Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#631242
Mayka is al een paar dagen niet helemaal fit. Ze eet en drinkt wel goed, plast normaal maar haar ontlasting is niet stevig of soms dun, ze poept vaker en dan kleinere hoeveelheden en ze is iets minder actief dan normaal.
Nu heeft ze afgelopen donderdag een stuk kalfsvlees gehad waar een klein stuk bot in zat en toen ze die niet stuk kon kauwen heb ik het afgepakt. Gister had ik weer zo'n stuk kalfsvlees waar zo'n klein stuk bot aan zat maar waar ook een stukje van 2 à 3 cm met een doorsnee van 1 cm (hol) in zat. Ik ben dus bang dat er zo'n stukje ook in die van vorige week heeft gezeten (die ik dus niet heb gezien  :-\ maar die ze wel heeft opgegeten cq in zijn geheel doorgeslikt) en dat die haar misschien ergens dwars zit. Kan dat? Ook na een dag of vier nog?
Door Jojo
#631250
Hier wordt alles wat niet verteert kan worden (stenen ::), botsplinters, houtsnippers...) weer uitgekotst eigenlijk en anders gewoon weer uitgepoept. Zou er niet zo bang voor zijn dat het ´dwars´blijft zitten ergens eigenlijk, meestal wil een hond dan ook niet meer eten of raken ze verstopt trouwens ???
Door Lizzy
#631254
Nou, niks is onmogelijk natuurlijk. En niet alle blokkades worden door de hond door middel van overgeven of uitpoepen zelf weer opgelost, helaas... Als je je zorgen maakt/twijfels hebt, dan denk ik dat je contact op moet nemen met je DA. Hij kan de buik voelen. En bovendien zou hij eventueel rontgenfoto's van de buik kunnen nemen, want bot zie je op de foto.
Door Mayka
#631303
Rond een uur of één heeft ze weer een beetje gepoept maar het was wel vaster van vorm  :). Ik zie het nog even aan en hou haar goed in de gaten.
Door Lizzy
#631409
Mayka schreef: Rond een uur of één heeft ze weer een beetje gepoept maar het was wel vaster van vorm  :). Ik zie het nog even aan en hou haar goed in de gaten.
Dit is wel een goed teken! (met een beetje mazzel heeft ze het uitgepoept nu). Maar, houd haar inderdaad maar scherp in de gaten! Hoe is ze vandaag qua activiteit?
Door Mayka
#631499
We komen net terug van training en ze was net als anders en ligt nu kipkarkassen te kraken. Vanmiddag thuis was ze wel rustiger maar dat kan ook aan de warmte liggen. Ik blijf de komende dagen haar ontlasting wel goed in de gaten houden.
Door Mevroi Kruim
#631754
Mayka schreef: ;D Mayka heeft net de normale hoeveelheid gepoept!!! En het waren nette harde drollen.  ;D
Gelukkig! Dus toch een virusje waartschijnlijk.
Ze kunnen je aardig in de rats laten zitten  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door