Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#627803
Vanavond bij de da geweest met Utah omdat ie al een paar dagen slecht eet en drinkt. Meteen ook urine van Hope meegenomen omdat die weer eens bloed plaste.
Da heeft Utah bekeken en gevoeld en gezegd dat ie een chronische nieronsteking heeft (de binnenkant van de nieren, hij had er een hele moeilijke benaming voor). Hij heeft Utah een injectie amoxicilline gegeven en Cefaral 50 mg tabletten.
De urine van Hope heeft ie nagekeken daar zat heel veel bloed in, het eiwit was zo hoog dat ie het niet kon meten met zijn stickje en de ph was 8..... :'(.
Ook Hope moet nu op de Cefaral tabletten.
De da wil Utah straks op nierdieet zetten, toen ik 'm vertelde dat ze op vers vlees stonden vond ie dat niet goed want: "daar zaten veel te veel eiwitten in".

Wat moet ik nu doen??? Ik wil Utah niet kwijt.
Wie kan mij helpen met een oplossing, misschien dat Tannetje dit leest???
Kan ik ook de Solidago complex geven naast die Cefaral tabletten???
Wie heeft er enig idee waarom Hope haar Ph en eiwit zo ontzettend hoog zijn terwijl ze op vers vlees (KVV) staat???

Alvast bedankt voor alle hulp want ik ben nu wel een beetje radeloos :'( :'(.
Groetjes,
Mieke
Door *Robin*
#627976
op welk merk kvv staan ze?
ik zou zeker niet overgaan op nierbrokken :-\ daar maak je het alleen maar slechter mee lijkt mij.
geef zoveel mogelijk vocht, das heel belangrijk bij nierkatten.
verder kan ik je niet helpen, mijn kennis is ook beperkt :-\
iig sterkte :-*
Door Supermax
#628069
Hoi,
Ze staan op dit moment op smuldier en rodi. Maar ze hebben er alle drie niet zo veel zin meer in (Kruimel eet gewoon alles gelukkig). Dus misschien dat ik toch weer wat carnibest ga halen.

Verder ga ik straks bij de apotheek fysiologische zoutoplossing halen + wat spuiten zodat ik Utah zelf vocht kan toedienen onderhuids (ben zelf dierenartsassistente geweest), aangezien hij toch wat uitgedroogd is en dus niet genoeg drinkt. Verder haal ik dan meteen wat van die urinesticks zodat ik zelf de urine kan meten.
Tja, en voor de rest kan ik denk ik niet zoveel.
O ja, heb ook nog bij de huisdierendokter.nl dat rehmannia besteld met een beetje geluk heb ik dat morgen in huis.

Groetjes,
Mieke
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door