Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door oebaya
#625898
Toen ik nu al weer 2 jaar geleden een kat van de straat haalde, at hij alles. Toen dacht ik: Ah, dit wordt de eerste kat op vers. Maar mijn andere eigenheimer trok overal zijn neus voor op en al snel at ook mijn adoptiekat alleen nog junk.
Maar ik ontdekte dat er nu toch ook vlakbij mij Carnibest te krijgen is, dus daar kattenvoer gehaald en het de beide heren voorgezet. Met de rooie gaat het goed, voor de andere (Cornish Rex) moet ik nog steeds junk bijmengen uit een doosje, maar het leeuwendeel van de maaltijd is toch Carnibest.
Maar nu komt het: toen er nog brokken en junk uit een doosje werden gegeven, stond er de hele dag een schaal brokken. Vooral mijn Cornish Rex heeft nu een probleem. Hij moet veel eten, want Cornish Rexen eten door hun dunne vacht veel en vaak. Hun energie behoefte is gewoon groter.
Ik zie nu aan hem, dat hij zich niet prettig voelt nu hij niet regelmatig wat kan eten. Hij ligt veel meer op de bank te kleumen in plaats van lekker naar buiten te gaan.
Een schaaltje Carnibest de hele dag neerzetten is ook geen optie. Zeker 's zomers niet als het hier barst van de vliegen.
Iemand een idee hoe ik dat oplos?
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#625966
Inderdaad voer drogen voor als je weg bent maar als je gewoon thuis bent zou ik gewoon een paar voer momenten per dag maken.
Door oebaya
#626281
sylvia schreef: Inderdaad voer drogen voor als je weg bent maar als je gewoon thuis bent zou ik gewoon een paar voer momenten per dag maken.
Zeker nooit een Cornish Rex bezeten. Die redt dat niet met een paar voer momenten per dag.
Maar ik zal eens wat gaan drogen en misschien wat gedroogde visjes kopen, kijken wat ze daarmee doen. Vrees het ergste, want ik weet niet wat voor geurstof brokken- en blikvoerfabrikanten in kattenvoer stoppen, maar het is wel iets ijzersterks.
gr.
Nicolette
Door Mevroi Kruim
#626306
Voerautomaat? Die bestaan volgens mij zelfs met koeling. Of anders zou je zelf iets van koeling moeten knutselen.

Cornish rex ken ik idd niet uit ervaring, als ik het zo hoor zou ik zo vaak mogelijk per dag voeren en hem voor de rest een truitje aantrekken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#626683
oebaya schreef: Zeker nooit een Cornish Rex bezeten. Die redt dat niet met een paar voer momenten per dag.
Maar ik zal eens wat gaan drogen en misschien wat gedroogde visjes kopen, kijken wat ze daarmee doen. Vrees het ergste, want ik weet niet wat voor geurstof brokken- en blikvoerfabrikanten in kattenvoer stoppen, maar het is wel iets ijzersterks.
gr.
Nicolette
Nee ik heb inderdaad geen ervaring met een Cornish Rex, maar dan zou ik inderdaad een voerautmaat nemen of misschien is de vinding van Femke iets.
Een babybordje voor de helft vullen met water en dat in de vriezer zetten en dat als koelbord gebruiken dan kun je het vlees ook langer laten staan.
Ik deed voor Tijger een bordje op het voer (tegen vliegen) en als hij wilde eten dan gooiede hij het bordje eraf.
Door oebaya
#626870
Een buitenkat in een truitje? Hangt ie zich aan op.
Maar ik heb gisteravond wat gedroogde visjes neergezet. Ging niet van harte bij de heren, maar er is van gegeten.
De carnibest gaat inmiddels grif naar binnen, maar er moet nog steeds een druppie junkvoer in.
Op zich best wel mooi om te zien. Ik zet carnibest neer. De ene kat wacht tot de Cornish Rex heeft gekeurd. Die ruikt geen junk food en trekt zijn neus op. Dan gaan beide katten op hun kont zitten en kijken me aan. Roer ik er een theelepeltje junk door en de beide heren vallen op hun eten aan.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#627545
AstridStraver schreef: Katten... ;)
Ze kunnen je zo heerlijk manipuleren ;D
Dat heet toch niet manipuleren, maar je personeel aan het werk houden? ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door