Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door desert_queen
#628170
Hallo allemaal...

Ben pas overgestapt Barf... ze krijgen nog sòchtends brokken omdat men zegt dat men langzaam moet overgaan op Barf-voeding.....maar 1 van mijn honden, wil geen botten,eet alleen het vlees eraf ???
Is dit normaal?

Groetjes Desert-queen
Door Lizzy
#628241
Je hoeft helemaal niet langzaam over te gaan op Barf trouwens. Dit hangt vooral af van jouw hond! Heeft hij een heel gevoelig spijsverteringsstelsel?

Trouwens, als dat zo is he.... dan zijn veel honden toch nog steeds beter af met een vrij snelle omschakeling... Omdat het omschakelen van brok naar vleesbot vaak moeilijker valt als direct over op vers, rauw vlees en bot...

Wat je wel voorzichtig moet aanpakken is het wennen aan bot. Ik ben ook benieuwd wat voor bot je geeft.
Door desert_queen
#628250
Aangezien ik in een moslimland woon......lams..... Had Seya een lambsrib gegeven met zoals hier beschreven wordt 50% vlees....(toch?)....maar hij eet alleen het vlees... ???
Heb hem ook al kip gegeven,hetzelfde probleem....
Is meneer TE kieskeurig???
Door Lizzy
#628252
desert_queen schreef: Aangezien ik in een moslimland woon......lams..... Had Seya een lambsrib gegeven met zoals hier beschreven wordt 50% vlees....(toch?)....maar hij eet alleen het vlees... ???
Heb hem ook al kip gegeven,hetzelfde probleem....
Is meneer TE kieskeurig???
Yep... ik denk het wel....

Hoe oud is Seya? Gebit nog helemaal in orde? Gezondheid goed?
Door desert_queen
#628254
Hi Lizzy...

Seya is pas 2 jaar en een rescue-dog...snap het zelf niet hoor,want hij heeft op straat geleeft....???
Hij is wel dol op vis,die eet hij met huis en haar zo op (bij wijze van spreke)....
Door conleeuw
#628588
desert_queen schreef: Hi Lizzy...

Seya is pas 2 jaar en een rescue-dog...snap het zelf niet hoor,want hij heeft op straat geleeft....???
Hij is wel dol op vis,die eet hij met huis en haar zo op (bij wijze van spreke)....
ik zou toch even zijn gebit nakijken, en indien die ok is, gewoon blijven aanbieden. Als het kan, kippennekjes, de botjes zijn zo zacht dat ze dat makkelijk kunnen kraken, mischien moet hij nog gewoon leren hoe het moet? of kippenkarkassen? dat kraakt vaak ook wel makkelijker weg, anders met een schaar de kakas in hapklare stukken knippen.... ik zou van alles doen om hem toch te overtuigen om te gaan kraken..... Lamsribben kunnen vrij hard zijn, dat vindt hij mischien toch nog iets te veel moeite?
Door conleeuw
#628605
desert_queen schreef: ;D Hi Conleeuw....


Zijn tanden zijn ok.....dus denk dat meneer het gewoon teveel werk vindt om te kauwen.....
nou, troos je, Jazz heeft ook van die momenten waar ze de ribbetjes netjes helemaal kaal pluk en de bot laat staan, gelukkig kan ik haar altijd wel overhalen om bot te eten mits het kip is ;D en pas geleden heb ze weer een ribbetje verslonden alsof het haar absolute favoriet is :o gekke beesten, blijven aanbieden ;)
Door desert_queen
#628607
Moet altijd om Seya lachen...als hij iets niet wil ...kan hij je aankijken zo van...heb je t zelf als een geprobeerd.... ;D.......
Maar het is sowieso een verwend baasje......hij ligt op de bank en ik zit op de grond...en dan kijkt hij ook nog eens zo van....ja wat moet je nou ;D

Maar ik blijf het hem aanbieden!!!!......
Door conleeuw
#628626
desert_queen schreef: Moet altijd om Seya lachen...als hij iets niet wil ...kan hij je aankijken zo van...heb je t zelf als een geprobeerd.... ;D.......
Maar het is sowieso een verwend baasje......hij ligt op de bank en ik zit op de grond...en dan kijkt hij ook nog eens zo van....ja wat moet je nou ;D

Maar ik blijf het hem aanbieden!!!!......
klinkt aaridg bekend, dat vies kijken kan Jazz ook wel eens, maar als ik het dan weg wil nemen dan was het kennelijk niet helemaal zo vies, want dan wil ze het wel weer terug, gister kregen ze kopvlees........nou.....dat ik het in mijn hoofd haalden om deze adelijke hond kopvlees voor te schotelen...... de pens ging er wel in als koek.... toen ik de bak weg pakten, ging ze toch klagen, ik heb haar even een paar minuten laten zeuren, bak weer tevoorschijn, weg was de kopvlees, en ze vondt het zo lekker dat ze nog meer wilden :coolsmiley:
Door desert_queen
#628741
Nou ben eens benieuwd...ze krijgen vandaag lamslever&rundvlees&groente-mix en als "toetje" een lamsbot met weinig vlees....
Eens kijken hoe meneer vandaag erop reageert???

Zal dr een foto van maken ;)
Door conleeuw
#628755
desert_queen schreef: Nou ben eens benieuwd...ze krijgen vandaag lamslever&rundvlees&groente-mix en als "toetje" een lamsbot met weinig vlees....
Eens kijken hoe meneer vandaag erop reageert???

Zal dr een foto van maken ;)
ik moet eerlijk zijn, mijn deerhound is ook niet gecharmeerd van magere lamsribben met weinig vlees, dat vindt zij bijna een belediging, lekker vlees en vet er op, en zij vreet het zo op ;) Ik ben benieuwd wat ze van deze feestmaal maken ;D
Door desert_queen
#628786
Heb foto`s gemaakt.....komen eraan....
Nou meneer heeft zn goedkeuring gegeven en heeft zn bot HELEMAAL opgegeten....je mocht er nog niet eens naar kijken...  >:( ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door