Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#628571
Mijn jongste reu schrokt alles vrij snel weg. Hij kraakt de botten wel maar als je ziet hoe hij er mee weg werkt........ongelooflijk. Mijn twee teven eten en kauwen netjes (als dames :))
Nu wil ik ze ook wel een een keer kippennekken geven maar vraag me af of die dan niet klein zijn en hij ze in een keer doorslikt (Ik heb cattledogs en een grote poedel)
Zijn nekken sowieso niet te klein voor de wat grotere honden?
Door *wendy*
#628575
Ik heb 2 am bulldogs en de nekken werken perfect. Ook bij de jongste die echt een schrokop is. Maar ik heb dan ook een apart stel  :-[ De eerste 2x waren het net harinkjes die naar binnen gleden, nu "kauwen" ze  :D
Door conleeuw
#628587
mijn Deerhound eet ook kippennekken, gaat prima, je moet alleen iets meer geven dan bijvoorbeeld voor een chiwawa ;D  Jazz is wel een rustige eter, maar al zou ze het schrokken, het is in principe zulke zachte botjes  ;)
Door Lizzy
#628624
Kluift-echnisch zal hij er niks aan hebben, aan kippennekken. Want waarschijnlijk kraakt hij ze een keer en slikt hij ze in. Dus sec gezien? Ja, zijn kippennekken te klein voor grotere honden. Maar ja, je kunt ze bijv. bewust op je menu laten staan omdat je hond ze toch heel redelijk eet en om bijv. de prijs van je totale menu wat te drukken. Kijk, ik geef liever iedere dag 1 hele kip, verdeeld over drie honden, aan mijn honden. Maar kosten-technisch is dat een ondoenlijke zaak en dus krijgen ze kipkarkassen (en ik heb de mazzel dat ik fantastische karkassen heb. Behoorlijk groot, veel vlees eraan en nog wat orgaantjes - meestal hangt er nog wel een niertje aan en een stuk lever) en kippenvleugels. Kluif-technisch hebben ze meer aan de karkassen (dus je kunt misschien beter eens kijken of je voor weinig goeie karkassen kunt scoren in plaats van nekken) als aan de vleugels.
Door tieneke
#629180
Hier kauwen ze niet eens meer op de nekken dus geef ik meestal dikbevleesde en lange kipkarkassen of een hele kip.
Dan kauwen ze tenminste nog eens  ::)
Maar kwaad kan het niet om deze te geven.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#629282
Hier wordt ook niet op nekken gekauwd,en kipvleugeltjes gaan ook per 3 tegelijk.Ik voer nu dus grote kippepoten,hele kip en karkas.
Eendenek is een stuk harder en daar wordt wel goed op gekauwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door