Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther H
#630622
Hallo,

Wat ik ook erbij geeft aan probiotica , okugest of phisiliumvezel Het blijft dun
Gisteravond in de kamer de hele week al in zijn bench en vanmorgen weer drie grote plakaten in de keuken.
Ik rook het al toen ik wakker werd.

Zelfds een dag vasten heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Hij heeft geen koorts, s vrolijk en speels.

Ik ga maar een afspraak maken in Heilo want zie dit niet meer zitten en weet echt niet wat ik te eten moet geven.

Misschien heeft een van jullie nog een tip?

8)
Door Tineke *
#630665
Wat eet hij precies,misschien te veel oorgaanvlees?
Staat ie al lang op vers vlees?

        Tineke
Door Lizzy
#630694
Zou je willen opschrijven wat je exact voert? We kunnen dan met je meekijken of je misschien andere combinaties moet kiezen enzo. Of dat je meer van dit of minder van dat moet voeren.
Door Esther H
#630722
Gabor is nu 19 weken en met 12 weken ben ik over gegaan van RC op rauw.
Ik werk met de Barf rekenhulp.
De eerste weken ging het gewoon goed. Met brok altijd de delfde kleur drollen en met rauw  wel vast maar afwisselend in kleur.
Tot 2 weken geleden.
Hij is wezen logeren en hij heeft alles vers mee gekregen.
Gabor is daar van een betonplateau in het water gelopen(in een vijver) en eigenlijk vanaf die tijd is het dun.

Ik dacht met een paar dagen okugest moet het beter gaan. Na een week ook probiotica erbij. Hij is vrolijk speels eigenlijk verder niets, alleen die dunne brij.

Hij krijgt nu smorgens een stuk vlees van ongeveer 200 gr en s'avond bot met vlees( kippe vleugelof nek, of een hele kip(+_ 700 gr.of  stuk kalfs,  konijn, lamsrib) afwisselend.

Orgaan was ik vorige week  even mee gestopt.( long, lever, hart(rund lams, kalf) maagjes levetjes van de kip enz.

Groente is hij geen liefhebber :-\ van en ik heb eigenmaak yoghurt die hij nu dan een beetje krijgt met de probiotica.

Van de brokken krijgt hij eigenlijk alleen savonds een klein handje om op te maken.

Als koekje of snoepje krijgt hij een dikke knuffel of een zelfgemaakt zalm/tonijnkoekje

8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#630734
Over je menu kan ik niet veel zeggen, daar heeft de rest meer verstand van.

Ik kan alleen vertellen dat Joep voordat wij op vakantie gingen 14 dagen verschrikkelijk dunne ontlasting heeft gehad. Ik werd er echt weer depri van. en zo ineens was het over. Ik heb ook gegoocheld met okugest, probiotica en ga zo maar door.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om hem eenzijdig te gaan voeren (dus 1 vleessoort per dag) en geen groente (dat doe je al niet), dat heeft geholpen. Eigenlijk ben ik begonnen met een dag of 5 alleen maar kip. Maar zoals ik al schreef het heeft wel even geduurd.

Zalm en sardientjes zijn redelijk vet (heb ik altijd begrepen), dus misschien is het slimmer om dat eventjes niet te voeren.
Door Lizzy
#631177
Esther H schreef: Gabor is nu 19 weken en met 12 weken ben ik over gegaan van RC op rauw.
Ik werk met de Barf rekenhulp.
De eerste weken ging het gewoon goed. Met brok altijd de delfde kleur drollen en met rauw  wel vast maar afwisselend in kleur.
Tot 2 weken geleden.
Hij is wezen logeren en hij heeft alles vers mee gekregen.
Gabor is daar van een betonplateau in het water gelopen(in een vijver) en eigenlijk vanaf die tijd is het dun.

Ik dacht met een paar dagen okugest moet het beter gaan. Na een week ook probiotica erbij. Hij is vrolijk speels eigenlijk verder niets, alleen die dunne brij.

Hij krijgt nu smorgens een stuk vlees van ongeveer 200 gr en s'avond bot met vlees( kippe vleugelof nek, of een hele kip(+_ 700 gr.of  stuk kalfs,  konijn, lamsrib) afwisselend.

Orgaan was ik vorige week  even mee gestopt.( long, lever, hart(rund lams, kalf) maagjes levetjes van de kip enz.

Groente is hij geen liefhebber :-\ van en ik heb eigenmaak yoghurt die hij nu dan een beetje krijgt met de probiotica.

Van de brokken krijgt hij eigenlijk alleen savonds een klein handje om op te maken.

Als koekje of snoepje krijgt hij een dikke knuffel of een zelfgemaakt zalm/tonijnkoekje

8)
Ik denk dat het een heeeeel goed idee zou zijn om zijn ontlasting bij de dierenarts te laten controleren op bacterieen, parasieten en ook specifiek op giardia. Bij mijn weten is er maar 1 betrouwbare giardia-test en dat is de elisa-test.
Door tieneke
#631236
Esther H schreef: Gabor is daar van een betonplateau in het water gelopen(in een vijver) en eigenlijk vanaf die tijd is het dun.


Misschien was dit water zo smerig dat hij daar nu last van heeft? :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#631271
Vienna staat nu een maand op rauw en heeft veel moeite met (geleidelijke) overgang. Veel aan de dunne. Ze staat nu op een kuur groene leem van 2 weken en probiotica en zemelen (extra vezels) en het lijkt goed te gaan.
Ik ben wel de maaltijden orgaan gaan verdelen naar 2 keer in de week ipv 1 keer en de wat vettere ribben krijgt ze ook in 2 keer met wat extra kip karkas.
Lijkt goed te gaan......
Door Esther H
#631274
Hallo,

Het is nog hetzelfde.

Ik heb een afspraak in Amsterdam en neem ontlasting mee.
Zat ik zelf ook aan te denken. (ik heb nog mooie buisjes met lepeltje erin)

Vanaf de dag dat Gabor in het water heeft gelegen is hij aan de dunne dus lijkt het heel aannemelijk dat het toch daar van komt.
Alleen is het mijn zorg dat hij dus niet of nauwelijks reageert op de probiotica  en okugest en het is nu 2 1/2 week smorgens dunne brij ruimen en dat is voor beide partijen niet lekker.

Hij krijgt nu alleen nog even kip tot na het DA bezoek.

Ik laat het hier weten
:P
Laatst gewijzigd door Esther H op di 12 sep 2006, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#631676
Heel veel succes! En als er niks in de ontlasting zit: dan hebben ze in A'dam misschien nog goede tips en kunnen we ook verder naar de voeding kijken.
Door Esther H
#632617
Nou dat mooie plan om poep mee te nemen ging even niet door.
Meneer poepte gewoon niet meer.
Eergister legde hij nog een dunne brij neer en daar zat nog een onverteerd botje in.. Daarna nog een keer een klein beetje met slijm.
Ik heb nu een potje met gemengd poeder( physsilium, msn, glucosamine en probiotica) wat ik hem een paar dagen ga geven naast mijn eigen probiotica en op aanraden van de dierenarts, gekookt vlees. Dan moet het met een paar dagen beter gaan. Zo niet , poep verzamelen en terugkomen.

Hij is levendig en tierig genoeg, wil ook graag eten dus daar zal het verder niet aan liggen.
Ik ga nu maar vast wat kip koken voor vanavond. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door