Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#626069
Hallo,
Sinds een paar dagen aten de grote poezen wat minder (nu blijkt dat ze gewoon geen smuldier of rodi compleet meer willen eten maar wel bijv. de kip van smuldier.. :-X).
Nu eten ze dus wat beter maar Utah (die ouwe) maakt af en toe een soort knarsgeluid als ie aan het eten is en dan zitten er geen harde dingen in het voer... Dus alsof ie met zijn kiezen aan het knarsen is (andere uitleg heb ik er ook niet voor). Hij houdt dan ook zijn kop scheef. Ik heb al in zijn bek zitten turen maar ik kan niets zien, behalve dat ie weer wat tandsteen op zijn kiezen heeft zitten.
Iemand enig idee wat het kan zijn of moet ik van de week maar gewoon effe naar de dierenarts?
Groetjes,
Mieke
Door *Robin*
#626153
als mijn katjes zitten te eten hoor ik ook dat de tandjes langs elkaar glijden maar ik hoor geen knarsgeluid. ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, alleen heel intens kauwen misschien ???
Door Loeka
#626381
Hier houden ze ook hun kop scheef als ze de grote stukken kauwen. Ik hoor geen knarsgeluiden alleen maar heel veel gesmak  :P
Door Ziviaantje
#626418
Mijn oude kat die dit jaar op 16-jarige leeftijd is overleden had dit het laatste half jaar van haar leven ook ( brokkenkat ). We zijn er niet achtergekomen wat het is, konden ook niks vinden. Het was een gekraak alsof ze op een flinke pees zat te knagen. Ik denk zelf dat het gewoon de kaak was wat kraakte, oudedomskwaaltje ? Verder had ze er geen last van. Ze kon er gewoon goed mee eten.
Door Supermax
#626550
Het lijkt dus inderdaad alsof ie op iets hards aan het kauwen is. Hij doet dus ook niet meer echt eten maar meer likken. Terwijl eerst vrat ie gewoon normaal (nam ie echte happen). Denk toch dat ik van de week ff naar de da ga. Dan heb ik het zekere voor het onzekere. Zou het niet fijn vinden als er toch iets aan de hand was en dat ik het heb laten zitten....
Groetjes,
Mieke
Door Romoka
#629872
Romy knast op haar tanden als ze aandacht wil, :). Niet altijd gelukkig want dat lijkt me niet best voor haar tanden, maar als ze het doet kan je haar echt horen knarsen. Met eten doet ze het niet, maar ze eet helaas allen blik en maaltijdzakjes, want ze wil (nog) geen vers :(
Door Femke
#632067
kan het niet zijn dat er lucht tussen de gewrichten (bijv. van de kaak, of in de nek)zit? De hond van m'n ex huisgenote kraakte ook als hij zich uitrekte, dat klonk als knarsetanden maar een hond kan niet knarsetanden.
Door Supermax
#632205
Hmm, lucht tussen de gewrichten.... geen idee, zou kunnen, zal het morgen eens aan de dierenarts voorleggen kijken wat zij daar op te zeggen heeft en als het dat zou zijn kijken wat er aan gedaan kan worden...
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door Mischa
#632323
Menno maakt ook weleens een soort knarsend of knippend geluid als hij bijvoorbeeld een stuk runderhart moet afkauwen. Ik heb daar eigenlijk nooit wat bij gedacht: het zal wel het geluid van zijn kiezen zijn als hij een stuk taai vlees 'afknipt'. Die kiezen heten volgens mij ook knipkiezen. Dat is tenminste mijn interpretatie, ik zal het niet nog gekker maken    :o
Door Supermax
#632382
tja, het probleem bij Utah is dus dat ie dat geluid ook maakt op blikvoer.... waar dus echt geen harde stukjes inzitten....
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door Mischa
#632387
Ik heb het Menno in een ver verleden ook weleens horen doen na(!) het eten van blikvoer dat hij niet lekker vond. Alsof het aan zijn kiezen plakte en hij het er op die mannier af probeerde te krijgen. Zou dat het kunnen zijn?

Volgens mij is het niet erg, maar misschien hebben we het ook wel over andere geluiden. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even de dierenarts bellen.

Groetjes
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door