Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Xirtrips
#629310
Hallo,

Begin vorige maand ben ik voor twee weken naar Spanje vertrokken. De poes echter is hier gebleven met mijn moeder.
Het eerste weekend dat ik weg was is de poes overleden. Ze zou ineens erg ziek zijn geworden en over een tijdspanne van 2dagen was het gedaan.
De enige uitleg die mijn moeder heeft kunnen geven is dat ze misschien vergiftigd is. De planten staan hier echter al héél lang ze eet er al evenlang heel af en toe van. Toen ik terugkwam uit Spanje stelde ik tevens vast dat er amper van een mogelijk giftige plant(ik ken de naam niet), die ik uit de zolder een maand ofzo voordien beneden had gezet, was gegeten. Daar was van 3 kleine blaadjes een beetje gepeuzeld...  Verder staat er nog een varen waar ze wel durfde van eten. Is een varen dan giftig ?

Heeft er iemand hier ervaring mee? Een andere verklaring?
Door *Robin*
#629315
komt de kat buiten?
het schijnt dat katten heel graag rattengif eten, als ze het eenmaal hebben geproeft kunnen ze er niet meer vanaf blijven...
ik weet niet of een varen giftig is
veel sterkte met het verlies
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 02 jun 2007, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#629338
Heel veel sterkte mete dit verlies!
Verder heb ik (gelukkig) met vergiftigingen van katten geen ervaring, ik kan je daar niet in raden.
Door Suzan54
#629657
Als die planten er altijd al stonden, dan ligt het niet voor de hand dat die de oorzaak waren. Je geeft niet aan of de kat buiten mocht. Daar zijn veel meer gevaren en zeker ook op dat gebied.
Hoe oud was de poes? Ze kan wel een embolie of iets in die richting hebben gehad.
Het is voor jou dramatisch om je dier op deze manier te verliezen. Heel veel sterkte met dit verdriet.
Door Romoka
#629879
Het gebeurd niet vaak, maar katten kunnen een hartaanval krijgen. Iemand die ik ken heeft een kat die dat is overkomen. Hij leeft nog omdat het thuis gebeurde en ze gelijk naar de da zijn gegaan (en misschien was het niet zo'n zware hartaanval).

Het zou dus kunnen dat dit ook met jouw poes is gebeurd. Maar gif kan ook, daar heb ik zelf, gelukkig, ook geen ervaring mee. Maar ik kan me niet goed voorstellen dat drie kleine stukjes plant de oorzaak zou kunnen zijn. Kan altijd natuurlijk, maar de kans is heel klein.

Veel sterkte met het verlies.
Door Xirtrips
#768879
Bedankt voor de reacties.

ps: Ik weet nog altijd niet wat de oorzaak is geweest maar ik hecht er nu ook niet meer zoveel belang. Dat was alleen zo in het begin omdat ik een beetje onder de indruk was.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door