Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#630675
Zusje lijkt wat snotterig, vanmorgen zat haar linker neusgaatje vol met wit snot :-\ Paar keer wat geniest en ik heb het maar even met een nat watje schoongemaakt. Dacht misschien wordt ze verkouden?? Heb een hoge dosis vit.c door de cb gedaan vanmorgen en de echinacea uit de kast gehaald. Zat alleen een beetje te dubben over die dosering, er staat alleen op voor volwassenen dat je 3 maal daags 30 druppels moet nemen, en in acute gevallen elk uur. Nou gaat het hier om een pupje van 6 maanden, 6,5 kilo ??? Heb 10 druppels gedaan en wil dat 3 maal daags doen deze week. Is dat goed of zou het toch wat te veel zijn voor zo´n klein prutske?!
Oh, het gaat trouwens om de echinacea extra forte met cat´s claw van Bloem ;)
Door dribbeltje
#661084
ze zal inmiddels wel opgeknapt zijn hoop ik, maar ik zag je vraag en wilde toch nog even reageren. Voor alle homeopatische middelen is hoe vaker over de dag hoe beter, zelf voor volwassenen is elk uur een kleine dosering beter dan drie maal daags een hoge dosering. Ik doe zelf altijd echinacea in het drinkwater. Ik heb een kleine hondje (yorkshire) dus doe dan een stuk of 15 druppels in het drinkwater, zodat ze heel de dag door wat krijgt. Ook als je meerdere honden hebt (net als ik), is het niet erg als zij ook wat van die echinacea binnen krijgen. Het is immers een opkikker voor de weerstand. Zeker als er al een  ziek hondje rondloopt!
Maar ik hoop dat ze is opgeknapt!
Door Jojo
#669049
dribbeltje schreef: ze zal inmiddels wel opgeknapt zijn hoop ik, maar ik zag je vraag en wilde toch nog even reageren. Voor alle homeopatische middelen is hoe vaker over de dag hoe beter, zelf voor volwassenen is elk uur een kleine dosering beter dan drie maal daags een hoge dosering. Ik doe zelf altijd echinacea in het drinkwater. Ik heb een kleine hondje (yorkshire) dus doe dan een stuk of 15 druppels in het drinkwater, zodat ze heel de dag door wat krijgt. Ook als je meerdere honden hebt (net als ik), is het niet erg als zij ook wat van die echinacea binnen krijgen. Het is immers een opkikker voor de weerstand. Zeker als er al een ziek hondje rondloopt!
Maar ik hoop dat ze is opgeknapt!
Jaaaa, ze is al lang weer opgeknapt, dat was met 3 dagen al gedaan :D
Maar ik heb je raad even ter harte genomen en wat druppels in de waterbak laten vallen. Denk maar niet dat ze er dan ook maar 1 slok van willen nemen ::) >:( Het ligt denk ik gewoon aan de geur van de alcohol. Das hier dus geen oplossing ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door