Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buddy
#626204
Hallo,

Buddy zit dus sinds kort met struvietgruis in zijn urine.
Ik geef hem vit C en wou ook starten met cranberry.
Een uur na het geven van de eerste capsule cranberry heeft hij een aanval van epileptie gehad. Hij heeft vroeger al wel eens kleine "afwezigheden" gehad en heeft eens heel erg gestuipt maar dat was tijdens een hitteslag.
Nu was het echter ook vrij erg, echt schudden met de kop en rillen. Het heeft een tijdje geduurd en is dan vanzelf overgegaan.
Nu is mijn vraag of dat door de cranberry kan zijn? Ik had wel allebei de capsulles na elkaar gegeven en daarna laten drinken (melk met water).
Zou ik verkeerd gedaan hebben om de beide capsulles samen te geven? De vit c had hij al een paar dagen genomen zonder problemen en neemt hij nu nog, de cranberry durf ik niet meer geven...
Ik dacht ook dat het misschien uitgelokt is door maagpijn, omdat hij vroeger ook al eens een aanvalletje had tgv pijn door een bijensteek.
Laatst gewijzigd door Buddy op za 02 sep 2006, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#626228
Kan het niet het omhulsel van de capsule zijn? Weet niet of dat kan hoor. Maar is maar een idee.

Gr. jacqueline
Door 202Spots
#626273
Ik heb eigenlijk nooit eerder gehoord dat cranberrys seizures kunnen veroorzaken..
Het is natuurlijk heel vervelend dat dit nu gebeurd is,maar ik denk toch dat het toeval geweest is,vooral omdat hij al eerder seizures heeft gehad, denk ik dat Buddy deze seizure OOK had gehad wanneer je de cranberry capsules niet had gegeven...
De capsules zijn van gelantine gemaakt...en daar zit eigenlijk weinig in wat schadelijk kan wezen...
Hoop dat het nu beter gaat!
Door Buddy
#626420
Op het doosje staat : omhulsel van de capsule zonder gelatine.

Heb eens gekeken en het omhulsel bestaat uit: hydroxypropylmethylcellulose, wat dat ook mag zijn. En er zitten kleurstoffen in nl. E171 en E172.

Misschien was het louter toeval, maar ik durf het toch niet meer te geven...
Door Lizzy
#626426
Buddy schreef: Op het doosje staat : omhulsel van de capsule zonder gelatine.

Heb eens gekeken en het omhulsel bestaat uit: hydroxypropylmethylcellulose, wat dat ook mag zijn. En er zitten kleurstoffen in nl. E171 en E172.

Misschien was het louter toeval, maar ik durf het toch niet meer te geven...
Mmmm, met deze toevoegingen.... ik geef je gelijk. Ik heb beide E's even opgezocht. Volgens het boekje dat ik hier heb zijn er geen bijwerkingen bekend. E171 is pigmentwit (titaandioxyde) en E172 is gehydrateerde ijzeroxyden.
Door charmed
#626435
De kleurstoffen kunnen best aanvallen veroorzaken hoor, ik voer ook zonder geur- kleur- en smaakstoffen omdat dit aanvallen kan veroorzaken. Dus zo'n omhulsel zou best de oorzaak kunnen zijn.

Gr. jacqueline
Buddy schreef: Op het doosje staat : omhulsel van de capsule zonder gelatine.

Heb eens gekeken en het omhulsel bestaat uit: hydroxypropylmethylcellulose, wat dat ook mag zijn. En er zitten kleurstoffen in nl. E171 en E172.

Misschien was het louter toeval, maar ik durf het toch niet meer te geven...
Door charmed
#626436
Kan je dat granberry niet geven zonder omhulsel? Je zou toch kunnen informeren bij de fabrikant dat dat niet te zwaar op de maag valt?

Met medicijnen kan ik me voorstellen dat de omhulsel als bescherming biedt. Maar bij sommige dingen zoals een voedingssupplement zou het best zo kunnen zijn dat ze het in een omhulsel doen, omdat het bijv. poedervorm is en de enige manier om er iets een pillejte van te maken.

Gr. jacqueline
Buddy schreef:
Misschien was het louter toeval, maar ik durf het toch niet meer te geven...
Door Mevroi Kruim
#626913
Nou, die cranberry is gruwelijk zuur, dus ik kan me voorstellen dat dat niet zo makkelijk voert zonder capsule.
Ik meen dat losse gelatinecapsules ook in de handel te krijgen zijn, je zou kunnen kijken of je het poeder kunt overgieten. Wel een gigantische klus  :-\
Of je zou kunnen kijken of er cranberry in capsules van gelatine te krijgen is. Dit soort zaken wordt vaak geslikt door mensen uit een engiszins alternatief circuit, en daar zitten ook vaak veggies onder dus de fabrikanten nemen het zekere voor het onzekere en maken capsules zonder dood beest erin.
Door charmed
#627113
iee dat lijkt me niets zuur.

Gr. jacqueline
Kruimel schreef: Nou, die cranberry is gruwelijk zuur, dus ik kan me voorstellen dat dat niet zo makkelijk voert zonder capsule.
Ik meen dat losse gelatinecapsules ook in de handel te krijgen zijn, je zou kunnen kijken of je het poeder kunt overgieten. Wel een gigantische klus  :-\
Of je zou kunnen kijken of er cranberry in capsules van gelatine te krijgen is. Dit soort zaken wordt vaak geslikt door mensen uit een engiszins alternatief circuit, en daar zitten ook vaak veggies onder dus de fabrikanten nemen het zekere voor het onzekere en maken capsules zonder dood beest erin.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door