Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door bulllover
#62709
Ik heb een gf mix gemaakt voor mijn doggies, dit heb ik erin gedaan, ben benieuwd naar jullie reacties.

krop andijvie, 1 courgette, 1 doosje affalfa, 1 zak boerenkool, 2 teentjes knoflook, 3 appels, 2 kiwi's, 1 winterwortel.
Door Lizzy
#62711
Nou, dát ziet er goed uit zeg! Voor hoeveel dagen heb je nu gf-mix? (want ik neem aan dat je meerdere porties hebt?).

Groetjes, Lizzy
Door bulllover
#62718
hier het hele weekmenu, niet door mij samengesteld, maar door een echte die hard barfer!!! Ik heb twee ab;s de reu weegt ongev. 45 kg en de teef 40 kg

dag 1
´s ochtend 300 gram schapenpens( bevorder spijsvertering)
4 a 5 flinke eetlepels groente en fruit mix,wel pureren in de mixer.
3 eetlepel vloeibaar schapenvet met zeewier van DE Dierendrogist te verkrijgen bij de groothandel voor 4,50 euro per litter( ingredienten:schapenvet,zeewier,lijnzaadolie,distelolie,zonnebloemolie,zalmolie en glucose,verrijkt met vitamine E.
1 vitamine C pil van Ester -C ,zorgt voor sterke collageen( zit in gewrichten)
´s avond
1 hele kip van de Aldi( 1,99 euro voor 1,2 kg) in de kip zitten ook hart,lever,nier en nek.IS het zelfde als hij in het wild een kip heeft gevangen

dag 1 vind ik zelf erg gezond en compleet

dag 2
500 a 600 runderghakt biefstuk of paardenlappen.
300 gram rijst of pasta
groente en fruit mix
vloeibaar schapenvet met zeewier.
een rAUW stuk bot van de islamitische slager om zijn tanden schoon te houden.

dag 3
carnibest en pens(carnibest zit geen pens)

dag 4
hetzelfde als dag 1 ,maar ipv kip ,kippenekken of vleugels of een konijn.

dag 5
zie dag 2 ,ipv roodspiervlees kan je 300 gram kippen of rundhart geven en 300 kippemagen

dag 6
zie dag 3

dag 7
zie dag 1

je kan ook een dag brokken geven met pens
probeer zoveel mogelijk te varieren.
om de dag vitamine C voor sterke gewrichten.
alle snacks o.a. gedroogde varkensoren etc. laat ik weg.
je moet met je ogen voeren!geef minder voer als je hond dik wordt
probeer het langzaam op te bouwen.
Door Lizzy
#62839
En is dit dan wat je iedere week gaat voeren?
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#63071
[quote="bulllover"]
hier het hele weekmenu, niet door mij samengesteld, maar door een echte die hard barfer!!! Ik heb twee ab;s de reu weegt ongev. 45 kg en de teef 40 kg

dag 1
´s ochtend 300 gram schapenpens( bevorder spijsvertering)
4 a 5 flinke eetlepels groente en fruit mix,wel pureren in de mixer.
3 eetlepel vloeibaar schapenvet met zeewier van DE Dierendrogist te verkrijgen bij de groothandel voor 4,50 euro per litter( ingredienten:schapenvet,zeewier,lijnzaadolie,distelolie,zonnebloemolie,zalmolie en glucose,verrijkt met vitamine E.
1 vitamine C pil van Ester -C ,zorgt voor sterke collageen( zit in gewrichten)
´s avond
1 hele kip van de Aldi( 1,99 euro voor 1,2 kg) in de kip zitten ook hart,lever,nier en nek.IS het zelfde als hij in het wild een kip heeft gevangen

dag 1 vind ik zelf erg gezond en compleet

dag 2
500 a 600 runderghakt biefstuk of paardenlappen.
300 gram rijst of pasta
groente en fruit mix
vloeibaar schapenvet met zeewier.
een rAUW stuk bot van de islamitische slager om zijn tanden schoon te houden.

dag 3
carnibest en pens(carnibest zit geen pens)

dag 4
hetzelfde als dag 1 ,maar ipv kip ,kippenekken of vleugels of een konijn.

dag 5
zie dag 2 ,ipv roodspiervlees kan je 300 gram kippen of rundhart geven en 300 kippemagen

dag 6
zie dag 3

dag 7
zie dag 1

je kan ook een dag brokken geven met pens
probeer zoveel mogelijk te varieren.
om de dag vitamine C voor sterke gewrichten.
alle snacks o.a. gedroogde varkensoren etc. laat ik weg.
je moet met je ogen voeren!geef minder voer als je hond dik wordt
probeer het langzaam op te bouwen.

[/quote]

Nahh een echte "die hard" Barfer adviseerd geen brokken met pens en Carnibest ;D
Door Jose
#63106
Hoi....

