Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dave94
#625086
hoi

als ik pebbels en daisy kopvlees of kippenecken geef dan geven ze daarna over
wat kan ik hier het beste aan doen?
of moeten ze nog wennen aan rouw vlees??

als ze rodi of smuldier krijgen hebben ze dit niet. ???
ze krijgen nog voornamelijk brokken en kvv maar mag ook af en toe barven
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625088
Dave94 schreef: hoi

als ik pebbels en daisy kopvlees of kippenecken geef dan geven ze daarna over
wat kan ik hier het beste aan doen?
of moeten ze nog wennen aan rouw vlees??

als ze rodi of smuldier krijgen hebben ze dit niet. ???
ze krijgen nog voornamelijk brokken en kvv maar mag ook af en toe barven
Waarschijnlijk zijn de stukken een beetje te groot en geeft de maag ze weer even terug zodat ze opnieuw gekauwd kunnen worden. Ik zou me er verder niet al te druk om maken en als het voor pa/moe een probleem is dan moet je het voer nog even wat kleiner aanbieden.

Het is allebei dood, maar het is RAUW vlees ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#625113
Ik heb er hier ook één die haar vlees in kleine stukjes moet krijgen anders komt het er net zo hard weer uit, het zijn dan gewoon te grote stukken voor haar en die lopen vast omdat ze het zo naar binnen schrokt.
Door Bernadette
#625847
aha! Daar zijn de pittbuls ;)

Ik zou je in tegenstelling tot bovenstaande afraden om verse botten kleiner te maken dan het bekje van de hond groot is.

Maar zolang de honden nog over het algemeen brokjes krijgen zou ik het hele vlees gebeuren buiten beschouwing houden. De zuurtegraad van de maag van je honden is niet aangepast om het vlees te kunnen verteren. Je zou ze wel af en toe wat pens kunnen geven.
Door Dave94
#626230
ik heb van me tante gehoord dat het maag zuur niet goed genoeg is maar ik heb er geen problemen me wand ik ga warschien lijk over op barf :circle: :groupwave2:
Door Lil
#626479
overgeven kan ook van het schrokken zijn. Gebeurde hier in het begin ook (en als pup ook met brokken, schrokken dan kwam alles er heel weer uit en dan werd het gekauwt en opnieuw gegeten).

Als het aan het schrokken ligt, inderdaad grotere stukken. Ging hier vanzelf weg toen bleek dat het voor altijd vlees en botten wassen en niet iets eenmaligs. Haha nu kauwt hij zich wezenloos op zijn eten, echt miniteus stuk je voor stukje opeten.
Door *Robin*
#626854
ik heb ze zien eten en ze schrokken absoluut niet ;)
ze eten beide lekker rustig op hun gemakkie hun vlees op, gisteren had ik kapotgeslagen konijnepoten gegeven. daisy had blijkbaar niet zo'n honger, die probeerde haar vlees te begraven in het kussen maar pebbels die heeft elk stukje zorgvuldig gekauwd en gekraakt, ookal was het bot bijna helemaal verbrijzeld :D
Door Lizzy
#626886
Dingen die de hond niet goed verteert, komen of in de darm terecht of worden uitgespuugd. In dit geval worden ze uitgespuugd. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Ik denk dat je hond gewoon nog moet wennen aan het verteren van rauw vlees/vleesbot. Komt vanzelf goed. Eventueel kun je het spijsverteringssysteem wat ondersteunen met probiotica.
Door Batatinha
#628037
Ik heb hier hetzelfde probleem. Gister twee kippenekken gegeven. (gewoon als snack) en vanmorgen had Daan over gegeven.
Gewoon kippenekken blijven voeren dus? Enne is het fout om ze naast Rodi kvv te geven. Ik durf het niet meteen aan om een hele maaltijd te vervangen.

Groetjes Marieke
Door Anita*
#628038
Batatinha schreef: Ik heb hier hetzelfde probleem. Gister twee kippenekken gegeven. (gewoon als snack) en vanmorgen had Daan over gegeven.
Gewoon kippenekken blijven voeren dus? Enne is het fout om ze naast Rodi kvv te geven. Ik durf het niet meteen aan om een hele maaltijd te vervangen.

Groetjes Marieke
Rodi is kvv je bedoeld zeker barf??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door