Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#631472
Vanavond is de bestelling barf en vers gekomen. Ik heb er drie kuikentjes uitgelegd om te ontdooien. Hoelang duurt het voor ze zijn ontdooit? En waar geven jullie ze, ik denk dat ik het in de badkamer doe. Met het laminaat in de open keuken lijkt het me niet zo fris.
Door *Robin*
#631484
ik geef ze in de keuken en ik heb zeil. ook een open keuken trouwens...
badkamer is een goed idee :)
als ik ze los van elkaar laat liggen dan zijn ze na zo'n 4 uurtjes (weet het niet precies) ondooit.
je kan ze ook in warm water leggen dan duurt het een half uur tot een uur ;)
Door avalon
#631497
Je bedoeld de eendagskuikens? De gele lieve pluizebolletjes? :biggrin2: Die zijn ongeveer in 4 uurtje kamertemperatuur wel ontdooid. Zou ze zeker niet op het laminaat geven er loopt altijd wat uit. Als het niet buiten kan dan is de badkamer een prima alternatief, wie weet lit ze het zelf wel schoon
Door Romoka
#631517
avalon schreef: Je bedoeld de eendagskuikens? De gele lieve pluizebolletjes? :biggrin2: Die zijn ongeveer in 4 uurtje kamertemperatuur wel ontdooid. Zou ze zeker niet op het laminaat geven er loopt altijd wat uit. Als het niet buiten kan dan is de badkamer een prima alternatief, wie weet lit ze het zelf wel schoon
Lieve gele pluizebolletjes. Inderdaad :). Ik had nooit gedacht dat ik ze zou geven aan mijn dieren. Buiten kan niet, dus dan wordt het de badkamer. Geen idee wat ze ermee doen, maar dat zien we wel. Fototoestel ligt klaar. 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#631582
De badkamer is een goed idee, en doe direct de vloer even schoonmaken voor dat het eigeel aan de grond vastkoekt
Door jeanne
#631766
oh, wat toevallig. ik ben maandag ook begonnen met kuikentjes voor de kat. ze vind het vreselijk lekker, de tijger komt los in haar ;D

hoeveel mag ze eten hiervan? 1 kuikentje weegt ongeveer 35 gram.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#631768
jeanne schreef: oh, wat toevallig. ik ben maandag ook begonnen met kuikentjes voor de kat. ze vind het vreselijk lekker, de tijger komt los in haar ;D

hoeveel mag ze eten hiervan? 1 kuikentje weegt ongeveer 35 gram.
Hier krijgen ze iedere dag 4 kuikens als ontbijt (per kat)
Door jeanne
#631775
sylvia schreef: Hier krijgen ze iedere dag 4 kuikens als ontbijt (per kat)
:o
zo hee, dat is veel!
dan moet ik straks nog een extra vriezer aanschaffen alleen voor kuikentjes ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#631786
jeanne schreef: :o
zo hee, dat is veel!
dan moet ik straks nog een extra vriezer aanschaffen alleen voor kuikentjes ;D ;D
Hier zijn ze natuurlijk wel alledrie hele dagen op sjouw



(dat betekent dat de één ligt op onze schuur te pitten de ander op die van de buren en de derde ligt bij de overburen op het dak ;D )
Door Bernadette
#633663
sylvia schreef: Hier zijn ze natuurlijk wel alledrie hele dagen op sjouw



(dat betekent dat de één ligt op onze schuur te pitten de ander op die van de buren en de derde ligt bij de overburen op het dak ;D )
;D

Hier ook een extra vriezer voor de hondjes en katjes hoor! Ik vind het vies om vlees en niet-vlees producten door elkaar te hebben (vegetariërs...... soms ook wat vagetarier trekjes er doorheen)

Maar wij ontdooien de voederdieren ook niet in de keuken. Of buiten, of in de berging. Wij hebben helaas niet de 'luxe' van een schuurtje ;)
Door Lil
#639330
Haha, zo sjouwen mijn katten ook hoor!

Geen kuikentjes voor de dames, maar wel een aparte vriezer voor de beestjes.... alleen al het idee dat het naast mijn eten ligt  :-X
Maar ook omdat ik anders te weinig ruimte heb.
Door Romoka
#640055
sylvia schreef: Hier krijgen ze iedere dag 4 kuikens als ontbijt (per kat)
Kareltje eet er altijd eentje. Dan heeft hij genoeg. Hij is natuurlijk nog maar drie maanden. Wie weet eet hij er over een paar maanden ook wel vier.
De andere katten willen nog steeds niets van de kuikentjes weten, al zit Mozart wel geboeid toe te kijken als Kareltje met een kuikentje bezig is.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#647302
Ik geef ze gewoon in de kamer. Menno mept ze toch het hele huis door voor hij ze opeet. Inderdaad wel snel de rommel opruimen voor het opdroogt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door