Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Allison
#628134
Ik heb even een vraagje. Kenzo heeft blaasgruis. Nu had ik van de DA de welbekende brokken gekregen, maar daar wordt Kenzo heel ziek van. Dus die heb ik na 2 dagen de vuilinisbak ingegooid!
Nu krijgt hij alleen nog kvv. Hij is ong 27 kilo (was altijd 30, maar is afgevallen doordat hij ziek is geweest) en krijgt ong 600 gram op een dag. Nu heeft hij constant honger (vroeger met brok dus nooit  ) en zeurt echt om eten. Nu heb ik hem al meer kvv gegeven, maar hij heeft nog steeds echt honger. Kan ik hem bv sperziebonen erbij gaan geven? Hij lust ze graag en ik heb wel eens gehoord dat dat helpt tegen de honger? Of kan ik hem er nog iets anders bijgeven?
Door conleeuw
#628138
gezien het feit dat hij nog steeds mager is als gevolg van het ziek zijn, zou ik hem iets meer geven, je kan ook recreatie bot geven, dan heeft hij iets te doen. Ik zou niet spersiebonen geven, dat past nou eenmaal niet in de dieet van een hond, niet brokken hond, maar zeker ook niet bij een rauw vlees dieet ;) Dus ik zou denken, geef iets meer, en recreatie botten om op te knagen.
Ik heb wel een vraag, gebruikt hij medicijne wat een verklaring kan zijn voor zijn blijvende honger?
Door Allison
#628159
conleeuw schreef: gezien het feit dat hij nog steeds mager is als gevolg van het ziek zijn, zou ik hem iets meer geven, je kan ook recreatie bot geven, dan heeft hij iets te doen. Ik zou niet spersiebonen geven, dat past nou eenmaal niet in de dieet van een hond, niet brokken hond, maar zeker ook niet bij een rauw vlees dieet ;) Dus ik zou denken, geef iets meer, en recreatie botten om op te knagen.
Ik heb wel een vraag, gebruikt hij medicijne wat een verklaring kan zijn voor zijn blijvende honger?
nee hij heeft geen medicijnen meer. Wel gehad, maar dat was alleen tegen de misselijkheid. voor zijn blaasgruis heeft hij geen medicatie gekregen.
ook even een vraag aan jou, wat bedoel je precies met een recreatiebot? (misschien domme vraag, maar ik weet nog niet echt veel van barf etc..)
Door conleeuw
#628161
Ik bedoel met een recreatie bot een bot om op te knagen die ze niet opeten, dus te groot en te hard eigenlijk om op te eten, maar ze kunnen wel de restje vlees er af knagen en ook de restjes pees en kraakbeen...... omdat mijn honden barf gebruik ik niet vaak een recreatie bot, maar af en toe doe ik het wel, voor mij is dan de bedoeling om ze bezig te houden, niet om voedingsware te geven...... ik geef dan wel eens een grote runder bot .... onderbeen met knie gewricht zeg maar........maar er zijn genoeg mensen die jou precies kan vertellen wat je allemaal als recreatie bot kan gebruiken ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#628436
600 Gram kvv voor een hond die 30 kilo moet wegen vind ik niet zoveel.
Ik zou gewoon wat meer gaan voeren totdat hij weer op gewicht is. Klaarblijkelijk heeft hij nu gewoon wat meer nodig.
Voeren met je ogen: is hij te dun dan wat meer geven, als hij weer op gewicht is, geef je gewoon weer wat minder zodat hij mooi op gewicht blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door