Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#625054
Mijn hond Rakker (een westie) heeft huidproblemen. Nu ben ik sinds een week overgestapt op kvv. Op advies van Prinspetfoods 2/3 vd maaltijd kvv en 1/3 gekookte rijst. Hij krijgt nu op zijn rug allemaal kleine korstjes en rilt ook telkens. Kan dit ontgiften zijn? Dat rillen heeft hij nooit gehad! Hij heeft ook geen koorts (gemeten).
Laatst gewijzigd door Dian op do 31 aug 2006, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#625069
Ik heb alleen gedaan wat mij is voorgeschreven. Weet ook niet waarom rijst. Ze zeiden dat de huidklachten van Rakker (puistjes en korstjes) het gevolg zouden kunnen zijn van te veel eiwit in het voer. In kvv is het eiwitpercentage aanzienlijk lager dan in het hypoallergene voer van Royal Canin wat ik hiervoor via de da heb gekregen.

Misschien handiger om over te gaan op alleen kvv? Rakker is mijn eerste hond en ik ben best wel onzeker wat dit betreft. Hij reageert verder wel goed op z'n nieuwe eten (hij heeft nog nooit zo graag gegeten, komt er om vragen als het ongeveer tijd is!). Momenteel is dit ook het enige wat hij krijgt, geen tussendoortjes o.i.d.
Door Mevroi Kruim
#625172
De grootste oorzaak van allergie bij honden is graan. Vaak de gluten, diezitten nietin rijst, maar er zijn ook veel honden die niet tegen koolhydraten kunnen. Bovendien hebben honden helemaal geen graan nodig, dus gewoon niet geven.
Allergie van te veel eiwit, ja, da's een verhaal dat al sinds de jaartelling de ronde doet, en eerlijk gezegd lijkt het mij onzin. Een hond is gebouwd op het verteren van prooidieren, en die zitten bomvol met eiwit. Maar dan wel dierlijke hoogwaardige goed verteerbare eiwitten en niet de meuk uit brokken en blik.
Het eiwitgehate van brokken lijkt hoger dan dat van kvv maar dat komt omdat brokken droog zijn. In de droge stof gemeten is het eitwitgehalte van kvv hoger dan in brok, en de eiwitten zijn hoogwaardig.

Het beste dat je kunt doen is beginnen uitsluitend kvv voeren, zonder toegevoegtde rijst. En dan voor de tanden af en toe een goed rauw knaagbot, geen dragende delen van koeien of schapen oid maar bv beginnen met een kippennek, en als dat goed gaat vleugel, poot, en dan op naar de lamsribben. Heel goed voor de tanden is ook een flinke lap spiervlees, bv kopvlees, of runderlap. En pens, ongemalen, maar dat zit meestal al volop in de kvv.
Door *Robin*
#625402
ik zou ook de rijst en verdere granen lekker weglaten.
het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat een carnivoor allergies is voor eiwitten
want een carnivoor leeft op eiwitten in vlees ;)
Door El_Kato
#628500
Hoi,

Zou hem inderdaad op alleen maar vers vlees zetten en dan ook echt al het andere weglaten. Dus ook geen koekjes ed meer. Daar zitten ook heel veel koolhydraten, kleurstoffen en andere toevoegingen in. Huidproblemen komen bij Westies wel heel veel voor ik ken er eigenlijk geen die er geen last van heeft maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

Heel veel succes in iedergeval  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door