Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#629445
Tja.....na zoveel maanden kwakkelen en proberen zet ik Loebas weer terug op de CB, ondanks dat hij hiervan ongeloveloos uit zijn bek gaat stinken.

Ik barf nu vanaf april met de honden maar met Loebas is het een drama.

Hij wil bijna nooit botten eten. Af en toe eet hij zowaar de helft van z'n botaandeel op, maar de rest laat hij gewoon liggen. Ik haal het weg, geef het de volgende dag weer: moet 'ie het nog niet. Variatie zat: geitenrib, lamsrib, kipkarbonade, kipkarkas, runderstrot, niets waar Loebas warm voor loopt.
Hij wil wel kipkarkassen, maaaaar als hij dan weer 2 keer kipkarkassen heeft gehad trekt hij er 6 weken z'n neus voor op.

Hij wil geen orgaanvlees. Geen rauwe lever, geen rauwe hart. Een tijdje kon ik hem foppen door het te koken en in stukjes te snijden. Ik voerde Sunday dan eerst wat stukjes met de hand, en dan was hij zo nieuwsgierig dat hij ook wel wilde.
Inmiddels is dat nieuwtje eraf en mot 'ie dat ook niet meer.

Ik kan aan prachtige grote stukken runderspiervlees komen. Helaas heeft hij daar geen voordeel van want ik moet het in kleine stukjes knippen voor hem. Hij is er gek op, maar slikt het zonder kauwen door en k*tst het een half uur later weer uit. Idem dito met spiervlees van lam en geit wat ik voer. Paard wil hij zowiezo niets van weten.

Lappen pens is dé perfecte tandenborstel voor een hond met zoveel tandsteen als Loebas: Helaas eet 'ie dat ook alleen maar als het in stukjes geknipt is. Als de stukken te groot zijn: spuugt 'ie de boel weer uit.

Vis plukt hij met zijn voortanden uit elkaar, en vervolgens weet hij niet hoe snel hij het uit z'n bek moet krijgen. De hele tuin ligt dan bezaaid met vis en er blijft een kop over.

Je kunt misschien begrijpen als je bovenstaande leest dat ik echt helemaal een punthoofd heb gekregen van die hond.
Bak wegpakken en de volgende dag weergeven werkt niet: hij eet dan liever niet  :-\

Ik zet hem terug op de CB. Sunday blijft wel lekker barfen, en ik zal Loebas ook echt wel regelmatig andere dingen tussendoor geven, maar ik heb totaal geen zin meer aan dit gepuzzel.
Meer dan de helft van de tijd eet hij óf niets, óf een halve portie, óf gooit hij alles uit zijn bak op de vloer in de keuken en loopt er dan bij weg.


