Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mandyen boris
#624944
ik ben vandaag begonnen met een reinigingskuur van duck hondenvoer voor boris, ivm met zijn beginnende epilepsie daarna gaat hij 3 maanden op alleen duck voer uitmuntend, zijn er mensen die ook zo'n kuur hebben gedaan en hoe ging het toen met de hond,? hij mag de eerste 8 dagen maar heel weinig voer en dat is voor boris echt erg want hij eet echt veel,, groetjes mandy en boris..
Door mandyen boris
#625531
het is een kuur om het lichaam vrij te maken van antioxidanten en gifstoffen die de hond kan hebben opgebouwd in der loop der tijd. het komt van duck hondenvoer. 1ste dag mag de hond alleen drinken geen eten maar dan ook echt niks. 2 3 4 dag mag hij de helft van het vlees wat hij normaal mag hebben en dan eerst licht gekookt. dag 567 nog steeds de helft maar dan ongekookt. vanaf dag 8 telkens 100 gr er bij tot hij op het voer zit wat hij  mag hebben.. mijn hond heeft 4 epilepsie aanvallen gehad die hoeven niet erfelijk tezijn maar kan ook op gebouwd zijn door bvb het brokken voer. vandaar dat ik dit nu ga proberen. groetjes mandy en boris
Door mandyen boris
#625626
je moet het net zo zien als ontslakking enz enz net als bij mensen die een sapkuur doen, echt uithongeren valt wel mee hoor, hij hoeft die 2 weken niet te trainen,alleen wat op het erf telopen dus verbruikt ook weinig, heb gehoord dat dit kan werken dus probeer het maar, 2 weken is te overzien.
Door charmed
#626196
Hoi,

Mijn Savannah heeft hele zware epileptische aanvallen gehad een jaar lang. Soms uren achter elkaar. Ik ben gewoon Carnibest gaan voeren, gewoon de hoeveelheid die ze mocht hebben om af te vallen (want ze was iets te zwaar)

Ik heb haar gewoon 3 x daags 46 gram gedaan (ik vond 7,5 kilo een mooi gewicht en daar is het eten ook op afgewogen.

Gelijk vanaf de eerste dag zag je dat het ietsje beter met haar ging. Dat is nu zo'n 5 1/2 maand geleden. Tussendoor heeft ze per ongeluk wat brokjes en kibbelingen te pakken gehad (na zo'n 2 weken) en toen heeft ze nog 4 aanvallen gehad binnen 2 minuten.

Daarna alles weggedaan wat ook maar enigzins rotzooi bevatte en sindsdien, aanvalsvrij. Das nu 5 maanden en 2 dagen aanvalsvrij ;)

Reinigingskuur nooit van gehoord. Ik moest haar van de da gewoon goed eten geven zonder gluten granen en toevoegingen om het langer houdbaar te houden, en zonder kleur/geur en smaakstoffen.

Gr. jacqueline


[quote="mandyen boris"]
ik ben vandaag begonnen met een reinigingskuur van duck hondenvoer voor boris, ivm met zijn beginnende epilepsie daarna gaat hij 3 maanden op alleen duck voer uitmuntend, zijn er mensen die ook zo'n kuur hebben gedaan en hoe ging het toen met de hond,? hij mag de eerste 8 dagen maar heel weinig voer en dat is voor boris echt erg want hij eet echt veel,, groetjes mandy en boris..
[/quote]
Gebruikersavatar
Door Angelique
#626365
Ik vind het op zich helemaal geen slecht plan die reinigingskuur op deze manier. Want hoewel het natuurlijk altijd prettig is om te lezen dat de hond van Jantje, Pietje, Klaasje zonder problemen is overgestapt, er zijn toch nog altijd hele volksstammen die er wel problemen mee hebben en dan in de zin van aanhoudende klachten, slechte ontlasting enz. Als je dan ziet hoevaak men in dat proces een reinigingskuur gaat doen waarbij het daarna vaak stukken beter gaat  dan vind ik het idee van een gestel eerst helemaal opruimen voordat men helemaal met iets nieuws begint niet eens onlogisch.
Door mandyen boris
#626619
hai angelique, dit is nou juist de bedoeling om tedoen, ik wil hem niet uithongeren maar eerst schoonmaken zodat het vlees daarna ook echt goed zijn werk kan doen, we zijn nu 3 dagen bezig en ja hij zit wat sneller op zijn eten te wachten maar het gaat prima. groetjes mandy
Door charmed
#626742
Dank je ;) das altijd een uitdaging voor mij om ze alle 8 op 1 te krijgen

Gr. jacqueline

[quote="Kruimel"]
Geheel :offtopic2:  wat een schitterende foto van jouw schitterende Shelties!
[/quote]
Gebruikersavatar
Door willemien
#627286
[quote="charmed"]
Dank je ;) das altijd een uitdaging voor mij om ze alle 8 op 1 te krijgen

Gr. jacqueline

[/quote]

Mooi foto Jacqueline,
wie is nu Savannah!!

Fijn he dat het zo goed met haar gaat op naar de volgende 5 maanden!!!
groeten,willemien :)
Door bodri
#627597
Wij hebben met onze lab begin dit jaar dezelfde kuur gevolgd. Volgens het kuurschema van Duck zelf wat keurig werd gemaild op ons verzoek  :)
Bodri kwakkelde al een tijdje met eten, we hadden het idee dat hij het niet lekker meer vond. En daarbij (weer) veel haaruitval, slechte huidconditie, stinken uit zijn bek en af en toe een epileptische aanval.

De kuur is zeer goed bevallen. Bodri kreeg na een paar dagen weer eigenschappen terug die hij lang geleden was kwijtgeraakt. Staart recht naar achter, poot omhoog als hij iets hoorde. Snuffelgedrag (niet altijd handig als je hem een snelle plas wilde laten doen), maar vooral heel vrolijk! Kortom, ik zou het iedereen aanbevelen.
Eerst oude rommel eruit, ontgiften en daarna gewoon weer opknappen....

Wij zijn daarna teruggegaan op een brok, wel een zonder geur kleur smaakstoffen, maar helaas staat Bodri nu op een nierdieet wegens nierklachten die een maand geleden zijn ontdekt.
Omdat hij het nierdieet moeizaam eet kwam ik op het idee weer te gaan spitten op internet en dus ben ik net naar de dierenwinkel gesjeest om opnieuw....een pak duck te halen  ;)

Gr Jessica
Door mandyen boris
#627665
fijn om tehoren dat er nog iemand is die het heeft uit geprobeerd, bij ons gaat het ook goed nu alleen ben wel blij als hij weer de normale hoeveelheid eten mag per dag, ik gaf hem hiervoor ook al eten zonder de vervelende conserverings middelen, maar welke brok je ook haald er zit altijd wel iets in wat niet echt super is. erg bedankt voor je reactie groetjes mandy
Door charmed
#628326
Dank je, Willemien, het is zeker fijn dat ze zo lang aanvalsvrij is.

Savannah is de sable met wit sheltie die vooraan ligt ;)


Gr. jacqueline

[quote="willemien"]
Mooi foto Jacqueline,
wie is nu Savannah!!

Fijn he dat het zo goed met haar gaat op naar de volgende 5 maanden!!!
groeten,willemien :)
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door