Kan niet beoordelen of het een goed menu is maar heb wel een vraagje.
dag 3
carnibest en pens(carnibest zit geen pens)
??? ??? ???
Is dat zo, volgens mij vind ik toch altijd wel stuktes pens in cb. Kan het mis hebben.

En volgens mij geef je ook heel veel orgaanvlees zo en kip.
Door jelle
#63145
Als je dit elke week wilt geven zou ik zeker meer gaan afwisselen met andere vleessoorten, denk aan vis, kalf, geit, eend, parelhoen, kalkoen...
Door bulllover
#63258
Bedankt voor jullie reacties! ;) Wat berteft de brokken, die voer ik niet! Carnibest heb ik geprobeert, maar mijn teef kwam daardoor niet van haar ontlasting af. Ik ben nu overgestapt op energique en daar doet ze het wel goed op. dit is niet wat ik iedere week voer, maar probeer zoveel mogelijk af te wisselen met vis ed. Het menu is een bassis waar ik wel elke week op terug kom. Wat zouden jullie vervangen of aanpassen in dit menu?
Door Lizzy
#63382
[quote="bulllover"]
Bedankt voor jullie reacties! ;) Wat berteft de brokken, die voer ik niet! Carnibest heb ik geprobeert, maar mijn teef kwam daardoor niet van haar ontlasting af. Ik ben nu overgestapt op energique en daar doet ze het wel goed op. dit is niet wat ik iedere week voer, maar probeer zoveel mogelijk af te wisselen met vis ed. Het menu is een bassis waar ik wel elke week op terug kom. Wat zouden jullie vervangen of aanpassen in dit menu?
[/quote]Geen idee wat ik zou vervangen of aanpassen... het is een beetje moeilijk te bepalen (doordat je nergens gewichten van hebt gegeven) hoe je zit qua percentages (bot, spiervlees, orgaanvlees, groentes, etc.).
Groetjes, Lizzy
Door nancy
#63435
In de Carnibest natuurmix zit ook pens verwerkt.
Even een vraag: wat bedoel je met "mijn teef kwam met Carnibest niet van haar ontlasting af"? en wat is er nu je Energique voert verbetert dat ze het daar wel goed op doet? Ik voer mijn hond ook Carnibest vandaar dat ik benieuwd ben hiernaar.
groet,
Nancy
Door yalla
#63504
Mag ik hier nog even een andere vraag stellen over de groente-/fruitmix? ..... Ja, oké bedankt. Komtie:

Bij mij krijgen ze op zondagmorgen altijd zo'n mixje, maar ik weet niet hoeveel ik hier van moet geven. Ik doe eigenlijk altijd maar wat :-\
Ze krijgen daarna een bot en dan 's avonds hun gewone portie BIBI. Mijn ene hond weegt 28 kilo en de andere 32 kilo. Wie het weet mag het zeggen.
Door Lizzy
#63607
[quote="yalla"]
Mag ik hier nog even een andere vraag stellen over de groente-/fruitmix? ..... Ja, oké bedankt. Komtie:

Bij mij krijgen ze op zondagmorgen altijd zo'n mixje, maar ik weet niet hoeveel ik hier van moet geven. Ik doe eigenlijk altijd maar wat :-\
Ze krijgen daarna een bot en dan 's avonds hun gewone portie BIBI. Mijn ene hond weegt 28 kilo en de andere 32 kilo. Wie het weet mag het zeggen.
[/quote]

Pak 'm beet, 100 a 200 gram groente?
Door bulllover
#63902
Mijn teef kon niet van haar ontlasting afkomen, deed haar erg pijn en er kwam pas na twee dagen kei harde ontlasting uit. Met energique heeft ze hier geen last van, komt ze makkelijk van haar dagelijkse ontlasting af.
Lizzy...als we uitgaan van bovenstaand menu, wat zouden jullie dan aanpassen?
Door yalla
#64311
[quote="Lizzy"]
Pak 'm beet, 100 a 200 gram groente?
[/quote]

Thx ;)
Door Lizzy
#64326
[quote="bulllover"]
Mijn teef kon niet van haar ontlasting afkomen, deed haar erg pijn en er kwam pas na twee dagen kei harde ontlasting uit. Met energique heeft ze hier geen last van, komt ze makkelijk van haar dagelijkse ontlasting af.
Lizzy...als we uitgaan van bovenstaand menu, wat zouden jullie dan aanpassen?
[/quote]

Ik heb hierboven antwoord gegeven. Namelijk, dat ik het niet weet wat je aan moet passen. Ik neem aan dat de bedenker van dit menu heeft uitgerekend hoe je zit met de percentages (% bot, % vlees, % groente)? Aan de hand daarvan kun jij zien of het goed in elkaar zit. En dan moet je natuurlijk altijd nog kijken hoe je hond het doet op de voedingsmiddelen.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door