Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#62655
Ik lees nu al een tijdje mee, maar ik snap er geen hout van. Hoor hier verschillende kreten als zalmolie, visolie, zeewier ed.
- Welke toevoegingen zijn er nu eigenlijk allemaal voor in de hondenvoeding?
- Welke worden het meest gebruikt en wat is de werking/uitwerking ervan?
- Hoeveel gebruik je ervan?
- Kan het gevaar deze te geven bij kvv (Carnibest)
Door Lizzy
#62691
[quote="Twister"]
Ik lees nu al een tijdje mee, maar ik snap er geen hout van. Hoor hier verschillende kreten als zalmolie, visolie, zeewier ed.
- Welke toevoegingen zijn er nu eigenlijk allemaal voor in de hondenvoeding?
- Welke worden het meest gebruikt en wat is de werking/uitwerking ervan?
- Hoeveel gebruik je ervan?
- Kan het gevaar deze te geven bij kvv (Carnibest)
[/quote]

In principe hoef je niets toe te voegen aan KVV. Eigenlijk vind ik dat je zelfs uit moet kijken met wat je toevoegd aan KVV.

Maar OK, zalm of visolie (geen levertraan!) en zeewier kun je wel ongestraft toevoegen. Maar het hoeft niet. Ik zou met zeewier het meest voorzichtig zijn want dit bevat ook jodium. Zalm/vis olie zou je een paar keer per week toe kunnen voegen.

Wil je verder weten wat je aan zelf samengestelde voeding toe kunt voegen?

Zalm en visolie leveren overigens omega 3 vetzuren (net als lijnzaadolie en dat zit al in Carnibest). Over het algemeen bevat onze voeding te weinig omega 3 vetzuren. Het Over zeewier kun je hier meer vinden:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2824
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 08 mar 2004, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twister
#63146
Het is eigenlijk vooral voor extra glans, ik heb namelijk het idee dat de glans bij Isca aan het "verdwijnen" is.
Door Lizzy
#63157
Om te beginnen ga ik jouw vraag even verplaatsen, aangezien je versvlees geeft.

Geef je hem nog maar korte tijd versvlees? Want het kan zijn dat het lichaam aan het wennen en schoonmaken is. Maar een beetje extra visolie kan geen kwaad hoor.

Groetjes, Lizzy
Door Twister
#63186
Bedankt voor het verplaatsen Lizzy ;)

Isca krijgt sinds midden januari geheel versvlees, eerst Energique en nu sinds twee weken Carnibest.

Kan het te maken hebben met de omschakeling van het ene merk naar het andere merk?
Door qyan
#63189
qyan krijgt ook carnibest en krijgt standaard 3 a 4x per week henne zalmolie.
als er problemen zijn met de vacht, krijgt ie iedere dag zalmolie en daarnaast teunisbloemolie.
borageolie is beter, maar daar kan qyan blijkbaar weer niet tegen.
verder geef ik weinig toevoegingen, alleen als ik het nodig acht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door