoort begint hij al te blaffen.
Hopelijk komen we er enkel met de schrik vanaf.
Door Timmy
#632471
Ga even langs een dierenarts. Je weet nooit of er van binnen iets mis is...

Gr.
Linda
Door conleeuw
#632485
[quote="kdecoene"]
Kan ik  iets geven die blauwe plekken/kneuzingen sleller doet genezen :-\
Daydo werd vanmorgen vroeg door een auto geraakt :'(
1 van de kinderen had de deur niet of niet goed dicht gedaan.
Op het eerste zicht zie ik niets, hij mankt niet en vermijd niet om er op te lopen.
Maar hij werd wel degelijk geraakt, dus een blauwe plek zal wel volgen >:(
Hopelijk niet meer dan dat ;)
Heeft het zin om hem iets te geven of gewoon afwachten of hij al dan niet begint te manken.
Hij is wel erg geschrokken van het minste dat hij hoort begint hij al te blaffen.
Hopelijk komen we er enkel met de schrik vanaf.
[/quote]met wat voor snelheid is hij geraakt? en waar is hij geraakt, want als er een beetje tempo in zat, kan het best zijn dat er iets kapot is gegaan wat je nu nog niet door heb, dan is het wel wenselijk om een dierenarts te raadplegen.
Ik ben niet zo thuis in de homeopathie, maar er zijn wel deegelijk middelen die je kan gebruiken bij kneuzingen, en ik zou ze ook echt gaan gebruiken, ik weet dat arnica goed werkt tegen kneuzingen, maar daar moet iemand anders die er verstand van heeft maar meer over schrijven. Sterkte ermee, je ben vast wel erg geschrokken
Door *wendy*
#632497
ik zou zeker even langs de dierenarts gaan !!! Al is het maar voor de zekerheid.

Volgens mij zou traumeel ook kunnen helpen tegen kneuzingen ed, maar ook ik ben er niet goed in thuis om daarover iets te kunnen zeggen.

Knuffel voor de hond.
Door kdecoene
#632507
Aan Daydo is nog steeds niets te merken, hij is maar lichtjes geraakt tegen zijn rechterbil de auto had juist moeten remmen voor een andere wagen.
Hij loopt hier rond alsof er niets gebeurt is.
Van mij zit de schrik er nog een beetje in :o
Bedankt voor de reactie's
Door Mevroi Kruim
#632552
Arnica is heel goed bij kneuzingen en blauwe plekken, zowel inwendig (meestal D6) als als zalf, gel of tinctuur. Volgens mij heeft zelfs het Kruidvat het. De zalf die ik altijd heb is groen enw rd door de kinderen dus steevast Hulkzalf genoemd  ;D Er gingen hier vroeger dozen vand at spul doorheen  ;)  Altijd handig om in de medicijnkast te hebben, is voor jezelf ook fijn.

Hou hem verder heel goed in de gaten, maar dat doe je vast al. Als je denkt dat het maar een zachte klap was zou ik zelf ook niet naar de da rennen, maar met mogelijk inwendig letsel moet je altijd uitkijken.
Door Borke
#632554
Ik zou zeker even naar de dierenarts gaan en zou de hond Traumeel geven.
Als leek kan je neit zien/voelen wat er aan de binnenkant gebeurd is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door