Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bajka
#629950
Ik ben dus nog niet zo lang begonnen met Bajka rauw voer te geven en heb wel wat vragen.

Zo wil ik graag weten of het echt nodig is om groentemix te geven, Bajka vind rauwe groente helemaal niet lekker.
Wel als de groente geblancheerd is en door het vlees zit.

Fruit eet ze wel graag en ik probeer ook zoveel mogelijk variatie in vlees/vis aan te brengen.
Door Xada
#630028
Bij één van mijn honden krijg ik er ook beslist geen groente in. Heb afgelopen week 50 gram groente door 1 kilo pens geroerd, maar hij eet het dan niet.  :(
Door Lizzy
#630076
Ik heb al erg vaak op Barfplaats geschreven waarom ik groente zeer nuttig vind om te geven. Maar, ik heb daar ook altijd bij geschreven dat een hond ook overleeft zonder. Stel, mijn honden zouden geen rauwe groentemix eten: dan zou ik dagelijks gekookte groente te geven. En stel dat ze dat ook nog echt niet zouden eten: dan gaf ik het niet. Ik zou dan toch wel regelmatig chlorella en zeewier en kruiden geven. Voor mij een theoretisch verhaal, want alle drie mijn honden eten het probleemloos en likken zelfs hun bak groentemix tot de laatste snik schoon.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#630192
hier eten ze 2 keer per week groenten. kay en Didge eten het goed, maar bij Vienna moet ik er altijd wat spiervlees door doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#630221
Bajka schreef: Ik ben dus nog niet zo lang begonnen met Bajka rauw voer te geven en heb wel wat vragen.

Zo wil ik graag weten of het echt nodig is om groentemix te geven, Bajka vind rauwe groente helemaal niet lekker.
Wel als de groente geblancheerd is en door het vlees zit.

Fruit eet ze wel graag en ik probeer ook zoveel mogelijk variatie in vlees/vis aan te brengen.
Als ik al een groentemix maak dan wordt dat wel gegeten, maar dan krijgen zo ook maar 1 á 2 eetlepels de hond ofzo. Soms zie ik wel een maaltijden die voor 90% uit mix bestaan, nou dat hoef ik hier ook neit te proberen en ged beschouwd vond ik het niet eens vreemd dat veel honden dat niet eten  :-X

Geblancheerfe groente wordt met smaak gegeten, dus meestal doen we het maar daarmee.

Fruit krijgen ze hier zo uit de hand. (of uit de boom)
Door Lil
#630262
Hier werd in het begin gehakt of gemalen pens door de groentemix gedaan, daarna werd dit steeds minder en nu gaan er maar twee of drie sliertjes worst doorheen of een scheutje yoghurt of een eitje en dan wordt het opgegeten. Is soms een kwestie van wennen. Ook geef ik vaker gekookte groenten (wat sperciebonen of erwten of als het van ons zelf over blijft wat bloemkool, spinacie of wortelen of wat we ook gegeten hebben).
Door tieneke
#630293
Hier krijgen ze 3 keer per week groenten,zelf vind ik het gewoon belangrijk dat ze dit eten.
Zou het geblancheerd geven is altijd nog beter dan geen groenten ;)
Door Buddy
#630302
Buddy eet dagelijks 2 maal groenten. Bij elke maaltijd eigenlijk. Hij heeft er nooit problemen mee gehad en eet echt alles. Hij likt zelfs zijn kommetje proper  :)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#630635
Hier 3 maal per week groentenmix. Tot nu toe gaat het er zonder mopperen in. Met een blikje vis erdoorheen is het wel lekkerder volgens mij dan zonder. Misschien is dat het proberen waard? Met het pureren van de groenten een (uitgelekt en gespoeld) blikje tonijn erdoorheen mengen. Hier werkt het als een speer.
Door tieneke
#630684
-Saskia- schreef: Hier 3 maal per week groentenmix. Tot nu toe gaat het er zonder mopperen in. Met een blikje vis erdoorheen is het wel lekkerder volgens mij dan zonder. Misschien is dat het proberen waard? Met het pureren van de groenten een (uitgelekt en gespoeld) blikje tonijn erdoorheen mengen. Hier werkt het als een speer.
Of wat cottage-cheese...beetje yoghurt,eitje...oftewel hoe maak ik een drol lekker  ;D ;D
Door Bajka
#631183
Lindsey schreef: Ik mix er een sardientje bij door. Dan gaat het er in als koek.
Yochurt en ei maakte niet uit de groente bleef liggen :-\
Maar met  sardientjes erdoor gaat alle groenten naar binnen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door