Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jolly64
#630892
Weet iemand of je ook een hond kan verzekeren die niet helemaal gezond is ??
Mischien een domme vraag ,ikzelf denk van niet maar dacht vraag het gewoon even  ;)
Gr Jolanda
Door tt-tjes
#630902
Volgens mij kun je dit wel maar sluiten ze dan meteen een heleboel dingen uit. Resultaat, geld kwijt en je hebt er niets aan.
Door Borke
#630916
Verzekeraars hebben heel veel kleine lettertjes in hun polis staan en ik vermoed ten zeerste dat alle aandoeningen die je hond nu al heeft, uitgesloten zijn.
Lijkt me ook logisch, anders zouden mensen hun hond pas gaan verzekeren als hij ziek is...
Door fester
#631007
Wat bedoel je precies met niet helemaal gezond. Heeft je hond het aan zijn gewrichten bv hd. Of heeft je hond last van allergieen. Ik heb namelijk zo'n verzekering voor 2 van mijn honden. En weet wel een beetje wat wel of niet.
Door Twiz
#631088
Erfelijke gebreken zoals HD, ED ed worden ten alle tijden uitgesloten bij de verzekering waar ik een polis voor Twizzle heb afgesloten.

Bij ons zijn de kwalen uit het verleden een half jaar uitgesloten van uitkering, behoudens ongevallen (en castratie, ingeval meeverzekerd) geldt er zowiezo een wachttijd van één maand, voordat tot uitkeren wordt overgegaan.

Hoe het is met een reeds aanwezig probleem weet ik niet.
Door jolly64
#631090
fester schreef: Wat bedoel je precies met niet helemaal gezond. Heeft je hond het aan zijn gewrichten bv hd. Of heeft je hond last van allergieen. Ik heb namelijk zo'n verzekering voor 2 van mijn honden. En weet wel een beetje wat wel of niet.
Mijn hond is pas 3 en allegrisch en zijn nieren werken voor 50%
Hij heeft speciaal voer voor de allegie en mag daarom geen nierdieet
Hij heeft nu het medicijn fortekor tegen nierfalen en volgende maand terug komen voor weer een bloedonderzoek
Gr Jolanda
Door *wendy*
#631123
Waar ik WAS verzekerd met mijn honden (de grootste dierenverzekeringsmij.?) moest ik een gezondheidsverklaring van de DA opsturen.
Ikzelf vind dat je er weinig aan hebt omdat ze dondersgoed weten wat ze uitsluiten. Echter andere mensen die ik ken via fora zijn er helemaal blij mee. Dus wel of niet verzekeren is eigen keus.

Ben alleen bang dat het verzekeren van jouw hond lastig word. Ik snap waarom je wilt verzekeren, maar ik vermoed dat het "mosterd na de maaltijd is". Maar dat is wat ik denk. Je zou natuurlijk altijd eens kunnen informeren.  ;)

Sterkte met je hond igg  :-*
Door Mevroi Kruim
#631188
Verzekeringsmaatschappijen verzekeren geen brandend huis. En dus ook geen zieke hond, althans niet tegen de reeds aanwezige kwalen.
Een verzekering is tegen risico's. Als een huis al brandt of een hond al ziek is is er geen sprake van risico op brand of ziekte maar van zekerheid.
Door tieneke
#631238
Het zijn allemaal zakkenvullers! en als je eens iets wil reclameren doen ze nog moeilijk ook...sprak ik uit ervaring na 6 jaar mijn paard bij Amev voor het kleine lieve sommetje van 1000 euro per jaar te hebben verzekerd  ::) ::)  Hier komt er geen verzekering meer in in ieder geval... :-X
Door Robert Koncarevic
#631301
Ik zou gewoon informeren bij de verzekeringsmaatschappij. Misschien dekken ze de huidige ziektes van je hond niet, maar misschien sluiten ze het voor een periode van 6 maanden uit.

Ik ben best wel tevreden met mijn verzekering. Ik heb hem gelijk afgesloten toen Sari als pup bij ons kwam.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#631313
volgens mij is het zo dat een zieke hond of een oudere hond op heel veel dingen bij voorbaat uitgesloten wordt... en je betaald dan ook nog een behoorlijke premie.

Ik heb Bas vanaf dag 1 (door twee dierenartsen beoordeeld als een gezonde pup) in de verzekering zitten en ik haal hem hier zeker niet meer uit want dan komt hij er nooit meer in en ik heb de vergoeding hard nodig.
Door conleeuw
#631318
ik heb ooit mijn honden opgegeven voor een verzekering, en toen ik eenmaal had getekend kreeg ik nog eens een uitgebreide voorwaarde toegestuurd...... daarin stond verdekt opgesteld, dat men alleen zou betalen, behandelingen die zij nodig achten, en ook dat erfelijke aandoeningen uitgesloten kunnen worden indien zij het nodig vinden. Dus..... ik belden, en vroeg welke erfelijke aandoeningen dan in twijfel getrokken konden worden...nou dat konden zij  mij dan niet zomaar vertellen. Dus ik.... stel nou..... mijn Deerhound krijgt een Torsie, dat is net erfelijk, maar wel levensbedreigend, dus wordt wel meteen geopereerd, wordt dit dan vergoed, antwoord, nou mevrouw, u beseft natuurlijk wel dat vooral rassen zoals de Deerhoud door hun bouw vaker een torsie krijgen, dus dit zou iets kunnen zijn waarvan wij vinden dat het buiten de verzekering valt..... dus ik had nog een aantal voorbeelden, en blijkt dat bijna alles onder de noemer mogelijke erfelijke aanleg of in die hoek thuis hoorden. Ik heb toen meteen gezegd dat ik de verzekering niet wilden, daar werd ook moeilijk over gedaan, op mijn vraag waarom de uitgebreide verzekeringsvoorwaarden niet meteen opgestuurd werd, wist men mij alleen te verzekeren dat dat niet hun beleid was. Dus, ik heb gewoon geweigerd te betalen, ze hebben gedriegd met deurwaardes en weet ik wat nog, maar omdat ik de opzegging binnen een paar dagen van de afsluiten heb gedaan had ik zo iets van, laat maar komen dan. Ze hebben uiteindelijk een boze brief geschreven waarin ze mij in kennis stellen dat de verzekering niet van plan was enigsinds iets te betalen en dat ik zelf mag opdraaien voor de dierenarts kosten van mijn beesten, en dat ik ook in de toekomst niet welkom zou zijn :D ooooeeeeehhhh wat was ik toen bang ;D
Nooit meer, volgens mij gewoon grove oplichterij :(
Ik zou voor Jazz ongeveer 500 eruo per jaar moeten betalen en voor dot nog eens 300 euro per jaar, Ik zet ongeveer dezelfde hoeveelheid opzij, en volgens mij hou ik aan het eind van de rit nog geld over ook ;)
Door jolly64
#631397
Thanks voor de reacties
Zo te lezen schiet ik er niets mee op
Ga voortaan een spaarpotje maken en elke maand wat indoen voor de hond  ;)

Wat over is ,is meegenomen dan
Ben echt geschrokken van het bericht van conleeuw
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door