Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#624091
Brrrrrrrr ontdekte ik vanmorgen tijdens de wandeling witten stukken in Spike's poep  Ongeveer 2-en-een-halve cm lang.  Hij was zo idioot aan het achteruitschoppen dat hij de halve drol verspreidde dus echt goed kon ik het niet bekijken. Vanmiddag 4 uur had ik een afspraak bij de  de da.  Van de Drontil is hij een vorige keer in een 5-en-een-half uur durende krampaanval geraakt, en moest hij aan het infuus om gespoeld te worden. Een drontal injectie ging later wel goed. Ik vind het vanwege de krampaanvallen altijd erg rot om hem te moeten behandelen.
Gelukkig heb ik een meedenkende da  :-))))
We gaan mestonderzoek doen om te bepalen om welke worm het gaat  en de schadelijkheid voor Spike; om zo tot een gerichte behandeling te komen. Ik heb voor drie dagen en potje met een schepje meegekregen met de bedoeling om iedere dag 1 potje met de poep van die dag te vullen. Ik begin zometeen maar met de avondwandeling.
Gek dat ik dat zelf niet had bedacht. Ik was zo in paniek over die wormen dat ze ook meteen aangepakt moesten worden. Spike heeft er geen last van dus is er geen haast. Mocht hij er wel last van krijgen dan moet ik bellen. De da heeft het even in de compu opgezocht en Spike is hier de enige die toch nog wel eens last van wormen heeft, ik denk dat maag/darmen bij een kramper toch wel een zwakke plek is. Kyra, Penny en de poezen hebben ze nooit [zichtbaar dan]
Ik heb op het internet gekeken maar ik kan niet ontdekken om wat voor worm het gaat. Hij was wit, rond en glad zo'n 2-en-een-halve cm lang.

Kyra en Penny weet ik nog niet wat ik daarmee ga doen. Ik zal in ieder geval hun poep goed controleren
Door ~Joke~
#624158
Bedankt! Maar hij staat er niet bij. Het leek op zo'n  made die 's zomers met warm weer uit de container kruipen, maar dan glad.
Door Lizzy
#624211
Aggrrr, yukkie! Ik zou zo gauw niet weten welke worm het is.... Ben benieuwd wat er uit het mestonderzoek zal komen en met een beetje mazzel kun je een niet al te schadelijk enkelvoudige ontwormer geven!
Door ~Joke~
#624537
Wat ik vanmorgen opschepte leek toch verdacht veel op een lintworm  >:( >:(
Na overleg met de da besloten om de poep toch te laten onderzoeken, misschien zijn er nog meer parasieten.
Dat Spike dat nu altijd moet treffen  >:( voor de twee anderen is het ook wel vervelend als ze een worm hebben maar zij hebben geen gekke reacties op wormmiddelen. Bij hun heb ik [nog] niets gezien dus laat ik ze ook niet behandelen.
Door 202Spots
#624574
Joke Miedema schreef: Wat ik vanmorgen opschepte leek toch verdacht veel op een lintworm  >:( >:(
Dus TOCH Tapeworm dan....die dingen kunnen zich aardig uitrekken hoor, wanneer je er dan met takkie op gaat porren dan gaan ze weer in elkaar...misschien had je er net een gezien die ze eigen aan 't uitrekken was? ;)
Door ~Joke~
#624594
Dat zou best kunnen. De stukjes die ik vandaag zag zagen er heel anders uit als dat ding van gisteren. Brrr hij heeft al eens eerder zo'n lintworm kreng gehad  >:(
Door Lizzy
#624831
Joke Miedema schreef: Dat zou best kunnen. De stukjes die ik vandaag zag zagen er heel anders uit als dat ding van gisteren. Brrr hij heeft al eens eerder zo'n lintworm kreng gehad  >:(
Er is trouwens ook homeopathische middelen die helpen bij een terugkerende lintworm besmetting (en weer een ander middel bij spoelwormen). Dat is Cuprum Oxydatum Nigrum D4. Drie keer per dag 1 dosis, gedurende 6-8 weken.

Tegen lintworm helpt overigens ook gemalen pompoenzaad erg goed.
Door ~Joke~
#625007
Bedankt! Aan pompoenpitten had ik ook gedacht maar ik weet nooit hoe hij op zoiets gaat reageren. Ik wil het wel voor Kyra en Penny gebruiken, hoeveel en hoelang geef je dit?
Door Lizzy
#625043
Joke Miedema schreef: Bedankt! Aan pompoenpitten had ik ook gedacht maar ik weet nooit hoe hij op zoiets gaat reageren. Ik wil het wel voor Kyra en Penny gebruiken, hoeveel en hoelang geef je dit?
Ik geef zelf 1 a 2 keer per week iedere hond een theelepeltje gemalen pompoenzaadjes. Er is niet echt een vast recept van hoe vaak je zoiets moet geven. Maar pompoenzaad schijnt ook weer niet goed te zijn als je er teveel van geeft. Dus ik doe zelf rustig aan.
Door ~Joke~
#625308
Er zitten gemalen pompoenpitten door mijn noten/zaden mix dat krijgen ze een paar keer per week, dat zal dan denk ik wel voldoende zijn.
Door ~Joke~
#627166
Zonet belde de da over Spike.... ennnn.... Geen wormeieren aangetroffen!!! Ook niet de poep met het witte stukje.
Wat een geluk dat ik het heb laten onderzoeken anders had hij nu onnodig vergif gekregen met alle akelige gevolgen van dien.
Nu blijft de vraag: wat heb ik dan gezien? Heb ik het wel goed gezien? Wat waren de witte stukjes van de volgende dag? Ik heb afgesproken het in de gaten te houden en als ik weer iets zie de hele drol naar de da te brengen  Ik heb meteen een diepvrieszak in mijn jaszak gestopt voor het geval dat....
Door 202Spots
#627170
Joke Miedema schreef: Nu blijft de vraag: wat heb ik dan gezien? Heb ik het wel goed gezien? Wat waren de witte stukjes van de volgende dag? Ik heb afgesproken het in de gaten te houden en als ik weer iets zie de hele drol naar de da te brengen   Ik heb meteen een diepvrieszak in mijn jaszak gestopt voor het geval dat....
Fijn dat je nu weet dat er geen wormen waren!
Volgende keer met 'n takje even gaan porren op de witte dingetjes die je ziet, wanneer het langer of korter word en beweegd...dan is 't 'n worm...wanneer 't niks doet dan kan het 'n stukje bot of kraakbeen zijn,of als je groentes geeft kan het ook iets van taaie vezel zijn.
Dus stop maar 'n plastic vork om te porren bij je diepvrieszak! ;)
Door ~Joke~
#627287
:D :D :DDat is een goed idee  :D
Ze krijgen fijngemalen karkassen dus bot kan het bijna niet zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door