Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#626590
Ik heb salisprin gekocht voor Zingaro. Na een lange wandeling met veel modderbaden, loopt hij niet goed. In de bijsluiter staat dat je de capsule niet mag openen, maar hoe krijg ik zo'n groot ding naar binnen ? Ik kan ook niet vinden hoe lang het duurt voordat het werkt. Heeft hier iemand ervaring mee ?
Door Lizzy
#626595
Kun je het niet in een hapje pens verpakken?

Ik moet je zeggen dat ik de capsule gewoon even vochtig maak (glijdt tie lekker ;D) en zo naar binnen duw bij mijn hond....
Door Lizzy
#626598
Elvira schreef: Ik zal het eens proberen, en hoe snel werkt het ?
Volgens mij begint het wel na een minuutje of 30 te werken.
Door charmed
#626645
Bij mijn honden, die mochten maar een halve heb ik gewoon door het eten gedaan.

Gr. jacqueline
Elvira schreef: Ik heb salisprin gekocht voor Zingaro. Na een lange wandeling met veel modderbaden, loopt hij niet goed. In de bijsluiter staat dat je de capsule niet mag openen, maar hoe krijg ik zo'n groot ding naar binnen ? Ik kan ook niet vinden hoe lang het duurt voordat het werkt. Heeft hier iemand ervaring mee ?
Door Elvira
#626659
Hij weegt rond de 45 KG, dus ik heb hem maar een hele gegeven. Hij heeft net een bad genomen (opblaasbadje) en had daar gezelschap van een kikker, ik zal zo eens kijken hoe hij loopt.
Door Elvira
#626664
Hij loopt nu goed, ik zal hem natuurlijk nog wel rustig moeten houden, maar ik ben al lang blij dat hij niet mank loopt.
Door Femke
#626841
overigens mag je de capsule wel gewoon openmaken en door het eten doen hoor.
Er zit moederkruid in en dat kan het monslijmvlies irriteren, maar Tannetje schreef eens dat ze het nog nooit had meegemaakt.

Ik doe ze ook altijd gewoon openmaken en door het eten doen
Door charmed
#628332
owh gelukkig dat je dat schrijft, want ik had ook toen het advies gehad dat ik het gewoon over het eten kon doen, maar begon toch sterk te twijfelen ;)

G.r jacqueline

Femke schreef: overigens mag je de capsule wel gewoon openmaken en door het eten doen hoor.
Er zit moederkruid in en dat kan het monslijmvlies irriteren, maar Tannetje schreef eens dat ze het nog nooit had meegemaakt.

Ik doe ze ook altijd gewoon openmaken en door het eten doen
Door Femke
#628339
charmed schreef: owh gelukkig dat je dat schrijft, want ik had ook toen het advies gehad dat ik het gewoon over het eten kon doen, maar begon toch sterk te twijfelen ;)

G.r jacqueline

de fabrikant zal het misschien afraden, zodat mensen gewaarschuwd zijn als ze wel last krijgen? Dan weet je tenminste gelijk waar het van is
Door Lizzy
#628340
Lees deze nu pas Fem, maar ik kan me inderdaad herinneren dat ik moeiteloos lange tijd de capsules gewoon open heb gemaakt en over het voer heb gekieperd!
Door Femke
#628342
Lizzy schreef: Lees deze nu pas Fem, maar ik kan me inderdaad herinneren dat ik moeiteloos lange tijd de capsules gewoon open heb gemaakt en over het voer heb gekieperd!
klopt, maar Vitotaal zet in de bijsluiter dat dat dus niet mag. Ik doe het ook gewoon hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door