Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#630640
Kreeg een mailtje van mijn moedertje:

"Urs weet jij iets tegen reisziekte ? sienna spuugt alles onder , zou een dichte vervoerbox helpen ? of weet jij ook of een Dap helpt ? wil jij opzoeken waar ik info over een dap kan zien , ik ga nu werken liefs je moeder"

Ik weet het namelijk niet. Heb nog niet een hond gehad met reisziekte.
Wie weet wat je tegen reisziekte kan doen? Het cavakliertje moet namelijk ook wel eens naar shows. Zou handig zijn als ze dan niet de auto vol kotst.

Info over d.a.p. heb ik al voor d'r gevonden. Maar zou dat helpen . En zijn er andere middeltjes?
Ze leest hier ook wel mee ( gertruida)
Door Lizzy
#630656
Voor de reis en ook vlak voor de reis gember geven en eventueel ook Prodier Reisziekte van VSM. Dat en veel frisse lucht in de auto en niet roken (als je dat al deed).
Gebruikersavatar
Door Laika
#630669
De DAP spray heb ik gebruikt tegen de angst voor het autorijden maar dat heeft nix geholpen. Heel rustig rijden en Bach Rescue helpt nog het beste.
Een andere hond van mij spuugde altijd in de auto maar na het geven van reisziekte tabletjes van VSM (de mensenvariant) is dat overgegaan. Dat zou ik dus eerder proberen in dit geval. Bach kan daar prima bij.

Mariska
Door Malamoods
#631137
Ik heb het toevallig laatst met iemand over reisziekte bij de hond gehad en die vertelde mij iets, waar je wellicht iets aan zult hebben...

De persoon in kwestie had een buurman met een hond die ook wagenziek was (van pup af aan) en alles onderkotste tijdens een autorit. Ze hadden al van alles geprobeerd, maar niets leek te helpen. Ik weet niet meer hoe het kwam, maar door omstandigheden (reparatie ofzo, ik weet niet meer precies) heeft de betreffende buurman de auto van haar geleend en is met de hond ergens naar toe gereden. De hond gaf niet over en leek nergens last van te hebben.... De associatie met "de eigen auto" en spugen was kennelijk een vast en verankerd gedragspatroon geworden en in de andere auto werd de hond niet ziek.... Ik zou zeggen, probeer het eens.... Leen een auto van iemand anders en kijk eens wat er gebeurd.... Wie weet....
Oja, die buurman heeft dus een andere auto genomen en heeft nog vele kotsvrije km gereden met zijn hond....

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door