Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#628990
Vanavond is de carnibest bezorgd. Ik heb twee smaken. Natuurmix en vleesmix.
Van de natuurmix heb ik met een electrisch mes een paar plakjes afgesneden omdat ik het niet helemaal wilde ontdooien voor als ze het niet eten.

Er was al een stukje ontdooit en daar heb ik de poezen een stukje van gegeven om te kijken of ze het wilde hebben.
Mozart en Kareltje aten het gelijk op en vroegen zelfs om meer!! Zij krijgen voortaan eerst Carnabest aangeboden.

Romy wilde niet. Ik heb niet verder aangedrongen, want ze zit nog steeds niet lekker in haar velletje na de komst van Kareltje. Haar geef ik gewoon haar voer wat ze lekker vindt. Anders heeft ze naast een nieuwe huisgenoot, ook nog eens haar vertrouwde voer niet meer. Een beetje veel voor een poes van 14 jaar. Ik ben trouwens al blij dat ze weer eet, want vlak na de komst van het nieuwe katje, at ze helemaal niet meer.

Maar twee van de drie is al beter dan ik had verwacht :)
Door Suzan54
#629053
Helemaal niet gek. Wie weet kan je de derde t.z.t geleidelijk aan overhalen door iets van de CB te mengen met haar vertrouwde voer. Ik meng hier ook wat met geur-,kleur- en smaakstoffen door de CB voor de katten die anders in hongerstaking gaan.
Door Romoka
#629095
Het ging erin als koek vanmorgen:eat: . Bij de heren dan, Romy kreeg ander, ik heb het bij haar nog niet geprobeerd.

Mozart stopte al heel snel met eten en ik dacht dat de stukken misschien te groot waren. Gewapend met een vork om de stukken kleiner te maken, liep ik naar hem toe, maar tot mijn stomme verbazing, was zijn bak al leeg!! :) In een supperrecord, want normaal eet hij veel langzamer.
Ook bij Kareltje ging alles naar binnen en ook vlugger dan anders. Echt goed!
Door mas
#629172
Leuk hè, om te zien dat ze het lekker vinden. Bij mij is Gorbi sinds twee dagen aan de CB en hij vindt het echt geweldig. Mijn andere kat Floortje moet er nog niets van hebben, maar ik ga gewoon doorzetten. Succes verder!
Door Romoka
#629196
Echt kicken. Ik had verpakkingen van 1 kg en zou het heel erg vinden omdat weg te moeten gooien. Een gok, maar een goede.

Ik vraag me af hoeveel ze moeten hebben. Ik las hier ergens (paar pagina's terug) 100 gram per dag, maar dat is minder dan op de verpakking staat.
Door mas
#629263
Romoka schreef: Ik vraag me af hoeveel ze moeten hebben. Ik las hier ergens (paar pagina's terug) 100 gram per dag, maar dat is minder dan op de verpakking staat.
Ik hou voorlopig gewoon de richtlijnen op de verpakking aan en als ik zie dat hij erg dik of juist mager wordt ga ik het aanpassen.
Door Suzan54
#629285
Precies, op het oog voeren. Mijn katten krijgen ook niet iedere dag en per kat evenveel. Een rustige castraat eet veel minder dan een levendig jong ding. Ik vind het aangeven van hoeveelheden voor 'de kat' natte vingerwerk.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door