Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#629452
Vandaag ging ik weer eens op zoek naar nieuwe Vitamine C want het was op, maar ik had het idee dat deze die ik had niet helemaal oke was...tenminste niet zoals zou moeten.
Ik had wel bij de reformzaak gehaald hoor, dat zat wel goed, maar toch...
Nu was ik vanmiddag in een kruiderijtje hier, Rozemarijn heeft dit winkeltje, dit is ook een reformzaakje met een man en vrouw die zich daar echt mee bezig houden zelf.
Ze doen ook met thee werken, en stenen en kruiden etc etc werken...leuk je kan er voor advies enzovoorts langs gaan ze zijn erg behulpzaam.
Nu heb ik het geval Shanden besproken, en idd Vit C vonden hun een zeer goed iets en de Cranberry, maar zeiden ze, Vit c heb je ook  veel soorten tussen.
Ik vertelde dat ik de tabletten gaf, waarop ze zeiden, dat de beste vitc de gene was die zuiver is, dus in poedervorm of capsules (waar ook de poeder in zit)...die vit C is wel een stuk duurder, maar heb je weer veel minder van nodig. Die is zo zuiver gewassen dat er gen verdere stoffen in zitten die schadelijk zijn, zoals wel in vele tabletvormen.
Ik vertelde dat ik 2000mg gaf, dat vond ze al belachelijk veel, 1000 moest meer dan genoeg zijn van deze vitamine C in zuivere vorm en liefst nog minder.
Ze kwamen ook met een kruidentablet (net zoals Eurologist) waar kruiden inzitten die blaasgruis en nierstenen oplost...en die je preventief kan gebruiken...Grappige was dat dit de zuivere vorm van de eurologist was, eurologist zit een hoop in, maar dit was gewoon de kruid die nodig is, niets meer niets minder en in dit geval veel goedkoper, hij vond dat ik met eurologist zwaar afgezet was wat geld betrefte (ik ook toen ik de prijs bij hun zag...)
Ik heb een uur met deze man gekletst over voeding bij honden etc etc...hij vond het fantastisch dat wij allemaal zo bezig zijn met onze honden en hun gezondheid en dat we vers voerden, want ook hij vond brokken echte rotzooi.
Ook wist hij me te vertellen dat een hond die heel gevoelig is aan blaas en darmen gebaat is bij ontkalkt water drinken en dat brandnetel erg gezond is zeker in shanden zijn geval.
Ook de visolie vond hij perfect en vond dit een zeer balngrijk iets in de voeding van honden , huisdieren en ons zelf...mits je de schone visolie geeft en daar wist hij een hoop over te vertellen dat hun daar jaren mee bezig geweest zijn met onderzoeken etc om de juiste visolie te vinden, die uit noorwegen komt uiteindelijk.
Heel leuk en boeiend gesprek en leuk dat er toch mensen zijn die ons echt serieus nemen en niet zeggen dat je naar de dierenarts moet gaan want ook hij zei...er is meer dan een dierenarts, die weten gewoon bijna niets over voeding en komen altijd maar aan met hun rottige brokken en dieetvoer vol geperst met rommel.
Hij vond het helemaal mooi toen ik zei dat ik bij een holistische dierenarts geweest was enzo.
Hun hondje krijgt trouwens ook geen brokken, daar moesten ze niet eens aan denken, leuk he.
Ik vind dat ik erg goede tips en uitleg gekregen heb daar over de visolie, de Vitamine C etc etc....en niet dat hij alles wilde verkopen hoor want hij zei ook, die visolie doe je gewoon als je er behoefte aan hebt, en denk overal maar eens overna...uitweindelijk heb ik dan de Vitamine C gekocht en ben weggegaan met een hoop informatie in mijn hoofd.
Erg leuk mensen die zich echt bezig houden met wat je vraagt en dit zullen uit zoeken tot het uiterste...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#629480
Klinkt alsof ze er wel verstand van hebben. Alleen vraag ik me af welk kruid ze bedoelen van die Urologist. Meestal is een Chinese kruiden combinatie een op elkaar afgestemd geheel en kun je niet zomaar een van die kruiden geven.
#629517
Hitam schreef: Klinkt alsof ze er wel verstand van hebben. Alleen vraag ik me af welk kruid ze bedoelen van die Urologist. Meestal is een Chinese kruiden combinatie een op elkaar afgestemd geheel en kun je niet zomaar een van die kruiden geven.
Nee was niet zomaar een kruid hoor...even kijken het gaat om het kruid Orthosiphon stamineus ook genoemd Kattensnor (Koemis koetjing)
Hier een link naar het kruid toe.. http://www.plantaardigheden.nl/plant/be ... ensnor.htm
het is niet Eurologist maar net zoiets dan,. ik heb het beetje raar uit gelegd...hij kwam ermee en toen zei ik , oh dat is dan vast zoiets als Eurologist en idd...nadat ik het heb opgezocht ben ik het daar mee eens dat het net zoiets is, alleen is eurologist erg duur...en dit niet, tenminste dit is schappelijker.
De eurologist heeft tot nu toe niets gedaan bij Shanden, ik maak het wel op, maar denk dat het niet gaat werken....dus daarna probeer ik zeker dat bij rozemarijn vandaan.

