Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rosita Compagner
#626246
Hoogstwaarschijnlijk gaat één van mijn pups (eh, zie handtekening) in Duitsland wonen. Dit wordt een eerste hond en de eigenaren moeten nog eea leren dus. Nu wil ik ze niet meteen aan het Barfen zetten maar gewoon met compleet versvlees laten beginnen. Per slot van rekening is dat hier ook hun basisprakje.

Mijn duits is behoorlijk slecht en ik zou ze graag vast wat links sturen met informatie. Wie is er meer op Duitsland georienteerd en kan mij helpen hiermee? www.gesundehunden.com heb ik al gevonden maar ik zie daar alleen BARF?

Alvast bedankt!

Rosita

'Typical' - French and Portuguese waterdogs for sports and pleasure.
Nike's pups zijn op 12 juli geboren! http://pupsvannike.web-log.nl
'The Logicats' - Abyssinian and Oriental shorthair cats for temperament and love.
à Compagner - grooming for dogs and cats.

All to be found at:  http://www.trimsalonacompagner.nl
Door Lizzy
#626252
Volgens mij zitten er wel een paar leden op Barfplaats die zeeeer goed Duits spreken/schrijven. Misschien wil iemand op een van de Duitse forums een vraagje voor je stellen? Ik heb geen idee wat de ontwikkelingen daar zijn/zijn geweest, op gebied van versvlees...
Door K@rin
#626254
Ik ken een Pyr-fokster die BARFT.
Misschien kan die je wat wijzer kan maken ??
Door Lil
#626348
Het vlees van pansen-express is niet als kvv geschikt!!!! Zit geen bot in, alleen veel kraakbeen en pens, dat is echt niet geschikt hoor!!!!

Kijk eens bij vraag en aanbod ala carte. Enne kvv kennen ze in Duitsland niet, heb er ook naar gezocht, maar niets te vinden. Wel hebben ze daar veel webshops die gewoon thuis bezorgen (binnen Duitsland dan), is als al in porties verpakt en ingevroren, vaak zelfs al gewolft. Al mijn goede adresjes zie je ook bij al a carte staan onder Duitsland. Op die manier is barf niet zo moeilijk. Draai haar meteen een lijstje uit via de rekenhulp. Enne ik zal nog eens zoeken op internet wat voor een kvv ze hebben....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#626394
Lil schreef: Het vlees van pansen-express is niet als kvv geschikt!!!! Zit geen bot in, alleen veel kraakbeen en pens, dat is echt niet geschikt hoor!!!!

Kijk eens bij vraag en aanbod ala carte. Enne kvv kennen ze in Duitsland niet, heb er ook naar gezocht, maar niets te vinden. Wel hebben ze daar veel webshops die gewoon thuis bezorgen (binnen Duitsland dan), is als al in porties verpakt en ingevroren, vaak zelfs al gewolft. Al mijn goede adresjes zie je ook bij al a carte staan onder Duitsland. Op die manier is barf niet zo moeilijk. Draai haar meteen een lijstje uit via de rekenhulp. Enne ik zal nog eens zoeken op internet wat voor een kvv ze hebben....
Wat hebben ze er dan mee gedaan ???
Door Lil
#626409
Waarmee gedaan???

Met het voer van pansen-express???

Dat is niet compleet, en heeft de verkeerde verhoudingen: 50%pens, 25% keelkop of luchtpijp en 25% spiervlees en dan alleen maar rund. Maar goed kvv heeft ook vaker maar 1 vleessoort. Ik vind dit niet iets dat je dagelijks als enige maaltijd aan je hond kunt geven in die verhoudingen. Dat vind pansen-express ook niet. Ze bevelen een chemisch vitaminenpreparaat aan vanwege de calcium en fosfor, omdat botten gevaarlijk zijn en ze bevelen ook aan om dagelijks een portie diner te geven (of hoe heet dat spul dat je met warm water moet weken? De duitser noemt dat flocken, ik geloof de Nederlander diner). Dat geeft dus aan dat die dierenarts van pansen-express zijn eigen menu's ook niet compleet vindt. (ik heb hem gesproken de hondententoonstelling in Dortmund, hij had daar een kraampje).

Voor de rest geef ik zo'n pakketje ook eens in de twee weken, niets mis mee, maar geen kvv dus.

Ik weet niet ik deed alleen een voorstel dat het waarschijnlijk voor deze mensen makkelijker is om te gaan barfen, webshops genoeg in Duitsland. Ze moeten dan alleen de juiste verhoudingen aanhouden. Zelf heeft de rekenhulp met als beginner goed geholpen, mijn enige zorg was toen dat ik de verkeerde verhoudingen gaf, het vinden van geschikt eten was een minder groot probleem.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#626424
Angelique bedoelt denk ik wat is "gewolft"???
En dat vraag ik me ook af! ;)
Door Lil
#626470
Oh, ja sorry dat is voor mij een normaal begrip  ;D ;D ;D

Gewolft betekend dat het door de vleeswolf is gehaald, dat is een gehaktmolen, maar die kan ook botten malen. Een hele grote goede gehaktmachine dus. Dus het is net zoals ons kvv gemalen voedsel.
Door Rosita Compagner
#626609
Hee, toch nog Duck in Duitsland.

Inmiddels hebben mijn potentiële pupkopers een 1.5 jarige hond gevonden die ze meteen mee konden nemen. Dat vonden zij geloof ik toch wat eenvoudiger dan eerst bij mij op 'audiëntie' te moeten komen om dan eventueel een pup te mógen kopen  :) Gelukkig maar dat ze daar bijtijds achter waren.

Ik ben in ieder geval wat wijzer geworden over de (on)mogelijkheden in Duitsland over voeren, trainen en enten. Kan altijd van pas komen. Dank jullie wel!

Rosita

'Typical' - French and Portuguese waterdogs for sports and pleasure.
Nike's pups zijn op 12 juli geboren! http://pupsvannike.web-log.nl
'The Logicats' - Abyssinian and Oriental shorthair cats for temperament and
love.
à Compagner - grooming for dogs and cats.

All to be found at:  http://www.trimsalonacompagner.nl
Door Lizzy
#626612
Rosita Compagner schreef: Hee, toch nog Duck in Duitsland.

Inmiddels hebben mijn potentiële pupkopers een 1.5 jarige hond gevonden die ze meteen mee konden nemen. Dat vonden zij geloof ik toch wat eenvoudiger dan eerst bij mij op 'audiëntie' te moeten komen om dan eventueel een pup te mógen kopen  :) Gelukkig maar dat ze daar bijtijds achter waren.

Ik ben in ieder geval wat wijzer geworden over de (on)mogelijkheden in Duitsland over voeren, trainen en enten. Kan altijd van pas komen. Dank jullie wel!

Rosita

'Typical' - French and Portuguese waterdogs for sports and pleasure.
Nike's pups zijn op 12 juli geboren! http://pupsvannike.web-log.nl
'The Logicats' - Abyssinian and Oriental shorthair cats for temperament and
love.
à Compagner - grooming for dogs and cats.

All to be found at:  http://www.trimsalonacompagner.nl

Inderdaad altijd fijn, om er op dit moment in tijd achter te komen dat ze ongeschikt zijn voor een pup bij jou ;)! Beter als over 1 jaar ofzo.....
Door senadance
#627143
Ikke, kan perfekt duits lezen en schrijven en spreken, heb er per slot van rekening 25 jaar gewoond en mijn man is een lieve mof :D :D

dus kom maar op :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door