Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jackemans
#629527
Hallo allemaal.

Ik wil graag met smuldier beginnen voor mijn amerikaanse bulldog.
We hebben hem al eens smuldier geintroduceerd, en het was een succes.
Alleen hoeveel en hoevaak per dag is me niet bekend
De verpakkingen zijn 400 gram.
Dij is zelf 38 kg dus een grote hond, die wel van eten houd.
Hoeveel smuldier kan en mag je geven en hoevaak per dag?
Hoor graag van jullie,. want wil hem absoluut niet te veel of te weinig geven.

gr esmeralda
Door Twiz
#629667
Hoe vaak je per dag voert moet je natuurlijk zelf weten, ik weet niet wat jou hond gewend is, maar wat ie nu gewend is zou ik ook met Smuldier doen.
Dan kun je  2 pakjes per dag proberen, dat is 800 gram, met een lichaamsgewicht van 38 kilo zit je dan op ietsepietsie meer als 20 gram per kilo lichaamsgewicht, dat wordt meestal als richtlijn gegeven.
Wordt de hond te dik met 2 pakjes kun je iets minder voeren, wordt ie te mager dan iets meer geven.
Succes. ;)
Door oebaya
#629720
Gewoon gaan proberen met die 800 gram. Maar ik denk, dat je er achter zult komen, dat je van Smuldier wat meer moet voeren.
gr.
Nicolette
Door jackemans
#629725
Bedankt voor jullie reacties.
Hier kan ik zeker wat mee.

Ik lees iig al een tijdje hier mee, en vind het allemaal erggg boeiend!
Door Jones
#630411
Wat ik een beetje raar vind:

op de verpakking wordt bij Smuldier aangegeven dat je een hond van 20kg 730kg moet geven.
Maar hier (in een ander topic ook over Smuldier) wordt gezegd dat je uit moet gaan van 24g per kilo.
Daar zit dan wel aardig wat verschil in :o
Wat is nu het juiste? ??? :)
Door Lil
#630417
Het juiste is dat waarop jou hond het goede gewicht heeft. Mijn hond krijgt van alles super super weinig, maar voor de castratie juist super super veel ten opzichte van andere honden. Is een kwestie van uitproberen: hoeveel heeft jou hond nodig en dat geef je dan.
Door Jones
#630420
[quote="Lil"]
Het juiste is dat waarop jou hond het goede gewicht heeft. Mijn hond krijgt van alles super super weinig, maar voor de castratie juist super super veel ten opzichte van andere honden. Is een kwestie van uitproberen: hoeveel heeft jou hond nodig en dat geef je dan.
[/quote]

ja idd ;)
Maar als richtlijn? want het scheelt wel aardig wat grammen ???
hij heeft nu een aantal dagen smuldier gehad en heeft iedere dag in totaal iets meer dan 750g gehad.
kan wel zien dat hij wat meer is aangekomen, dus ik zou ietsje minder kunnen geven 8)
Door fester
#630438
[quote="jackemans"]

De verpakkingen zijn 400 gram.

Bij mij zit in de verpakking 500 gram. ;D Maar dan heb ik het over pens.

[/quote]
Door Lil
#630647
[quote="Jones"]
ja idd ;)
Maar als richtlijn? want het scheelt wel aardig wat grammen ???
hij heeft nu een aantal dagen smuldier gehad en heeft iedere dag in totaal iets meer dan 750g gehad.
kan wel zien dat hij wat meer is aangekomen, dus ik zou ietsje minder kunnen geven 8)
[/quote]

Precies, zo kom je erachter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door