Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Loes
#631785
In het topic 'Honden overzetten van brokken naar versvlees' in het hoekje 'Bibliotheek BARF' (auteur Lizzy) staat het volgende: "Wanneer je een hond wil overzetten, combineer dan niet de brokken met het versvlees. Dat wil zeggen: hussel het NIET door elkaar. Laat ongeveer 8 uur tussen een brok en een vleesmaaltijd zitten. "
Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met een andere vetering (maag vs. darmen). Wie kan mij hier meer over vertellen?

Groetjes,

Loes
Door Tineke *
#631797
Ik heb mijn honden in 1 keer overgezet naar kvv.
Van de ene op de andere dag geen brokken meer,en geen problemen.
Nu geef ik de meeste dagen barf.
Met hulp van het forum is dat prima gegaan.

                Tineke
Door Lizzy
#631825
[quote="Loes"]
In het topic 'Honden overzetten van brokken naar versvlees' in het hoekje 'Bibliotheek BARF' (auteur Lizzy) staat het volgende: "Wanneer je een hond wil overzetten, combineer dan niet de brokken met het versvlees. Dat wil zeggen: hussel het NIET door elkaar. Laat ongeveer 8 uur tussen een brok en een vleesmaaltijd zitten. "
Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met een andere vetering (maag vs. darmen). Wie kan mij hier meer over vertellen?

Groetjes,

Loes
[/quote]

Ja, maar laatst heeft hier een discussie op Barfplaats gestaan waarin Mary Straus zegt dat dit niet waar is en je het zelfs mag husselen, rauw vers vlees met brokken. Zie deze discussie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 841.0.html

Welkom op Barfplaats trouwens Loes!
Groetjes, Lizzy
Door Loes
#631837
[quote="Lizzy"]
Ja, maar laatst heeft hier een discussie op Barfplaats gestaan waarin Mary Straus zegt dat dit niet waar is en je het zelfs mag husselen, rauw vers vlees met brokken. Zie deze discussie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 841.0.html

Welkom op Barfplaats trouwens Loes!
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Bedankt voor de link, ik ga het eens goed bestuderen!
Door 202Spots
#631905
Er word dus gezegd dat brokken samen met vers/rauw vlees okay is...dus stukken botloos vlees, rauw orgaan e.d, en ook de kvv met de fijngemalen botten is okay om samen met de brokken te geven.

Het gaat er voornamelijk om dat er geen grote stukken bot wat door de hond zelf is af gekluifd ,tegelijk met de brokken te geven (zoals halve kip of lams ribben e.d)

Meestal worden de brokken alleen met elkaar gegeten totdat de zak met voer leeg is....je kan dus ook steeds minder brok erbij doen, of helemaal geen brok meer geven! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door