Ook zei hij over het geval dat shanden de kattenbrokken steeds jatte dat dat zeker het probleem kon zijn waardoor het weer terug gekeerd was, en over dat honden gewoon moeite hebben met het verwerken van de eiwitten in brokken...ook al bekend he hier, heb ik al vaker over gelezen.
Nou ja kortom, ik vond het gewoon erg grappig, hij vertelde me niets nieuws maar wel alles wat hier op barfplaats ook altijd verteld word en dat vind ik gewoon super om te horen...
het enige wat ik nog wel wilde vragen is, wie weet in hoeverre pens invloed kan hebben hierop....hij had het erover dat je voor honden met dit soort problemen ook uit moest kijken met vuile pens....iemand enig idee??
Laatst gewijzigd door Daisy75 op vr 08 sep 2006, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#632859
KayleighShanden schreef: Nee was niet zomaar een kruid hoor...even kijken het gaat om het kruid Orthosiphon stamineus ook genoemd Kattensnor (Koemis koetjing)
Hier een link naar het kruid toe.. http://www.plantaardigheden.nl/plant/be ... ensnor.htm
Heb ff zitten kijken (blijf hierin erg geïnteresserd ivm onze Semmie) maar dan kom ik deze tekst tegen:
Dit artikel is geschreven door G. van Elteren herbasanitas.nl
Werking Urinewegen
Heeft een zeer sterke werking op de nieren, vergelijkbaar met Guldenroede, voor allerlei infecties aan de urinewegen, met name bij blaasontsteking, een uitgesproken specifiek middel bij nierstenen. Drijft urinezuren uit, pijnstillend, ontkrampt en verwijd de urineleiders, ontstekingsremmend. Ook een goed middel bij waterzucht. Activeert licht de galwerking. Preventief bij gal - en nierstenen, al lijkt het mij een middel dat men beter niet preventief kan gebruiken vanwege de sterke werking.

dat rode stukje tekst, maakt mij toch aan 't twijfelen...

Wel een leuk gesprek trouwens; iemand die niet op z'n voorhoofd wijst als je zegt dat je geen brokken voert...
#633577
Inge en Bono schreef: Heb ff zitten kijken (blijf hierin erg geïnteresserd ivm onze Semmie) maar dan kom ik deze tekst tegen:
dat rode stukje tekst, maakt mij toch aan 't twijfelen...

Wel een leuk gesprek trouwens; iemand die niet op z'n voorhoofd wijst als je zegt dat je geen brokken voert...
ja idd erg leuk...en ze je ook echt serieus nemen en je dingen vertellen die je dan na loopt en blijkt dat ze echt niet uit hun nek zwetsen hahaha...dus mensen die wel weten wat ze verkopen, dat vind ik erg fijn.

Wat betreft die rode regel...ik zou zowiezo niet gauw iets geven voor eeuwig hoor, ik geef liever iets tijdelijk en dan met tussenposes dan altijd maar omdat ik dan vaak het idee heb dat de werking ervan uiteindelijk ook niet meer optimaal is.
Maar voorlopig red ik het zonder die tabletten hoor , doe het nu alleen met vitamine C en Cranberry en gaat de goede kant op, ben nu een week die vit C aan het voeren van die man en hij is van 8 naar 6,5 gegaan...dus toppie!
Zit dus wel degelijk verschil in de soorten vitamine C's weer iets waar die man gelijk in had, fijn....want zat al 3 weken te klooien met vit C tabletten en werd niets en nu een week en moet je zien wat een verschil!
Even volhouden dus nog...zijn op het juiste pad.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door