Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lina
#628677
Is het voeren van KVV duurder als het voeren van brokken?
Op het moment voer ik mijn honden brokken, maar bij de Ier ben ik daar niet tevreden over en wil over gaan op KVV.
Daar heb ik een beter gevoel bij.
Maar aangezien ik over 3 maanden ineens alleenstaand ben (scheiding) moet het niet te duur worden.
Vandaar mijn vraag of KVV duurder is?
Door tieneke
#628682
Als je vriezerruimte hebt en de juiste adressen is het al interressant.
Vergeet niet de benzinekosten en tijd etc.
Maar je honden eten dan natuurlijk wel supergezond ;)
Door Lizzy
#628684
Dat ligt er aan, welk merk je kiest.

Het is soms wat lastig 'meetbaar' hoor. Je hebt heel goedkope merken en je hebt heel dure merken. Maar soms moet je van de heel goedkope merken dusdanig veel voeren dat uiteindelijk blijkt dat een wat duurder merk toch relatief goedkoper is.

Of je uiteindelijk goedkoper uit bent als met brokken.... durf ik niet te zeggen. Je hebt goedkope brokken en hele dure brokken. En ik weet de prijzen allemaal niet niet meer van die brokkenhandel (ben er te lang uit).

Wat betaal je nu per maand aan het hondenvoer van je Ier? En hoeveel kilo weegt je Ier?
Door *wendy*
#628686
Het voeren van smuldier bijv is zeker niet duurder, mits je hond het daar goed op doet natuurlijk en niet net als mijn hond 2x zoveel nodig heeft   ;)
Duck bijvoorbeeld kan ook veel goedkoper zijn, maar dan zou je een grote 2de hands vriezer aan kunnen schaffen zodat je minimaal 10 dozen (160 kg) in 1x aan zou kunnen schaffen en ook dan ben je zo goed als zeker goedkoper uit.

Men zegt hier dat je met BARF nog weer goedkoper uit bent dan met KVV, maar mij lukt dat (nog?) niet.
Daarbij kost het hier heel veel tijd om naar goede adressen te rijden en die benzine moet je dus ook meetellen.

Dus ik denk zeker wel dat het goedkoper kan dan brokken, maar dat je dan wel even goed moet rondvragen/-bellen-/-mailen. Maar dat lukt je vast wel  :D
Door lina
#628693
Mijn Ier is nu 11 maanden en weegt 56 kilo.
Ze eet in 2 weken een zak Smolke Maxi van 30 euro
Mijn Nizinny;s wegen rond de 20 kilo en eten samen in een maand een zak prins senior van 34 euro of zo iets.

Barf trekt me ook, maar ik wil eerst maar eens beginnen met KVV
Door conleeuw
#628708
[quote="lina"]
Mijn Ier is nu 11 maanden en weegt 56 kilo.
Ze eet in 2 weken een zak Smolke Maxi van 30 euro
Mijn Nizinny;s wegen rond de 20 kilo en eten samen in een maand een zak prins senior van 34 euro of zo iets.

Barf trekt me ook, maar ik wil eerst maar eens beginnen met KVV
[/quote]ik weet niet hoe het met jou ier zou zijn, maar mijn Deerhound hoewel ze erg actief is, eet ongeveer  2,5 % van haar volwassen gewicht per dag. Maar zij is uitgegroeid, een nog groeiende hond zal meer eten.
Ik barf wel met mijn honden, en ben zeker niet duurder uit dan met brokken, maar het heeft wel even geduurd eer ik mijn adresjes had ;) Er zijn hier op de forum een aantal mensen met Ieren, die volgens mij ook barfen ;) Grote honden eten nou eenmaal veel, dus kosten heel wat meer in onderhoud dan een chiwawa ;D
Door Peet
#628714
Ik ben met KVV weliswaar duurder uit dan met brok, maar dat haal ik dubbel en dwars terug doordat ik praktisch nooit meer naar de DA hoef.  ;)

Vroeger moest ik om de haverklap met Beau naar de DA: dan weer diarree, dan weer kotsen, dan weer een hotspot, dan weer jeuk-aanvallen, enz enz enz. Honderden euro's uitgegeven aan ab-kuren, poeders, pillen en zalfjes.

