Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#626128
Ik heb een hond die zonder moeite kale botten eet, van welk dier maakt hem niet uit, maar zodra er wat vlees omheen zit hoeft hij ze niet meer. Een kip is moeilijk, konijn eet hij niet en ook vis eet hij niet. Hoe leer ik het hem?
Door Lizzy
#626166
Geen idee... Heb je al eens geprobeerd hem een vleesbot te geven: niet eten? Wegnemen en de maaltijd erop weer hetzelfde vleesbot aanbieden?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#626168
Ik heb er hier ook 1 die beslist de voorkeur geeft aan zo kaal mogelijk botten. Ik haal het vlees van de botten af, geef hem dat eerst en vervolgens krijgt hij het bot.

Er zijn momenten dat hij wel het vleesbot (als geheel) eet en dan vooral van kip.
Door Xada
#626183
Lizzy schreef: Geen idee... Heb je al eens geprobeerd hem een vleesbot te geven: niet eten? Wegnemen en de maaltijd erop weer hetzelfde vleesbot aanbieden?
Heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar niets hoor. Gewoon niet eten. Denk dat ik ook net als Pauline de botten kaal maak en het vlees apart geef.
Door Lizzy
#626186
Xada schreef: Heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar niets hoor. Gewoon niet eten. Denk dat ik ook net als Pauline de botten kaal maak en het vlees apart geef.
En los vlees eet hij dus probleemloos? Gekke hond joh ;D! Heb je ook al eens geprobeerd om het vleesbot in flink warm water even te laten weken? En anders zou ik inderdaad het bot zonder vlees geven en het vlees apart erbij voeren.... Tis niet anders.... Misschien dat het ooit went hoor, voor hem....
Door Xada
#626280
Ga ik proberen om het vleesbot in warm water te laten weken. Met los vlees heeft hij geen moeite, evenals met kale botten. Het is dezelfde hond die zo'n moeite heeft met groente, maar dat is er nu in gegaan (1 kilo gemalen pens met 200 gram groente  ;D).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door