Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door JR
#629387
ik zag net wat hupsen bij chuck.brrrr ik heb meteen jeuk.

kan ik hem op een minder schadelijke manier van zijn vlooien afhelpen door hem bijv even te wassen (heb geen speciale vlooienshampoo)?
anders heb ik nog Exil Vectocyt staan,dit zijn druppels die je door zijn eten moet doen,maar als het niet nodig is help ik hem liever op n andere manier van zn vlooien af.
Door charmed
#629390
Volgens mij kan je vlooien wel verzuipen met een gewone Shampoo, maar ik ben bang dat je ze ook al in de omgeving hebt? Zoals in huis?

Zou niet weten wat een alternatief is voor vlooien.

Gr. jacqueline
Door Jojo
#629543
Bel me als je het weet 8)
Ook hier is de vlooienpleures uitgebroken helaas >:(
Afkomstig van de spinners. Mijn bullen zijn gelukkig niet heel erg aantrekkelijk als gastheer/vrouw. Misschien door de voeding??? Die kan ik onderhouden met een vlooienkam en teatree shampoo en olie. Scheelt ook dat het kleine hondjes zijn met een korte vacht. De spinners hebben toch maar eens frontline in de nek gehad, die mogen nu vlooien gaan rapen in de omgeving. Natuurlijk veel kleedjes in de kookwas doen en stofzuigen. Gelukkig is het nog te overzien hier en waren we er vlot bij :)
Door tessa
#629545
In noodgevallen kun je afwasmiddel gebruiken als vlooienshampo werkt heel goed en is niet giftig.
Door Lizzy
#629606
Omgevingspray gebruiken en veel stofzuigen (ook in de stofzuigerzak omgevingsspray sprayen), hond licht insmeren met tea tree en elke dag kammen. Zo pakte ik vlooien altijd aan.
Door Daisy75
#629637
Tja ik doe toch maar een pipet frontline in de nek want sprayen hier in huis is bloedlink met al mijn papegaaien en andere vogels.
gelukkig heb ik hier nooit vlooien, heel apart maar bespeur ze nooit bij ze dus ik druppel alleen wanneer nodig, als ik wel zo'n rotkreng zie kruipen...
Door JR
#630255
goeie tip van dat afwasmiddel!!!
ik heb chuck tot 2x aan toe gewassen met wat dreft,en alle vlooien kwamen naar de oppervlakte,ik kon ze er zo af pakken en dooddrukken.
ik had er toch een stuk of 10 te pakken,had ik nooit verwacht!!
vlooien en wormen gaan vaak samen toch?is het verstandig om hem nu ook even te ontwormen?heb ik een maand of 4 terug voor het laatst gedaan en toen had ie niks.
ik heb net het hele huis zeer grondig stofgezogen,daarna heb ik met zo'n steam-mop de hele vloer (Incl vloerkleed) schoongemaakt,en met een stoomeend heb ik de bank schoongemaakt.
al zn kleden zijn in de was gegaan en ik heb zn mand en bench goed uitgeschrobd,als er nu nog 1 vlo is die het overleefd heeft dan weet ik het niet meer hoor!!
Laatst gewijzigd door JR op zo 10 sep 2006, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#630272
Heb hier ecostyle vlovrij op het dier staan. Dit is geen gif, maar laat het uitwendige skelet van die beestjes uitdrogen waardoor ze doodgaan. Heb al van mensen gehoord dat het niet zou helpen, maar hier hielp het wel. De teken gingen dood, dus ik denk de vlooien ook wel, gelukkig had ik die niet.
Door Lizzy
#630431
Je zou kunnen ontwormen... Je zou ook een mestonderzoekje kunnen laten doen....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door