Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marja
#629644
Mijn god zeg, ik heb ff zitten rekenen.
Als ik full time Carnibest ga geven aan mijn twee honden van 68 kilo en 56 kilo dan kost me dan voor de goedkoopste variant ruim 200 euro per maand en voor de duurste variant ruim 300 euro per maand :(

Dat vind ik toch echt wel heel veel geld hoor!
Doen jullie dat echt???

Ik heb me laten vertellen dat de goedkopere merken als Rodi en smuldier bv niet echt aan te raden zijn :-[
Door *wendy*
#629648
Als ik met mijn 2 ambullen fulltime CB geef kom ik ook op zoiets uit.
60x 3 euro (voor het gemak).
Dat is dan ook de reden dat ik, zoals Lupa al aangeeft, ook een keer kippennekken of karkassen/vuile pens/lamribben/een hele kip van de Aldi... in de week voer.
Ondanks dat men afraadt om pens te geven ivm het behoorlijke percentage orgaanvlees in KVV.

Maar als ik echter zie dat ik met Boy niet meer bij de DA kom en eerder toch wel 1x in de maand....dan ben ik ongeveer gelijk uit.
Alleen eet Boy nu met meer plezier.

Oja.......misschien een grote vriezer aanschaffen en dan eens bijv...Duck proberen? Bij mij wilden ze het niet en ik vond het zelf ook ontzettend stinken (naar graan??), maar anders was de kans groot geweest dat ze op Duck waren gebleven (toen wist ik ook nog niet wat CB met de honden deed)
Door marja
#629686
Haha een hele kip van de Aldi, daar ben ik nog lang niet aan toe hoor ;)

Ik begin gewoon met drie dagen kvv en vier dagen brok, eerst maar eens kijken hoe dat gaat.
Door Ine
#629693
[quote="marja"]
Pfffff wat voor werk doe jij? ;D
[/quote]

Huisvrouw, moeder, verpleegster, honden- en kattenverzorgster en dat alles in m'n eigen huis! ;)
Door mutsie
#629711
Ik heb drie honden a 22 kilo.
Als ik carnibest geef dan ben ik 140 euro kwijt.
Stel ikzelf samen dan ben ik 60-80 euro kwijt per maand.


Ik heb uitgerekend dat het me ca 700 euro op jaarbasis scheelt.

Karin
Door oebaya
#629718
Er staat hier een hele lijst van merken kvv, ga eens kijken aan welke je tegen een voordelige prijs kan komen.
Ik voer Smuldier, omdat ik de andere merken ook te duur vindt. Laat het samen met een vriendin in grote hoeveelheid komen en dan komt de complete vleesvoeding, die ik in de winkel nog nergens te koop heb gezien, alleen de complete pens, op 1,26 per kg.
Met een variatie op een titel van een Duits boek: Het hoeft niet altijd Carnibest te zijn.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Angelique
#629743
[quote="Ine"]
Huisvrouw, moeder, verpleegster, honden- en kattenverzorgster en dat alles in m'n eigen huis! ;)
[/quote]

Je vergeet dat je ook cb-verkoper bent en dat gegeven drukt dan toch wel een beetje je kostprijs. Geldt overigens ook voor de andere verkooppunten in dit topic dat er geen objectief beeld gevormd wordt.
Door Femke
#629773
ik ben ook meer zelf gaan samenstellen omdat het me gewoon te duur werd, met een hond van 24 kilo, een hond van 40 kilo en 2 katten.
Niet eens bewust, maar toen ik een keer meegeweest was naar het Islam Center, en zag wat ik daar allemaal kon kopen voor 1 euro per kilo krabte ik me wel even achter m'n oren.

Van lieverlee ging ik steeds meer samenstellen en nu BARF ik (nog) volledig met beide honden.
Eén hond zet ik terug naar CB maar dat komt omdat hij te lui is om te barfen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#629776
[quote="Ine"]
Huisvrouw, moeder, verpleegster, honden- en kattenverzorgster en dat alles in m'n eigen huis! ;)
[/quote]

Nou dat ga ik ook doen want zo te lezen is dit een topbaan met dito salaris ::)
Door *wendy*
#629787
[quote="Angelique"]
Je vergeet dat je ook cb-verkoper bent en dat gegeven drukt dan toch wel een beetje je kostprijs. Geldt overigens ook voor de andere verkooppunten in dit topic dat er geen objectief beeld gevormd wordt.
[/quote]

Kom toch redelijk goed uit dan met zoals ik bereken omdat ze hier ook de eend/rijst variant en kip/rijst en lam/rijst krijgen. Als ik geen verkooppunt zou zijn zouden ze deze 3 varianten niet krijgen en zou ik ook gelijk uitkomen met wat ik zeg  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door