Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#630961
ik heb hier gelezen dat haaskarkas goed is voor beginners omdat het vrij zacht bot is. Pike kreeg gisteren zijn eerste haaskarkas en oeps dat vond ie niet zo geslaagd :( beetje likken, beetje plukken, 3keer bijten, nee toch maar niet. Ik heb het heel teleurgesteld weggelegd. Ik had de indruk dat hij het namelijk wel lustte maar dat het te hard was. 's avonds heb ik het opnieuw aangeboden, toen heeft hij het opgegeten, maar hij heeft er heeeeel lang over gedaan. Dus waarschijnlijk vond hij het 's ochtends te veel werk, en aangezien hij al een portie vlees-orgaan-groente binnen had had hij natuurlijk geen echte honger meer. Maar nu lijkt het me dat dat bot dus vrij hard is en ik vraag me af of ik het dan wel al aan Armagnac mag geven.  :-\
Door dogsunlimited
#630999
Haas is veel harder dan konijn en heeft ook een echte wildgeur waar niet alle honden dol op zijn in het begin. Die van mij vinden het allebei erg lekker, ze hebben 2x haaskarkas op. Je zou kunnen beginnen met kip, kwartel, parelhoen, vis, konijn en hele jonge lams- en geitenribben.
Door Fynn
#631019
Die 2 van ons hebben het ook  2x gegeten.
Ik had van een collega 2 hazen gekregen die zij ingevroren had.
Ik heb ze  in de lengte doormidden gesneden/gehakt en ieder de helft gegeven,ze vonden het heerlijk ze zijn er wel even mee bezig geweest want het was zo'n 800 gram per hond.
Had niet het idee dat  de botten zo hard waren.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
www.pronkruggen.nl
Door Twiz
#631040
Ik denk ook dat de botten niet echt heel hard zijn, maar dat de geur/smaak niet één twee drie alle honden aanspreekt. Het gekke is dat konijn er bij haar echt niet in gaat, dat ga ik nog weleens proberen als ik er goedkoop aan kan komen.
Twizzle vond het de eerste keer eigenlijk ook niet echt je van het, maar de tweede keer heeft ze het toch gegeten.
Ik weet niet of ik nog wel haaskarkas geef, ogenschijnlijk doe ik haar geen lol ermee, terwijl ze behoorlijk "harde"  hertenekken met veel geduld toch wel heel graag eet, direkt beginnen en door eten zonder aarzeling, dus zonder overpeinzingen die ze wel bij de haaskarkassen had.
Met de vleessoorten die ze krijgt en ook graag eet (negen vleessoorten en drie vissoorten) hoeft ze voor mij geen dingen te eten die ze niet lekker vindt.
Laatst gewijzigd door Twiz op ma 11 sep 2006, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#631042
mmmm

hier staat haas nog op het verlanglijstje...dus als iemand er even een langs wil sturen dan kunnen we het uitproberen ;)

denk dat mn de wildsmaak even wennen is voor een hond. Maar een oude haas zou ook hardere botten kunnen hebben likt mij
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#631085
Happy Tail schreef: mmmm

hier staat haas nog op het verlanglijstje...dus als iemand er even een langs wil sturen dan kunnen we het uitproberen ;)

denk dat mn de wildsmaak even wennen is voor een hond. Maar een oude haas zou ook hardere botten kunnen hebben likt mij
Binnenkort komt Canis Naturalis ook naar Harmelen dus kun je hazenkarkassen eten tot je erbij neervalt ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#631151
Zo te lezen vind de een het hard en de ander niet. Zal dus wel aan de leeftijd liggen. 's avonds heeft hij het opgegeten dus het is niet dat hij het niet lekker vindt. Hij heeft normaal gepoept gisteren dus hij heeft het ook goed verwerkt.  Armagnac geeft ik toch nog maar even eend-onderdelen naast de kip ;)
Door dogsunlimited
#631173
Naja, het is harder dan knijn, maar ligt zeker aan de leeftijd van zo'n beest. Ze hadden er hier zeker geen moeite mee, maar ik dacht misschien voor wat kleinere honden levert dat wel wat problemen op.
Door dogsunlimited
#631174
Rovanna schreef: Binnenkort komt Canis Naturalis ook naar Harmelen dus kun je hazenkarkassen eten tot je erbij neervalt ;)
Bedoel je dat daar een nieuw verkooppunt komt??? Weet je ook wanneer? :D
Gebruikersavatar
Door pike
#631321
barfje schreef: Naja, het is harder dan knijn, maar ligt zeker aan de leeftijd van zo'n beest. Ze hadden er hier zeker geen moeite mee, maar ik dacht misschien voor wat kleinere honden levert dat wel wat problemen op.
nou ja wat heet problemen. Hij liet het gewoon liggen. Maar de vliegen mochten er niet aan dus hij zag er toch wel wat in ::). Hij is dan niet zo groot maar heeft enorme kiezen voor zijn formaat. 's avonds heeft hij het dus wel helemaal opgegeten. Dat hij er lang mee bezig is dat geeft natuurlijk helemaal niets, beetje kauw/kluifwerk kan geen kwaad. Vandaag had hij voor het eerst een (halve) zalmkop. Die heeft hij vakkundig uit elkaar gepeuterd. Het laatste stuk was blijkbaar ook weer teveel werk bij niet voldoende honger  (hij had ook al sardientjes op) dus dat werd begraven.
Armagnac heeft een kleiner koppie dus kleiner bekkie en ook veel kleinere kiezen. die had vanochtend een hele kluif aan zijn eendenekjes.
Door ~Joke~
#631374
Ik kan haaskarkassen malen dus voor mij vallen ze niet in de categorie hard. Wel scherp, je kunt je behoorlijk prikken aan die dingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door