Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#629027
Met dank aan het Islam Center in Rotterdam en Hellen en Anne-Marie  ;) heb ik er wat ingrediënten bij gekregen. Daarom nogmaals een menu ter controle.
Het is voor 2 weken, en Balou is 3 jaar oud en weegt 23 kg.

1 700 gr. Lamsribben
2 500 gr. Runderorganen
3 100 gr. Koolvis, 75 gr. Kapzeefilet, ei, yoghurt, schapenvet, 250 gr. Tafelrestjes
4 700 gr. Lamsribben, 100 gr. Sardientjes
5 vastendag
6 550 gr. Runderkopvlees
7 350 gr. Geitensnippers, 350 gr. Groentemix
8 500 gr. Geitennekken
9 150 gr. Kwartel, 300 gr. Lamsorganen
10 300 gr. Eendenbout, ei, yoghurt, 100 gr. Tafelrestjes
11 500 gr. Geitenribben
12 350 gr. Kippennekken, 350 gr. Konijn, 350 gr. Groentemix
13 vastendag
14 350 gr. Kippennekken, 350 gr. Geitensnippers

Graag jullie reactie hierop.
Door Lizzy
#629103
Allereerst: ik tel stuk of 8 verschillende diersoorten. Dat is natuurlijk zonder meer subliem!

Ik heb ook naar de percentages gekeken. Afgerond kom ik op (hier en daar niet 100% zeker of het ook bot of alleen vlees betrof zoals bijv. konijn):

54% vleesbot
11% orgaan
21% vlees
5% tafelrestjes en diversen
10% groentemix

Ik neem gemakshalve even aan dat de organen een mix is van hart, nier, lever, etc? Want ik vind 1 keer per week lever wel een goed idee. Voor de vitamine A.

Ik vind ook de percentages er prima uit zien! Nu gewoon even afwachten hoe je hond het er op doet maar ja jeetje, ik zou niet weten waarom hij het er niet goed op doet hoor. Ziet er echt prima uit!
Door Daphne
#629149
Bedankt Lizzy. Ik krijg steeds meer handigheid in het bereken van de percentages nu ik een tijdje bezig ben en een paar menu's ter controle op Barfplaats heb gezet.
Ik ben zelf ook zoooo blij met al die verschillende diersoorten. Kost me heel wat kilometers door de Achterhoek maar het is het zeker waard.
De lamsorganen zijn een mix van lever, nieren, hart en de runderorganen zijn (helaas) long maar die haal ik niet opnieuw als ze op zijn.
Het konijn is tamme konijnenbout met daarin een klein stukje bot (zo scherp dat Balou het niet krijgt maar we het eraf halen).
Door Daphne
#629398
[quote="Miekie"]
Ziet er super uit,Daphne,je hebt nu vast wel een blije Balou :)
[/quote]
Zeker weten! Hij zou eens moeten weten wat er allemaal op hem ligt te wachten in de vriezer. Het zou een chronische kwijlreactie te weeg brengen als hij inzicht had in zijn menu's.  ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door