Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#629748
Hoi allemaal,

Sinds twee dagen eten twee poezen hier enorm goed vers/barf. En ik wil dat dan ook blijven geven. En dan drie keer per dag op vaste tijden. 's Ochtends rond 8 uur, 's middags om een uur of 4 en 's avonds om 10 uur.

Voor het versevoer kwam kregen ze twee keer per dag blik en stonden er altijd harde brokken, ook 's nachts. En daar aten ze dan tussendoor van. Het is duidelijk aan mozart te zien, want die is erg zwaar en heeft daar duidelijk last van.

Hoe wen ik de dieren aan vaste etenstijden? Het lijkt mij het beste om even een paar dagen "hard" te zijn en gewoon niets te geven. Ook om het kitten Kareltje aan deze tijden van eten te wennen. Romy en Kareltje zullen daar minder problemen mee hebben, maar Mozart ligt nu al te mokken omdat hij niet kan eten, terwijl hij om 8 uur dus vers heeft gehad. En tot 4 uur is het wel erg lang wachten.
Misschien beter om de tijden te verschuiven. Bv. 8 uur, 3 uur (als ik thuis ben, anders gelijk als ik terug kom), 9 uur?

Ik was/ben met eten altijd al een tut geweet, zo dat ik, als de katten niet aten gewoon een ander blikje/doosje/potje openmaakte omdat ik wilde dat ze eten. Aten ze niet dan dacht ik dat er iets mis was. Bij 1 dag niet eten zit ik bij wijze van spreke al bij de dierenarts met ze. Kortom ik heb ze enorm verwend :-[, mijn fout ik weet het.

Hoe hebben jullie dat gedaan toen jullie overgingen op barf/vers.
Door Mevroi Kruim
#629763
Bij mij krijgen ze 2 x per dag eten, niet op vaste tijden. Ergens in de ochtend en ergens in de avond. Maar dat waren ze vroegah met brokken ook al gewend. En hier staat en stond nooit de hele dag eten. Tien minuten om de hap op te krijgen en dan is het uit met de pret.
Ze leven allemaal nog, 2 al 15 jaar ;D ;D

Ik persoonlijk heb daar dus geen probleem mee, ze krijgen 2 of 3 x per dag eten, wat jou past, en de rest van de tijd niks. Zure gezichten en gezanik? Pech jammer en helaas. Lig ik niet van wakker. En ze krijgen er echt niks van om een uur of 12 op hun volgende maaltijd te moeten wachten hoor. Ja, honger. En da's alleen maar nuttig, is dat gemeut over vers eten ook gelijk minder ;D
Door *Robin*
#629827
hier krijgen ze ook twee keer per dag onregelmatig.
de ene keer om 8 uur 'smorgens de andere keer om 14 uur 's middags.
het ligt er geheel aan hoe laat ik wakker ben en de katten hebben er geen moeite mee ;) die weten gewoon dat als ik uit bed kom word er gegeten en niet eerder niet later. ik kan zelfs zonder gezeur nog eten ontdooien als ik het ben vergeten.
ik wil ze niet wennen aan vaste tijden omdat dat met  mijn levensstijl niet samen gaat, ik eet ook niet vast elke avond om half 6 dus mijn beesies ook niet :)
Door Romoka
#629836
Om de overgang naar altijd voer beschikbaar naar min of meer vaste tijden, want de tijden zijn een richtpunt geen moeten (ik slaap ook wel eens uit ;)), gemakkelijker te maken, wil ik nu nog drie keer per dag voeren. Dan hebben ze tijd om eraan te wennen, na een tijdje wil ik naar twee keer en ga ik de tijden langzaam verschuiven.
Door jet
#630624
Indy en jamie geef ikzo rond half zeven ,maar ze maken me wakker rond half    zes gaan dan lopen vervelen zodat ik niet meer kan slapen,
maar ze moeten wel wachten omdat het eten eerst op kamertempratuur moet komen.
en die tijd dat ze moeten wachten gaan hun slapen  :D

KATTEN ::)


    GROETJES JET
Door Birgit
#630629
Sam is vaak buiten. 's morgens komt hij 's kijken of we al met zijn eten bezig zijn, en blijft in de buurt scharrelen, totdat hij het heeft gehad.
's Avonds zie je hem meestal als we in de keuken bezig zijn. Dan zie je hem op de picknicktafel staan, en kijkt hij 's of er alweer gegeten kan worden.
De overgang van brokken naar versvlees ging eigenlijk best. Hij heeft 4 dagen dacht ik niet gegeten, en hem steeds Carnibest aangeboden.
Toen at hij het met smaak. En nu nog. Soms maak ik een kippennek of karkas klein, en dat eet ie ook met smaak ! Hij is 16 jaar.
Laatst gewijzigd door Birgit op ma 11 sep 2006, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door