Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#629633
Willen jullie eens meekijken of het weekmenu klopt voor Bono (staffordshire bullterrier) en Sem (engelse bulldog):

Bono weegt 22,7 kg en krijgt 600 gr. p/d Sem weegt 22 kg en krijgt 800 gr. p/d (ze valt anders af; we zijn  aan ‘t uitzoeken waardoor… )

                                Bono/Sem

Maandagochtend 300 gr. Groentemix/400
Maandagavond 300 gr. Kippennek/400

Dinsdagochtend 250 gr. Eendkarkas/350
Dinsdagmiddag 350 gr. Sardines/450

Woensdagochtend 250 gr. Orgaanmix/350
Woensdagavond 350 gr. Zalmkop/450

Donderdagochtend 300 gr. Runderstrot /400
Donderdagavond 300 gr. Eendkarkas/400

Vrijdagochtend 300 gr. Groentemix/400
Vrijdagavond 300 gr. Kippennek/400

Zaterdagochtend 300 gr. Paardenlende/400
Zaterdagavond 300 gr. Eendkarkas/400

Zondagochtend 300 gr. Pens/400
Zondagavond 300 gr. Kippennek/400

Orgaanmix bestaat uit: niertjes, kippenlevertjes, runderhart, lamstestikel

Groentenmix (deze keer): beetje spinazie, wortels+wat loof, bietjes+wat blad, knoflook, gemberwortel, broccoli, venkel, peterselie, andijvie

Ik wil één keer kippennek en één keer eendkarkas over een tijdje nog vervangen door lamsrib. Deze krijgen ze nu ieder 3 keer per week en dat wordt dan ieder 2 keer per week en 2 keer per week lamsrib.

Aan de runderstrot zit veel vlees en heb ik dus gerekend als vlees.

Klopt dit een beetje (ik dacht van wel, maar toch voor de zekerheid… :-[) Alvast bedankt voor 't meekijken...

Vergeten bij te vermelden; bij de groentenmix krijgen ze een eitje erbij (2x p/w dus)
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op za 09 sep 2006, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#630001
Qua percentages kom ik op (ik heb alleen dat van Bono berekend):

50% vleesbot (zalmkop bij vleeskop meegerekend)
13% orgaanvlees
23% spiervlees (vis + runderstrot meegerekend)
14% groentemix

Ik vind de percentages prima en je afwisseling ook echt prima! Volgens mij moet je vooral zo doorgaan en lekker monitoren hoe je honden het er op doen! Ziet er goed uit!!
Door Lizzy
#632730
[quote="Inge en Bono"]
Dank je wel  :yeah:  Sem krijgt dezelfde verhoudingen alleen dus grotere hoeveelheden.
Dan gaan ze morgen echt beginnen  ;D

[/quote]

En? Hoe gaat het?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#632766
[quote="Lizzy"]
En? Hoe gaat het?
[/quote]

Super; ik geniet er volgens mij net zo hard van om ze bezig te zien als de doggies om 't te eten  :D
Ontlasting blijft er netjes uitzien. Ze eten ook veel rustiger als met kvv. Een heel gelukkig stelletje hier  ;D
Door Lizzy
#632773
[quote="Inge en Bono"]
Super; ik geniet er volgens mij net zo hard van om ze bezig te zien als de doggies om 't te eten  :D
Ontlasting blijft er netjes uitzien. Ze eten ook veel rustiger als met kvv. Een heel gelukkig stelletje hier  ;D

[/quote]

Wauw, da's prachtig! Hihihihi, grappig he, dat het zelf samenstellen voor zowel baas als hond een genot is!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#632838
Nou inderdaad, vond 't al leuk om met kvv eens wat anders bij te geven, maar dit is echt top! En ik dacht nog wel dat ik dat 'sochtends vroeg niet zou trekken (wilde daarom half om half met kvv blijven doen) Maar 't is dan maar net wat je geeft 'sochtends (zoals iemand hier inderdaad al zei)
Door Lizzy
#637988
[quote="Inge en Bono"]
Ik wil toch 10 % terug in vleesbotten voor Sem. Ze heeft naar mijn 'smaak'  :D te droge ontlasting.
[/quote]

Nou, aangezien je op 50% vleesbot zit, kun je prima 10% minder gaan geven. Ben benieuwd of dat beter bevalt! Succes!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#639375
Ik heb nu voor Sem berekend:

40% vleesbot
15% orgaanvlees
30% spiervlees
15% groentemix

Moet ik daar nog aan 'sleutelen'?
Alvast bedankt weer!!  :)
Door bas rouge
#639408
[quote="Inge en Bono"]
Ik heb nu voor Sem berekend:

40% vleesbot
15% orgaanvlees
30% spiervlees
15% groentemix

Moet ik daar nog aan 'sleutelen'?
Alvast bedankt weer!!  :)
[/quote]

Als Sem het daar goed op doet/gaat doen is dat prima zo. Een van mijn honden krijgt ook minder vleesbot dan de andere twee omdat hij z'n ontlasting moeilijker kwijt raakt op een RMB percentage van 50%.
Door Lizzy
#639833
[quote="Inge en Bono"]
Ik heb nu voor Sem berekend:

40% vleesbot
15% orgaanvlees
30% spiervlees
15% groentemix

Moet ik daar nog aan 'sleutelen'?
Alvast bedankt weer!!  :)
[/quote]

Nee, ziet er goed uit! En nu gewoon kijken hoe Sem het er op doet.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door