Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#628790
Vanmiddag was ik bij de dierenwinkel en daar hadden ze ook versvoeding voor honden en katten van Prins.
Ik een pakje meegenomen, laten ontdooien en gegeven. Omdat het nog iets te koud was heb ik er heet water overheen gedaan, ook omdat ik had gelezen dat er dan meer geur aan zou komen.

Alle drie kwamen ze vol verwachting kijken wat ik voor ze had, maar gelijk trokken ze hun neus op. Zelfs de kitten wilde niet. :(. Kan het te nat zijn of komt het door de geur, want ze hebben niet echt geproeft.

Toen heb ik er een blikje tonijnsnippers met vocht door gedaan (nog natter dus) en Mozart en Kareltje begonnen te likken, maar Romy moet het echt niet. Dat zij het niet wilde had ik eigenlijk wel verwacht.

Hoe kan ik ze eraan wennen? Moet ik het gewoon laten staan en hopen dat ze vanzelf gaan eten, mengen met blikvoer of gewoon weghalen en vanavond laat aanbieden en tot die tijd niets geven? Ik had alle andere voer al weggehaald begin van de middag, dus ze konden niets eten.
Als ze het helemaal niet eten, zie ik het somber in. Vanavond een bestelling carnibest en hoop dat ze dat wel willen. Is dat anders/beter/geuriger dan prins?
Door boskat
#628799
Ze moeten er gewoon aan wenne eerst,hier hebben de katten ook lopen klieren ,ze wilden ook geen kvv eerst
Gewoon volhouden en aan blijven bieden,dan lukt het op een gegeven moment wel:-)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#629077
Hier eten de katten alles aan vers maar met dat soort dingen hoef ik niet aan te komen, bibi en carnibest dat eten ze wel maar die kartonachtige dingen hoeven ze niet.
Door Romoka
#629093
Nu ik het verschil gezien heb met carnibest, snap ik heel goed dat ze het niet wilden. Dit was gewoon een drap en rook niet fris. carnibest ziet er heel anders en veel beter uit en ruikt ook lekkerder.
Door *Robin*
#629304
dat vind ik ook met Rodi i.v.t. CB, ik vind Cb eruitzien als gehakt en ruiken naar gehakt en Bailey vond het toendertijds ook erg lekker, liever de natuur voor hem als de lam ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door