..........................zucht......................
Laatst gewijzigd door Femke op za 24 feb 2007, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#629481
Ja, je zou zelf een gemalen prak kunnen maken voor Loebas. Maar ja weet je Femke, wat niet gaat, gaat niet... je hebt je best gedaan...!! Misschien voor de stank uit zijn bekkie nog eens een ander merkje proberen?
Door tieneke
#629482
Zou er ook moedeloos van worden...stomme hond hoor  ::)
Zou hij straks op kvv ook niet gaan lopen meuten vraag ik mij af? ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#629506
tieneke schreef: Zou er ook moedeloos van worden...stomme hond hoor  ::)
Zou hij straks op kvv ook niet gaan lopen meuten vraag ik mij af? ;)
Dat heeft die eerder gegeten, dus zou je denken van niet :-\
Door tieneke
#629683
Angelique schreef: Dat heeft die eerder gegeten, dus zou je denken van niet :-\
Kobus deed dit eerder ook op kvv en zelfs later op barf en ook weer op kvv...zucht...hij was echter zwaar ziek.....
Een hond die dit nu zou presteren en verder gezond is ging toch echt volledig op non-actief!
Door Femke
#629767
tieneke schreef: Zou er ook moedeloos van worden...stomme hond hoor  ::)
Zou hij straks op kvv ook niet gaan lopen meuten vraag ik mij af? ;)
nee, CB eet hij of z'n leven ervan afhangt.....
da's lekker makkelijk he, gemalen prak. Hoef je alleen maar door te slikken  ::) ::) ::)
Door Femke
#629768
tieneke schreef:
Een hond die dit nu zou presteren en verder gezond is ging toch echt volledig op non-actief!
wat bedoel je daarmee?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#629775
Ik ken niet de geschiedenis van Loebas (heb jij hier ongetwijfeld uit de doeken gedaan maar heb ik niet gevolgd :-[) maar heeft hij niet gewoon ontzettend last van zijn tanden en/of tandvlees omdat hij alleen gemalen wil eten?
Door Femke
#629777
Rovanna schreef: Ik ken niet de geschiedenis van Loebas (heb jij hier ongetwijfeld uit de doeken gedaan maar heb ik niet gevolgd :-[) maar heeft hij niet gewoon ontzettend last van zijn tanden en/of tandvlees omdat hij alleen gemalen wil eten?
Hij is erg gevoelig voor tandsteen, vorig jaar heeft de DA het helemaal schoongemaakt toen hij onder narcose moest voor foto's.
Ze zei toen dat z'n gebit ónder de tandsteen er erg goed uitzag en zolang zijn tandvlees niet rood en ontstoken is het goed was.

Hij heeft nu weer tandsteen, maar z'n tandvlees ziet er goed uit. Hij trut niet altijd met botten, soms dan eet hij de helft op van wat er ligt, soms eet hij zijn hele maaltijd op, en soms eet hij niks.
En hij trut ook met stukjes orgaanvlees en de grotere stukken spiervlees en pens die groter is dan een paar centimeter.

Ik controleer juist zijn gebit erg vaak, dus ik denk het niet.
Door Femke
#629781
tieneke schreef: Dat ze hier barf MOETEN eten  ;) ;D ;D
en als jij voor jezelf de 'volledigheid' niet meer zou vertrouwen? Omdat je weet dat je hond te weinig orgaanvlees binnenkrijgt? Te veel spiervlees en te weinig bot? Noot vis eet? Z'n neus ophaalt voor groenten?
En als het iedere dag maar weer afwachten is of hij alles op eet, of de helft, of niks?
En wat als hij al een week lang alleen een muizenhapje eet?


Ik bedoel, ík kan er wel op staan dat die hond barf eet, ik kan dat wel willen, maar als die hond niet wil dan houdt het gewoon op.

dus barf MOETEN eten, nee zo werkt het in mijn ogen niet
Door Femke
#629786
Angelique schreef: Ja, das balen, zo'n flapdrol ertussen.  :-X

Kun je zijn prak niet malen, heb je in ieder geval nog het "zelfmaakvoordeel".
tja, eerlijk gezegd? Dan zou wat mij betreft het enige 'voordeel' zijn dat ik goedkoper uit ben.
Want ik moet dan een vleesmolen aanschaffen die ook botten kan malen, die heb je ook niet voor een paar tientjes. En het kost een hele berg tijd én rotzooi-in-de-keuken extra.

Ik heb al een paar jaar naar tevredenheid CB gevoerd, en vind het totaal geen schande om dat weer te gaan doen (anders had ik het hier niet neergezet  ;))
Door tieneke
#629793
Femke schreef: en als jij voor jezelf de 'volledigheid' niet meer zou vertrouwen? Omdat je weet dat je hond te weinig orgaanvlees binnenkrijgt? Te veel spiervlees en te weinig bot? Noot vis eet? Z'n neus ophaalt voor groenten?
En als het iedere dag maar weer afwachten is of hij alles op eet, of de helft, of niks?
En wat als hij al een week lang alleen een muizenhapje eet?


Ik bedoel, ík kan er wel op staan dat die hond barf eet, ik kan dat wel willen, maar als die hond niet wil dan houdt het gewoon op.

dus barf MOETEN eten, nee zo werkt het in mijn ogen niet
Ik bedoel er ook mijn honden mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door