Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door nelb
#610110
Voor een collega stel ik de volgende vraag.
Zij heeft een teefje van 12 jaar, die last heeft van "na" druppelen van urine. Ze krijgt nu enurace. Het bazinnetje heeft nu het idee dat ze niet goed meer kan plassen door die enurace. Ze plast de laatste urine niet goed uit, met als gevolg dat de boel nat wordt en gaat stinken. Dat laatste is snel opgelost, maar een andere oplossing zou toch beter zijn.
Heeft iemand ervaring met goed werkende homeopatische middelen hiervoor?
Het teefje is niet gesteriliseerd.
Nel
Door Lizzy
#610145
De meeste homeopathische middelen die ik ken helpen geen fluit bij mijn hond. Maar, dat wil niet zeggen dat ze niet helpen bij haar hond natuurlijk. Bovendien is mijn hond wel gecastreerd...

Misschien heeft ze wat aan deze link: http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... asp?id=285

daar wordt ook een homeopathisch middel genoemd.

Er is definitief geen blaasontsteking in het spel?
Door nelb
#610299
Nee, er is geen blaasontsteking geconstateerd, wel een teveel aan eiwitten.
Is die Quertilla van Bloem ook niks?

Ik heb een reu met blaasproblemen, hij krijgt op dit moment chinese kruiden, waarvan ik van de week weet of het helpt.
Ik zag dat er ook tegen incontinentie chinese kruiden zijn, weet iemand of dat helpt?

Nel
Door Lizzy
#610316
nelb schreef: Nee, er is geen blaasontsteking geconstateerd, wel een teveel aan eiwitten.
Is die Quertilla van Bloem ook niks?

Ik heb een reu met blaasproblemen, hij krijgt op dit moment chinese kruiden, waarvan ik van de week weet of het helpt.
Ik zag dat er ook tegen incontinentie chinese kruiden zijn, weet iemand of dat helpt?

Nel
Quertilla geeft heel verschillende resultaten. Bij sommige honden helpt het gewoon helemaal niet en bij andere honden helpt het een beetje, en vooral in combinatie met bijv Enurace of Propalin. Het beste probeert ze het e.e.a. uit. Eet de hond al vers? Dat wil namelijk ook sowieso helpen omdat de hond veel minder drinkt.

Qua Chinese kruiden tegen incontinentie weet Tannetje misschien raadt!
Door nelb
#610320
Lizzy schreef: Eet de hond al vers? Dat wil namelijk ook sowieso helpen omdat de hond veel minder drinkt.

Helaas eet de hond niet vers meer, vanwege drukke werkzaamheden van het bazinnetje. (ze voelt zich nu wel ontzettend schuldig, dus dat komt misschien nog goed :-\)

Nel
Door chrisje
#610393
Hier krijgt ons meisje van 14 jaar Propalin. Ze is al incontinent vanaf haar derde jaar na haar sterilisatie. Ze neemt dus al 11 jaar phenylpropanolanine (nu propalin). Helpt zeer goed. Geef ik het haar niet, dan liggen er overal plasjes.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#610428
Hier krijgt het oudje ook Propalin. Het werkt prima, en ik zie geen bijwerkingen.
Ik hoef het maar een paar weken te geven, daarna kan ze weer maanden zonder.
Door chrisje
#610495
Sanyo schreef: Hier krijgt het oudje ook Propalin. Het werkt prima, en ik zie geen bijwerkingen.
Ik hoef het maar een paar weken te geven, daarna kan ze weer maanden zonder.
Hier kan ze geen dag zonder. Ze neemt het nu al 11 jaar en ik heb helemaal geen bijwerkingen gezien ;)
Door ~Joke~
#611006
nelb schreef: Nee, er is geen blaasontsteking geconstateerd, wel een teveel aan eiwitten.
Is die Quertilla van Bloem ook niks?

Ik heb een reu met blaasproblemen, hij krijgt op dit moment chinese kruiden, waarvan ik van de week weet of het helpt.
Ik zag dat er ook tegen incontinentie chinese kruiden zijn, weet iemand of dat helpt?

Nel


Teveel eiwitten duidt toch op nierfalen of toch op een blaasontsteking? Dat niet goed uitplassen kan best door pijn bij het plassen komen
Door nelb
#611791
Ik heb de topic uitgeprint. In ieder geval gaat ze nog terug naar de da, maar ze is blij met alle info, met name de links die werden gegeven bevatten veel info.
Namens hond Donna: bedankt!
Als er nieuws is zal ik het melden.
Nel
Door diana
#626733
Sanyo schreef: Hier krijgt het oudje ook Propalin. Het werkt prima, en ik zie geen bijwerkingen.
Ik hoef het maar een paar weken te geven, daarna kan ze weer maanden zonder.
Bij Lady niet jammergenoeg
wanneer ik het maar 1 dag vergeet gaat ze al weer druppelen in haar slaap ze krijgt het al zeker 6 jaar .
Door chrisje
#626738
diana schreef: Bij Lady niet jammergenoeg
wanneer ik het maar 1 dag vergeet gaat ze al weer druppelen in haar slaap ze krijgt het al zeker 6 jaar .
Hier hetzelfde, ik geef phenylpropanolanine (nu Propalin) al meer dan 10 jaar. Eén keer vergeten en ze druppelt.
Door diana
#626747
maar, toen ik nog brokken voerde had ze ondanks de propalin nog regelmatig een ongelukje  ::)
nu eigenlijk nooit meer of ze moet a.b hebben of een pijnstiller dan is het net een kraantje , maar dat weet ik
gelukkig .
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door