Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#626665
Even een vraagje namens een vriendin.
Haar hondje, een chihuahua ± 2, is geopereerd aan patella luxatie aan 1 knie. Het hondje moet nu 6 weken in de bench, absolute rust. Nu heeft ze ook op sites van andere klinieken gelezen over revalidatieperioddes die veel korter zijn en bij een van de klinieken dat er na 2 weken gestart mocht/moest worden met bepaalde strekoefeningen en de spieren langzaamaan belst moesten worden. Ze is bang dat er van de bespiering niets meer overblijft, maar aan de andere kant moet er natuurlijk ook niets geforceerd worden.

Wat is jullie ervaring met revalidatie na een PL operatie?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#626673
Ik kan je zelf niet verder helpen, maar het kan raadzaam zijn om contact op te nemen met een dierenfysiotherapeut.
Die kan haar dan ook laten welke oefeningen ze zou kunnen doen, en wanneer hiermee te starten.
Zie http://www.nvfd.nl voor adressen.
Door Bianca1
#626794
verschil in revalidatieprotocollen kan komen door verschil in operatietechniek. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat een ander revalidatieprotocol toepasbaar is voor andere soortgelijke operaties.
Ik zou ook zeggen; neem zsm contact op met een dierenft
Door bientje
#627697
Indy heeft een maand geleden ook haar kniebanden gescheurd. Ze is eraan geopereerd. :(
Ze moet 6 weken revalideren d.i. aan de lijn uitlaten, geen trappen lopen niet op de bank springen etc.
Maar de da. zei wel dat ze hiermee (lopen) meteen kon beginnen.
En dan duurt het nog een half jaar voordat het echt helemaal goed is.

joke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door