Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#626355
Het gaat langzaam aan, maar goed sinds vorige week, toen hij op PH 8,5 zat is hij al gedaald ondertussen naar PH7...dus het gaat de goede kant op maar heeft zijn tijd nodig he....het werkt wel en dat vind ik zo mooi!!

Zal ik anders gewoon altijd (als het weer allemaal normaal is over een tijdje), dagelijks Vitamine C aan hem geven en dan eens in de zoveel tijd nog een cranberryweekje ertussen, dan blijft het hierna misschien beter weg?

Of zou dat kwaad kunnen die vit C dageijks, bijvoorbeeld 1 tablet, 1000MG p/d?
Door Lizzy
#626371
Het is eigenlijk gek dat hij struviet aan blijft maken.... Ik zou daar zelf liever de oorzaak van proberen te achterhalen. Misschien vind je die nooit hoor, maar ik zou het wel een poging wagen. Veelal is de oorzaak voor struviet toch een bacterie. En het feit dat jouw DA zegt dat er geen bacterieen aanwezig zijn, doet mij direct de vraag rijzen "en waarom heeft hij dan struviet?". En eerlijk gezegd, wetende dat vaak een bacterie de boosdoener is bij honden, zou ik deze vraag nog een keer bij mijn DA neerleggen.

Qua het permanent toevoegen van vitamine C: op zich zeggen een aantal 'geleerden' dat het permanent toevoegen van vitamine C de eigen aanmaak van vitamine C stopt. En op zich is dat natuurlijk geen fijne zaak. En een gezonde hond zou ik dus niet permanent vitamine C geven. Maar als ik moest kiezen tussen het permanent toedienen van vitamine C of anders het risico lopen op struviet (als de oorzaak onduidelijk blijft): dan zou ik kiezen voor vitamine C. Echt kwaad kan het ook niet.
Door Daisy75
#626484
Lizzy schreef: Het is eigenlijk gek dat hij struviet aan blijft maken.... Ik zou daar zelf liever de oorzaak van proberen te achterhalen. Misschien vind je die nooit hoor, maar ik zou het wel een poging wagen. Veelal is de oorzaak voor struviet toch een bacterie. En het feit dat jouw DA zegt dat er geen bacterieen aanwezig zijn, doet mij direct de vraag rijzen "en waarom heeft hij dan struviet?". En eerlijk gezegd, wetende dat vaak een bacterie de boosdoener is bij honden, zou ik deze vraag nog een keer bij mijn DA neerleggen.