Sinds ik op Cb (en een paar barf-dagen per week) ben overgestapt heeft de DA Beau niet 1x meer gezien voor dit soort dingen  :D. Dus tel uit je winst.
Door Bianca75
#629148
Ik ben gaan terug rekenen hoeveel ik kwijt was voor de br*kken en hoelang Rico en Bowy met zo'n zak deden en heb dit vergeleken met de prijs van Cb en de hoeveelheid die ze nodig hebben in zo'n zelfde periode als die br*kken. Met die br*kken was ik goedkoper uit, maar als ik de DA-rekeningen meeneem (in die tijd moest ik bijna iedere maand met Bowy naar de DA) die ik toen had dan ben ik al met al veel goedkoper uit met Cb. En ze zien er veel beter uit (vacht, gebit, huid en ga zo maar door) en ze eten het met zoveel smakelijkheid. En daar doe ik het tenslotte voor. :)
Door tieneke
#629202
[quote="Lupa"]
hoe groter de hond hoe duurder je met kvv uit bent
[/quote]
Daarom wordt er hier lekker gebarft....reken maar uit...ze aten ruim 2,5 kilo per dag a 2,30 kg voor 2 honden x 30 dagen =172,50  ;)
Nu eten de schatjes voor ongeveer 65 euro per maand en zit er ook nog eens heel luxe vlees bij.
Door roefus
#629204
[quote="lina"]
Mijn Ier is nu 11 maanden en weegt 56 kilo.
Ze eet in 2 weken een zak Smolke Maxi van 30 euro
Mijn Nizinny;s wegen rond de 20 kilo en eten samen in een maand een zak prins senior van 34 euro of zo iets.

Barf trekt me ook, maar ik wil eerst maar eens beginnen met KVV
[/quote]

Als ik even uitga van jouw grootste eter.
Ik ken het uiteindelijke gewicht van jouw hond niet.
Maar stel dat je nu zo'n 3% van 60 kilo zou moeten voeren, dat maakt dan 1,8 kg per dag, of-te-wel zo'n 54 kg op maandbasis.
Stel je voert voor de helft Carnibest (ik noem maar iets, maar is een duurder merk) en voor de andere helft Smuldier (goedkoop).
Dan voer je pakweg 27 kilo à 3 euro en 27 kilo à 1,25.
Dat is totaal 114,75 per maand.
Tja, dat is dan duurder dan 60 euro per maand.
Tenzij je het helemaal op Smuldier houdt, dan speel je ongeveer gelijk (denk ik).
Of Smuldier uitgebreid met goedkoper Barfmateriaal.
Dat laatste kun je zo duur maken als je wilt, maar ik denk dat je ook met de juiste adresjes toch vlug aan de 2 euro gemiddeld per kilo zit.
Dat is uiteraard afhankelijk van waar je woont en waar je het kunt halen.
Door roefus
#629206
[quote="roefus"]
Als ik even uitga van jouw grootste eter.
Ik ken het uiteindelijke gewicht van jouw hond niet.
Maar stel dat je nu zo'n 3% van 60 kilo zou moeten voeren, dat maakt dan 1,8 kg per dag, of-te-wel zo'n 54 kg op maandbasis.
Stel je voert voor de helft Carnibest (ik noem maar iets, maar is een duurder merk) en voor de andere helft Smuldier (goedkoop).
Dan voer je pakweg 27 kilo à 3 euro en 27 kilo à 1,25.
Dat is totaal 114,75 per maand.
Tja, dat is dan duurder dan 60 euro per maand.
Tenzij je het helemaal op Smuldier houdt, dan speel je ongeveer gelijk (denk ik).
Of Smuldier uitgebreid met goedkoper Barfmateriaal.
Dat laatste kun je zo duur maken als je wilt, maar ik denk dat je ook met de juiste adresjes toch vlug aan de 2 euro gemiddeld per kilo zit.
Dat is uiteraard afhankelijk van waar je woont en waar je het kunt halen.

[/quote]

3% heb ik overigens aangehouden omdat de hond nog in de groei is ???
Veel doen het ook goed op 2%, dat is moeilijk om zo te bepalen.
Is afhankelijk van soort hond, gewicht, activiteiten enzovoorts.
Door tieneke
#629212
Ik denk als je de smuldier in groot aantal kilo's  koopt en er een paar dagen bij barft met kippennekken of ander vlees van rond 1 euro kg je een stuk in de buurt komt,je honden eten wel supergezond dan.
De smuldier wordt dacht ik ook thuisbezorgd  ;)
Door K&D
#629530
'k weet niet waar je woont maar in Brabant is Kivo ook een leuke optie.
Ik geef zelf het liefst Carnibest,  omdat ze het daar goed op doen, maar ik heb makkelijk praten met 2 kleintjes.
Door K@rin
#629652
ik heb een poosje 's morgens Smuldier gegeven i.p.v. brokken en dan kregen ze 's avonds Carnibest.
Maar dat beviel me toch niet zo.
Af en toe Smuldier gaat misschien nog, maar ik vind het niet fijn om het vaker te geven ...........
Dan bevalt de combinatie CARNIBEST met mijn huidige brok veel beter .............
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door