Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Romoka
#627972
Ergens op een site van een fabrikant van barf en versvoeding las ik over kauwstaafjes die goed zijn voor de tanden. Het was van Bandit geloof ik en speciaal voor de kat. Gemaakt van buffelhuid of Kan je deze rustig geven? En als ze geen staafjes voor de kat hebben kan je dan ook staafjes die voor honden zijn aan je kat geven?
Door *Robin*
#627974
ik zou geen buffelhuid geven...
eerder (als ze het lusten) gedroogde pensstaafjes
ik heb wel eens gehoord dat er dieren zijn gestikt in gedroogde huid en ik betwijfel het of een kat dat lust :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#628016
Romoka schreef: Ergens op een site van een fabrikant van barf en versvoeding las ik over kauwstaafjes die goed zijn voor de tanden. Het was van Bandit geloof ik en speciaal voor de kat. Gemaakt van buffelhuid of Kan je deze rustig geven? En als ze geen staafjes voor de kat hebben kan je dan ook staafjes die voor honden zijn aan je kat geven?



Ik zou zeker geen buffelhuid geven (volgens mij is er ook geen kat die daarop wil bijten) Hier eten de katten kippennekken en kippenvleugels om hun gebit schoon te houden.
Door Romoka
#628096
Bedankt allemaal.
Het waren geloof ik pensstokjes, nu ik dat woord weer lees. Botten eten ze hier nog niet, maar ik bied het wel steeds aan. Vanavond krijgen ze weer kippenvleugeltjes en hoop dat er dan ook een botje in gaat bij ze.

De kauwstaafjes neem ik toch maar niet. klinkt mij te eng.  Ik wacht wel tot ze botjes gaan eten.
Door *Robin*
#628123
heb je geprobeerd om de botjes helemaal tot moes te slaan??? zo heb ik Bailey laten wennen aan kippenek en dat ging prima, eerst zat hij het vlees eraf te knagen maar nu gaan allerlij soorten bot ook gewoon naar binnen,
eerst begonnen met kippenekken kapot slaan en in stukjes knippen toen hoefde ik ze na een tijdje niet meer kapot te slaan en knipte ik ze in 4 stukken (in de lengte en één keer door midden)
Door *Robin*
#628319
je kan ze tussen twee theedoeken in leggen of tussen een dubbelgevouwen vuilniszak, ik heb wel eens door een theedoek heen geslagen dus dat was niet zo'n succes ;)
Door Romoka
#628361
Mozart en Kareltje hebben de botjes van de kippevleugeltjes gegeten.  :)
Romy niet, maar die wilde ook geen kip. Ik heb geprobeerd met een trukje haar kip te laten eten, door het te mengen met vis, maar ze wilde niet.

Inmiddels heb ik blikjes tonijn en morgen probeer ik of ze het wel eet met de sap van de tonijn erover.
Door Romoka
#628557
Morgen krijgt ze weer en dan doe ik er wat vocht van een blikje tonijn over. Kijken of ik haar met dat trukje kan foppen en ze dat wil eten. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#628596
Romoka schreef: Morgen krijgt ze weer en dan doe ik er wat vocht van een blikje tonijn over. Kijken of ik haar met dat trukje kan foppen en ze dat wil eten. Wordt vervolgd.
Of hij gaat op of je krijgt een heel schoon vleugeltje ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door