Qua het permanent toevoegen van vitamine C: op zich zeggen een aantal 'geleerden' dat het permanent toevoegen van vitamine C de eigen aanmaak van vitamine C stopt. En op zich is dat natuurlijk geen fijne zaak. En een gezonde hond zou ik dus niet permanent vitamine C geven. Maar als ik moest kiezen tussen het permanent toedienen van vitamine C of anders het risico lopen op struviet (als de oorzaak onduidelijk blijft): dan zou ik kiezen voor vitamine C. Echt kwaad kan het ook niet.
Hoi Lizzy, bedankt voor je antwoorden.
Wat betreft die bacterie...ik heb toen de eerste keer ook die onderzoeken laten doen, door zowel mijn eigen art en door Tannetje de Koning, dit omdat je toen ook zei dat het een bacterie of blaasontsteking kon zijn...Zowel bij de mijn arts en bij tannetje kwam er het zelfde uit, geen bacterien.....
Het is nu een jaar geleden dat hij struviet had...de dokter zei al dat hij er waarschijnlijk er gevoelig voor is, omdat we dus geen bacterie konden en kunnen vinden.
Tannetje mailde me vorige week dat ik, als alles weer normaal is, met regelmaat een cranberry kuur mag geven, dus dan zal ik dat maar doen.
Blijkbaar heeft hij dit nodig.
De vitamine C regelmatig geven daar pas ik dan maar voor...ik zal dan doen wat tannetje me adviseerde.
Verder zal ik zeker weer een onderzoek laten doen als het hierna weer fout dreigt te gaan.....Maar dan wel bij tannetje en niet bij mijn eigen arts...dit omdat ik dat gedoe over brokken enzo beetje zat ben...
Niet dat hij er steeds over zeurt hoor, maar ja ze zijn er toch altijd vrij vlot mee omzulke dingen voor te schrijven he.
Maar goed kortom...ik hjeb toendertijd ook al die onderzoeken laten doen en daar kwam niets uit, nu weer niet...ik denk dat hij gewoon gevoelig voor dit is..maar ik ben niet te beroerd weer van voor af aan te beginnen met testen, als dit nodig blijkt.
Door Lizzy
#626573
Als 2 DA's geen bacterie kunnen vinden: dan zit tie er niet.... En dan durf ik je niet te zeggen wat de oorzaak zou kunnen zijn.... Drinkt hij genoeg? Heeft hij op alle soorten voeding terugkerend blaasgruis? Want je zou weer eens een tijdje zelf kunnen gaan samenstellen om te kijken of het daarop ook terug komt misschien? Heeft hij snel last van stress?
Door Daisy75
#626790
Lizzy schreef: Als 2 DA's geen bacterie kunnen vinden: dan zit tie er niet.... En dan durf ik je niet te zeggen wat de oorzaak zou kunnen zijn.... Drinkt hij genoeg? Heeft hij op alle soorten voeding terugkerend blaasgruis? Want je zou weer eens een tijdje zelf kunnen gaan samenstellen om te kijken of het daarop ook terug komt misschien? Heeft hij snel last van stress?

Hij drinkt wel genoeg lizzy denk ik, in ieder geval niet minder dan Kayleigh mijn andere hond.
Op brokken kreeg hij blaasgruis, maar op vers vlees dus ook, misschien niet op een ander merk, kan dat nog uitmaken, ik heb carnibest nu...
Dan zou ik dus verschillende soorten moeten gaan proberen missschien ofzo?
Zelf samenstellen is echt geen optie, Kayleigh mijn teef eet dat Goed maar mijn reu luste bijna niets en werd heel mager omdat hij zo slecht at...terwijl Kvv VREET hij.
Misschien een ander merk, ik weet niet in hoeverre het kan uitmaken tussen de soorten kvv?
Door Lizzy
#626876
KayleighShanden schreef: Hij drinkt wel genoeg lizzy denk ik, in ieder geval niet minder dan Kayleigh mijn andere hond.
Op brokken kreeg hij blaasgruis, maar op vers vlees dus ook, misschien niet op een ander merk, kan dat nog uitmaken, ik heb carnibest nu...
Dan zou ik dus verschillende soorten moeten gaan proberen missschien ofzo?
Zelf samenstellen is echt geen optie, Kayleigh mijn teef eet dat Goed maar mijn reu luste bijna niets en werd heel mager omdat hij zo slecht at...terwijl Kvv VREET hij.
Misschien een ander merk, ik weet niet in hoeverre het kan uitmaken tussen de soorten kvv?
Ik ken tot dusver 2 honden, waarvan 1 Dalmaat met uraat, die het op merk A en B goed deden en op met C en D niet. Het kan net een samenstelling of toevoeging zijn die bij jou hond niet lekker valt. Ik zou zelf eerst Bibi/Bandit proberen, als je daar aan kunt komen. Die bevatten geen premix en misschien dat dat helpt.... (en misschien ook niet maar wat kan het voor kwaad om te proberen, toch?).
Door Daisy75
#626950
Lizzy schreef: Ik ken tot dusver 2 honden, waarvan 1 Dalmaat met uraat, die het op merk A en B goed deden en op met C en D niet. Het kan net een samenstelling of toevoeging zijn die bij jou hond niet lekker valt. Ik zou zelf eerst Bibi/Bandit proberen, als je daar aan kunt komen. Die bevatten geen premix en misschien dat dat helpt.... (en misschien ook niet maar wat kan het voor kwaad om te proberen, toch?).
Zou dat nou echt uitmaken denk je?
Bibi kan ik aankomen dat voerde ik in het begin ook, maar vreselijke verpakkingen om op te slaan.
Nou ja ik zie wel ff...
Door Daisy75
#626987
Ik heb net tannetje aan de lijn gehad.
En idd dat voorgelegd om te veranderen.
Maar ze weet niet zeker of het daar door komt, en omdat ik Bibi ook te kort gebruikt heb weten we niet of het wel verschil maakt.
Ik krijg op dit moment zijn Ph wel lager, dus zijn urine zuurder, en ze raadde me aan dan daarna te gaan wisselen met cranberry en vitamine C.
Dus maandje C maandje Cranberry, maandje niets....
Er zijn ook mensen die heel gevoelig zijn voor gruis en het om te haverklap terug krijgen.
Het vervelende is dat je dan echt moet gaan testen, dus een jaar bibi voeren een jaar carnibest etc etc....als ik het hiermee ook kan onderdrukken moet het maar zo denk ik, en heb met tannetje afgesproken bij haar langs te gaan als het op niets uit draait.
Ik hou strikt zijn urine in de gaten, dat moet gewoon bij hem.
Door Daisy75
#627045
Jolly schreef: Het zit hem allemaal weer eens niet mee.

Daisy, ik heb je alweer terug gemaild ;D
ja bedankt Jolly.... ;)

Ik zal ook nog even uitleggen hier....
Ik bedacht me ineens iets, heel dom dat ik dat niet eerder heb bedacht...
Shanden wist de laatste tijd iedere keer voor elkaar te krijgen het kattenbakje brokjes leeg te roven...dit zijn brokjes van het merk Vobra (zonder geur en kleur etcetc), en van dat merk at shanden ook zijn brokken toen hij voor het eerst blaasgruis kreeg.
Nu denk ik ineens, ships, zou het daar niet door komen?
Want ik had het er met Jolly ook al over, ik voer al bijna 2 jaar Cb straks, en het is niet eerder terug gekomenh, maar nu ineens wel....zucht straks is dat het hele probleem..
Ik heb nu d ebrokjes hoog en droog gezet zodat hij er niet meer bij kan komen als ik niet op let, misschien slim idee, zowie zo voor een hond die zo gevoelig is.
ze stonden al in een kamertje apart hoor maar ls ik vergat de haak op de deur te doen of ik pakte was uit die kamer dan huppaaa had ie al wat happen te pakken, begrijp je?
Ik heb gelukkig zijn ph nu alweer stukken lager en ga er mooi mee door.
Nou ik hoop dat dit een hoop verklaard...wie weet.
Door Lizzy
#627047
Nouwww, dit zou zeker wel eens de oorzaak kunnen zijn! Laten we het hopen! En is het geen idee om je kat ook direct op vers te zetten ;D? Of moet hij dat niet?
Door Daisy75
#627075
Lizzy schreef: Nouwww, dit zou zeker wel eens de oorzaak kunnen zijn! Laten we het hopen! En is het geen idee om je kat ook direct op vers te zetten ;D? Of moet hij dat niet?
Hahaha ja heeeel goed idee, maar die hufter lust het niet, heb echt van alles geprobeerd, en ook andere merken, en barf, maar ze wil nix, ze is een opvangertje die waarschijnlijk al jaaaaren chemisch eet die smaakpapillen zijn al verpest hihi ;D Wel jammer hoor want ik zou het veel beter vinden, maar ja van deze brokjes is ze ook al opgeknapt in iede rgeval.
Ook mijn fretten willen niet , tenminste kvv dan, ze trekken hun neus ervoor op, maar die barfen geluki9g bijna allemaal, hart, kip, kuikens etc etc...en brokken erbij helaas omdat 1 fret vers niet wil eten, kieskeurig zijn ze he vreselijk!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door